Saab 900 t16 project RedEvil
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Ahtimen .48ar pakopesässä?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
nonnii. tuli tuossa asennettua jo pikkusen noita vehkeitä.

tuossa on tuo itse ohjainboxi tuolle kaasulle, vedin samalla letkun takakonttiin.
pullon kannattimet pistin kiinni noilla m8 pulteilla mitkä tuli mukana, niin täpinöissäni asentelin että ensimmäisellä kerralla meni väärin päin nuo pannat


pitihän se jo kokeilla miten istuu...

tässä itse järjestelmän on/off kytkin. pitää kytkeä tulevan lisäbensasuuttimen releelle tuleva virta saman kytkimen kautta, ettei ruiki lisäbensaa millon sattuu.
saa nähdä miten tämä laitos toimii, kun sarjahan on mallia "dry" ja mitä ite hyvällä lontoon kielen taidoilla luin ohjeista, niin tämä ohjainyksikkö nostaa vissiin itse bensapainetta kaasujen mukaan..
lyhykäisyydessään tämä laatikko tulee vain bensapaineensäätimen ja imusarjan väliin..
mutta nyt kun tämä muutetaan mallia "wet" niin saa nähdä voiko tuon paine kikkailun jättää välistä pois..
huomisen hommaksi jää bensasuuttimen asennus + sen sähköt sekä kaasusuuttimen asennus..
asentaminen melkeinpä helpompaa kun renkaan vaihto..

tuossa on tuo itse ohjainboxi tuolle kaasulle, vedin samalla letkun takakonttiin.
pullon kannattimet pistin kiinni noilla m8 pulteilla mitkä tuli mukana, niin täpinöissäni asentelin että ensimmäisellä kerralla meni väärin päin nuo pannat



pitihän se jo kokeilla miten istuu...

tässä itse järjestelmän on/off kytkin. pitää kytkeä tulevan lisäbensasuuttimen releelle tuleva virta saman kytkimen kautta, ettei ruiki lisäbensaa millon sattuu.
saa nähdä miten tämä laitos toimii, kun sarjahan on mallia "dry" ja mitä ite hyvällä lontoon kielen taidoilla luin ohjeista, niin tämä ohjainyksikkö nostaa vissiin itse bensapainetta kaasujen mukaan..
lyhykäisyydessään tämä laatikko tulee vain bensapaineensäätimen ja imusarjan väliin..
mutta nyt kun tämä muutetaan mallia "wet" niin saa nähdä voiko tuon paine kikkailun jättää välistä pois..
huomisen hommaksi jää bensasuuttimen asennus + sen sähköt sekä kaasusuuttimen asennus..

asentaminen melkeinpä helpompaa kun renkaan vaihto..

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
sehän se voi olla juu.. purin just päivä pari takaperin tuon vakio ahtimen, niin ei siitä pakopesästä mene hyvä jos pieru läpi..Coltti kirjoitti:Ahtimen .48ar pakopesässä?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Et sattumoisin ole pakopaineita / -lämpöjä mitannut?S1mppa_ kirjoitti:sehän se voi olla juu.. purin just päivä pari takaperin tuon vakio ahtimen, niin ei siitä pakopesästä mene hyvä jos pieru läpi..Coltti kirjoitti:Ahtimen .48ar pakopesässä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
eipä oo tullu mittailtua, mutta ei tuo hirmunen käärmeenpesä punaseks mene kovemmankaan ajon jälkeen 

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
nyt on kaasut asennettu ja testattu. niille tiedoksi ketkä manasivat moottorin räjähtämistä, niin sitä ei tapahtunut!
kokeilin ensin tuolla ihan "dry" asennuksella, jossa tämä älyboxi itse nostaa bensapainetta. pienimmällä suuttimella.
perseessä tuntuu jotta kaasu toimii. täydet ahtopaineet saavuttaa lähes heti kun pedaalin on polkassu lattiaan, eli turbo viive katoaa käytännössä täysin!
jopa alta 2000rpm alkaa tapahtumaan!
voin suositella sarjaa kaikille ketkä ei halua turboviivettä ja on intoa/rahaa moinen rakentaa.
huomenna pitää laittaa tuo lisäbensasuutin paikalleen ja vaihtaa isompi kaasusuutin..
kokeilin ensin tuolla ihan "dry" asennuksella, jossa tämä älyboxi itse nostaa bensapainetta. pienimmällä suuttimella.
perseessä tuntuu jotta kaasu toimii. täydet ahtopaineet saavuttaa lähes heti kun pedaalin on polkassu lattiaan, eli turbo viive katoaa käytännössä täysin!

jopa alta 2000rpm alkaa tapahtumaan!
voin suositella sarjaa kaikille ketkä ei halua turboviivettä ja on intoa/rahaa moinen rakentaa.
huomenna pitää laittaa tuo lisäbensasuutin paikalleen ja vaihtaa isompi kaasusuutin..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Jos ahdot nousee heti tappiin niin se merkkaa myös aika kovaa kulmakerrointa vääntökäyrälle eli helvetinmoista vääntöpiikkiä joten vaikkei kone räjähtänytkään niin loota voinee kohta niin tehdä 

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Tuskin tuo monellakaan rahasta on kiinni vaan mielenkiinnosta ja siitä että EI ole laillista.S1mppa_ kirjoitti:
voin suositella sarjaa kaikille ketkä ei halua turboviivettä ja on intoa/rahaa moinen rakentaa.
Kyllä sä ehdit vielä sen koneen räjäyttämään..

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Siis eikö tuossa ole jotain kierrosrajoitinta boksissa jolla määritetään alakierrosluku ennenkuin kaasut tulee käyttöön? Tosiaan tuolla saa kohtalaisen vaarallisia vääntöjä ainakin voimansiirrolle aiheutetuksi.
Pamauta nyt se motti ja laatikko,sekä mieluusti jää poliiseille kiinni tai tee jotain muuta että inspiraatio/rahat loppuvat,niin voit myydä tuon sarjan mulle
Pamauta nyt se motti ja laatikko,sekä mieluusti jää poliiseille kiinni tai tee jotain muuta että inspiraatio/rahat loppuvat,niin voit myydä tuon sarjan mulle

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
kierrosrajoitin löytyy kuskin jalasta, pitäähän tuo toosa ohjelmoida ennen kun toimii, mutta ei siinä mitään rajoittimia ole
kyllä tuo saapin loota nyt pienet väännöt kestää, en sitten tiedä miten käy jos ruuttaa enemmän ahtoja ja polkasee matalilta kierroksilta lipan tiskiin..
ja tähän mennessä on vasta kokeiltu ilman lisäbensaa ja pienimmällä kaasusuuttimella.
joten reservissä on vielä 30hv..

kyllä tuo saapin loota nyt pienet väännöt kestää, en sitten tiedä miten käy jos ruuttaa enemmän ahtoja ja polkasee matalilta kierroksilta lipan tiskiin..
ja tähän mennessä on vasta kokeiltu ilman lisäbensaa ja pienimmällä kaasusuuttimella.
joten reservissä on vielä 30hv..

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
No laskitko ahtoja kaasujen asentamisen jälkeen?
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
kyllä on laskettu nyt ollaan noin 0.8bar hujakoilla..tomaatti kirjoitti:No laskitko ahtoja kaasujen asentamisen jälkeen?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
"nyt on kaasut asennettu ja testattu. niille tiedoksi ketkä manasivat moottorin räjähtämistä, niin sitä ei tapahtunut!"
Ja "voin suositella myös kaikille jotka tykkäävät posauttaa OG:n vaihdelaatikon vielä entistäkin nopeammin!"
Tästä selvittiin sillä että laskit ne ahdot alas, eikös se ole tuolla todettu että sillä vakio b-puolella ei hirveästi yli 200 mennä ja eikös sitä aika lähellä nyt ollakkin (ELI eipä se sillon pamahda jos bensaa vielä riittää, samanlaista happea se ilokaasukin sisältää kuin ahtimen työntämä ilma!!).
?
Bensapuoleen liittyvissä asioissa suosittelen terveen järjen käyttämistä, enkä kokeilemista "näyttäs tää nyt vielä riittävän autogaugen laadukkaan (not) seosmittarin mukaan", käyttämällä järkeä minimoidaan mahdollisuus porsiukseen ja maksimoidaan hauskuus.
Nyt sait kaasuilla saman edun kuin siitä että sinulla olisi ollut ahtopaine hitusen korkeampi. Eli se lisäruutta nyt kehiin + ahtoja lisää niin aletaan nähdä mitä tapahtuu.
Tuosta turboviiveestäkin vielä sen verran, että kukaan oikeasti isompia tehoja (nyt ei puhuta mistään 200hp) ottava ei halua että täydet paineet ovat lasissa 2000rpm, sillä tietää miten OG:n vaihteiston kanssa käy (tai ihan jonkin muun paljon kestävämmänkin kanssa + pito-ongelmat).
Tuo coltin mainitsema juttu tuohon ahdistamiseen eli ar .48 pakopesä on myös mahdollinen tekijä.
Eli se jos seos ei laihene, kertoo siitä että siellä joku tulppaa pahasti (.48 pakopesä isommilla ahdoilla vastaa pakoputkeen vuoltua puutulppaa.) = tehokaan ei nouse vaikka tunget painetta sinne pataan, tai sitten edelleen se seosmittarin näyttämä, johon ei ole mitään luottamista. Ei sulla mitään loputonta bensapuolta siellä ole, mitä annat ymmärtää tuossa, etsi vaikka käsiisi joku taulukko josta näet 240cc suutinten tuoton.
Ja "voin suositella myös kaikille jotka tykkäävät posauttaa OG:n vaihdelaatikon vielä entistäkin nopeammin!"
Tästä selvittiin sillä että laskit ne ahdot alas, eikös se ole tuolla todettu että sillä vakio b-puolella ei hirveästi yli 200 mennä ja eikös sitä aika lähellä nyt ollakkin (ELI eipä se sillon pamahda jos bensaa vielä riittää, samanlaista happea se ilokaasukin sisältää kuin ahtimen työntämä ilma!!).

Bensapuoleen liittyvissä asioissa suosittelen terveen järjen käyttämistä, enkä kokeilemista "näyttäs tää nyt vielä riittävän autogaugen laadukkaan (not) seosmittarin mukaan", käyttämällä järkeä minimoidaan mahdollisuus porsiukseen ja maksimoidaan hauskuus.
Nyt sait kaasuilla saman edun kuin siitä että sinulla olisi ollut ahtopaine hitusen korkeampi. Eli se lisäruutta nyt kehiin + ahtoja lisää niin aletaan nähdä mitä tapahtuu.
Tuosta turboviiveestäkin vielä sen verran, että kukaan oikeasti isompia tehoja (nyt ei puhuta mistään 200hp) ottava ei halua että täydet paineet ovat lasissa 2000rpm, sillä tietää miten OG:n vaihteiston kanssa käy (tai ihan jonkin muun paljon kestävämmänkin kanssa + pito-ongelmat).
Tuo coltin mainitsema juttu tuohon ahdistamiseen eli ar .48 pakopesä on myös mahdollinen tekijä.

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
nyt on laitettu lisäbensasuutin ja enemmän painetta, noin 1,2bar pyttyyn.
seuraava kysymys kuuluukin:
mistä jäykkää paineasetelmaa saappiin? sintteri antautuu hyvinkin nopeasti 4000rpm jälkeen. mutta kyllä tuo meno on melko hirveetä sihen asti ennen kun kytkin alkaa luistamaan
seuraava kysymys kuuluukin:

mistä jäykkää paineasetelmaa saappiin? sintteri antautuu hyvinkin nopeasti 4000rpm jälkeen. mutta kyllä tuo meno on melko hirveetä sihen asti ennen kun kytkin alkaa luistamaan

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Vai rajoitin jalassa... Mutta jos tosiaan ahtoja on nyt vaikka se 1.2bar heti parissa tuhannessa niin sitä pikku vääntöä se laatikko ei kyllä kestä. Okei en tiedä tarkalleen miten auto käyttäytyy mutta kuitenkin... Jos sintterikin antautuu niin kyllä se kertoo joko siitä että vääntöä on (tai sitten sintteri huonosti shimmattu tai löysä asetelma...).S1mppa_ kirjoitti:kierrosrajoitin löytyy kuskin jalasta, pitäähän tuo toosa ohjelmoida ennen kun toimii, mutta ei siinä mitään rajoittimia ole![]()
kyllä tuo saapin loota nyt pienet väännöt kestää, en sitten tiedä miten käy jos ruuttaa enemmän ahtoja ja polkasee matalilta kierroksilta lipan tiskiin..
ja tähän mennessä on vasta kokeiltu ilman lisäbensaa ja pienimmällä kaasusuuttimella.
joten reservissä on vielä 30hv..
Mitä muuten kaasuilla haettiin, turbon heräämistä vai lisätehoa?
Zeben kanssa samaa mieltä tuon pensan riittävyyden kanssa. Normilambda kertoo hädin tuskin suuntaa antavasti miten sitä soppaa on ja se 350cc suutin ei pitkälle ruoki lisää. Lisäsuuttimena ko. suutin vastaa yksinkertaistettuna n. 4x300cc suuttimia? Riittää n. 250hp jos oikein rajoille vinguttaa?
Mutta hyvä se on että harrastaa
