DI-kassuko menossa vai missä vika?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

DI-kassuko menossa vai missä vika?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kyselen tutun autoon. Alkanut palamaan ajoittain sellainen oranssi/punainen valo kojetaulussa, jossa moottorin kuva. Ajoi Torek-Autoon, Techiä ilmeisesti kiinni ja sanoivat kassu menossa. Vaihdoin itse siihen vajaa vko sitten uudet NGK:n 7 tulpat (2,0t 220hp -03) ja valo poistui pariksi päiväksi. Nyt viikon lopun aikana tullut kuitenkin takaisin.
En viitsi ajatuttaa heitä takaisin Torekille plugiin.

Ennen kuin kehoitan vaihtamaan kassun, voiko olla jokin muu tulppien kaltainen nk. "pikkuosa", jonka voisi vielä vaihtaa, ennen reilun parin sadan kasettia :?:

Ja kiitoksia taas etukäteen!
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: DI-kassuko menossa vai missä vika?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Vilkkuiko se valo vai syttyikö palamaan kerta laakista? Muistaaakseni jos se sytkäkassu on menossa niin alkaa antamaan sytkähäiriöitä, minkä takia antaa vikokoodia (ja valo alkaa vilkkumaan 1hz taajuudella) jossa kerrotaan että on havaittu katalysaattorille haitallisia sytytyshäiriöitä (koska jos se bensa ei syty sytkäkatkosten takia niin se ylimääräinän bensa menee sitten sinne kattiin).
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
rele
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 12:56
Paikkakunta: Turku

Re: DI-kassuko menossa vai missä vika?

Viesti Kirjoittaja rele »

Vähän aiheeseen liittyen. Omassa 9-5 :ssa on myös syttynyt moottorin vikavalo pari kertaa. Auto toiminut kuitenkin aivan normaalisti ( tehot, käynnistys, polttoaineen kulutus ym. ) Valo on kuitenkin sammunut ilman mitään toimenpiteitä muutaman päivän jälkeen. Onko normaalia? Olen ollut siinä uskossa että pitää " kuitata", irroittamalla esim. akkukaapeli ym.
# 3904 9-5 vm. 2001 KA
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: DI-kassuko menossa vai missä vika?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Suosittelen teippaamaan sen valon umpeen siitä niin lakkaa killittämästä..... Eikö teillä ole kiinnostusta tarkastaa että minkä vikakoodin se antaa, paljonko se maksaisi jos kävisi ostamassa itelle OBD lukian tai käyttäisi auto jossain nyrkkipajassa jossa on lukia? Eikä se auto varmaan huvikseen sitä valoa vilkuta, vai hä :? Kohta joku itkee että on nää Saabit sit surkeita kun kone leipo kiinni, eikä moottorin häiriö valokaan ole syttynyt kuin joka toinen päivä :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: DI-kassuko menossa vai missä vika?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä Di osaa mennä rikki ilman että sytyttää vikavaloa. Näin omassa 9-5:ssä. Moottori oli ponneton vetämään vaikka kierrosluku meni yli 2k. Nykimistä jne. ilmeni. Jos on epäilys Di:n kunnon suhteen, niin suosittelen kokeilemista jonkun kaverin kanssa ristiin. Näin omankin auton vika löydettiin. Nykiminen siirtyi tässä tapauksessa kasetin mukana kaverin autoon ja minun auto taasen alkoi pelaamaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin