Oma 900i (-87) on pari kertaa tehnyt mystisen tempun. Yritettäessä startata virrat menee normaalisti päälle, mutta starttiasennossa ei tapahdu mitään. Ei kuulu myöskään releiden tai solenoidien naksutusta. Ainoastaan kojetaulun valot himmenevät.
Akku on uusi, lataus ja akun kaapelikengät ovat ok. Kun olen kytkenyt valot pois, startti on suosstunut pyörimään, joskin hieman hentoisesti. Kun on vähän matkaa ajanut, uusi starttaus sujuu kuin ei mitään ongelmaa olisi.
Mistähän lähtisi vikaa etsimään? Saattaisikohan kyseessä olla joku maadoitushäikkä? Vai veteleekö startti viimeisiä? Tuntuu vain merkiliseltä, että välillä toimii tosi terhakkasti.
Starttimysteeri
Re: Starttimysteeri
Solenoidia veikkaisin näin aluksi.
Eli startti vaihtoon.
Eli startti vaihtoon.
Re: Starttimysteeri
omasta autosta oli startin hiilet niin kuluneet että yks oli jäänyt startin "ankkurin" väliin, oli siinä ohessa hajottanut myös ankkurin, tietyssä kohdassa saattoi startata mutta toisessa ei. Onneks tuli testattua startti irrallaan huollon jälkeen ennen asennusta, ois nimittäin kyrsiny irrottaa se toistamiseen pakosarjan alta 

#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Starttimysteeri
Ehkä avuksi,nyt kerron oman kokemuksen vastaavasta viasta.Rate kirjoitti:Oma 900i (-87) on pari kertaa tehnyt mystisen tempun. Yritettäessä startata virrat menee normaalisti päälle, mutta starttiasennossa ei tapahdu mitään. Ei kuulu myöskään releiden tai solenoidien naksutusta. Ainoastaan kojetaulun valot himmenevät.
Akku on uusi, lataus ja akun kaapelikengät ovat ok. Kun olen kytkenyt valot pois, startti on suosstunut pyörimään, joskin hieman hentoisesti. Kun on vähän matkaa ajanut, uusi starttaus sujuu kuin ei mitään ongelmaa olisi.
Mistähän lähtisi vikaa etsimään? Saattaisikohan kyseessä olla joku maadoitushäikkä? Vai veteleekö startti viimeisiä? Tuntuu vain merkiliseltä, että välillä toimii tosi terhakkasti.
Tosin vuosien takaa ja Fiatilla.
Tulin aamuyöstä yölennolta ja starttasin, kyseisin oirein.
Avasin konepellin ja yritin uudelleen käynnistystä.
Sisä-Lokasuojan päällä oleva maadoitusjohto kipinöi.
Putsasin liitoksen ja kiristin sen.
Vika poistui.
Sähkövika on helppo, joko katkos tai oikosulku, paikallistaminen on sensijaan on taiteenlaji sinänsä.
Kunhan turisin

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Starttimysteeri
Itsekin suosittelen ensin tarkistamaan maadoituksen ja johtoliitokset yleensäkin. Helppo ja nopea tehdä, eikä vaihda turhaan osia jos sillä helpottaa. Aikoinaan itsellä HiAce teki vastaavan tempun ja koriin tuleva maajohdonpää oli syöpynyt käytännössä poikki.
Re: Starttimysteeri
Laitetaan nyt tämäkin linkki johtojen tarkistamisksi.
http://townsendimports.com/Web/electric ... ircuit.htm
Itselläni oli joskus tuota vikaa myös. Tuolla hyppylankasysteemillä koitin, niin starttas heti (vaihde vapaalle!).
Itselläni oli vika vanhassa avainpohjaisessa hälyssä. Sen virtalukko ei jaksanut päästää virtaa läpi tai sitten sen johtoliitoksissa oli vikaa. Mene ja tiedä, ehjä piuha solenoidille ja vika poistui.
http://townsendimports.com/Web/electric ... ircuit.htm
Itselläni oli joskus tuota vikaa myös. Tuolla hyppylankasysteemillä koitin, niin starttas heti (vaihde vapaalle!).
Itselläni oli vika vanhassa avainpohjaisessa hälyssä. Sen virtalukko ei jaksanut päästää virtaa läpi tai sitten sen johtoliitoksissa oli vikaa. Mene ja tiedä, ehjä piuha solenoidille ja vika poistui.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.