Olen uusi jäsen (nainen) omistanut ensimmäisen

Vaikka auto on vanha olen todella rakastunut (huumoria??) saabiini.
Hevostraileri reissu meni kuin tyhjää vain.
Vaikka moottorina pelkkä kaks litranen.Hienosti (20 vuotta vanha ja kilometrejä takana niin paljon etten kehtaa(?) edes sanoa) auto hoiti homman. Ja heppani pääsi perille hienosti.
Nyt huolena autosta kuuluva omituinen ääni?????
Ääni on "rahiseva" ja kun lähden liikkeelle tuntuu kuin jarrut olisi päällä??Oikealta puolelta kuuluu kyseistä omituista ääntä. Mieleeni tuli ensimmäiseksi jarrukilven puuttuminen oikealta puolelta? En sitä olisi tiennyt,jollei olisi lukenut korjauskehoituksena rekisteriotteeessa. Jota ei kuitenkaan ole laitettu. Eli tuo kyseinen kilpi puuttuu voisiko se aiheuttaa tuon äänen???? Jos, niin mistähän saisin tuon jarrukilven? Entä miten iso työ se on laittaa paikoilleen?
Tämä on vain minun epäilys tuosta oudosta äänestä.Koska jarrukilpi puuttuu oikealta puolelta. Mikä on tuon jarrukilven tehtävä? Entä voisiko oudon "rahinan" syynä olla kuluneet jarrupalat?Auto katsastettu kesäkuussa.Nyt kaipailenkin teidän viisaampien ja kokeneiden neuvoja mistähän mahtaisi olla kyse???Kiitos etukäteen vastaajille.Tämä kun on minun eka