SS, katsastus ja iskarit
SS, katsastus ja iskarit
...
Viimeksi muokannut Bob, To Helmi 24, 2011 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: SS, katsastus ja iskarit
...
Viimeksi muokannut Bob, To Helmi 24, 2011 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SS, katsastus ja iskarit
80% nurkilla pyöri alkuperäiset iskarit ja autolla ajettu 107000 katsastushetkellä.
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
Re: SS, katsastus ja iskarit
Minulla oli katsastushetkellä 185tkm ajetut alkuperäiset iskarit -06 SC:ssä, ja prosentit oli 65% molemmin puolin.
Re: SS, katsastus ja iskarit
Kaikkii ei vissiin kolinat paljoo kiinnosta =D
Itse en voi sietää niitä.
Itse en voi sietää niitä.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: SS, katsastus ja iskarit
...
Viimeksi muokannut Bob, To Helmi 24, 2011 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: SS, katsastus ja iskarit
Nuo iskari testit ei kerro yhtään mitään. Ainoa arvo lähinnä että ovatko kuluneet tasaisesti. jos yksi poikkeaa linjasta on se tod.näk rikki (jousi tai vaimennin). Ajat auton testiin ilman iskareita saat tyyliin 20-80% riippuen jousista...
Re: SS, katsastus ja iskarit
Alkuperäiset Sachsit kesti 193tkm ennen kuin takaa kolahti.
Keskiviikkona asetettu alle Konin sarja. Maanantaina katsastus niin voin antaa arvot paljon on alle 100km ajettujen arvot.
Keskiviikkona asetettu alle Konin sarja. Maanantaina katsastus niin voin antaa arvot paljon on alle 100km ajettujen arvot.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: SS, katsastus ja iskarit
Vuosimalli -03, ajettu 89000 km,alkuperäiset iskarit, ja katsastuksessa lukemat: Etuakseli 83%/82% . Taka-akseli 77%/81%. Ei huomautusta katsastusmieheltä.
Re: SS, katsastus ja iskarit
Iskarin kolinasta sellainen huomio että talvikylmällä saattaa alkumatkasta kolahdella mutta iskareiden lämmittyä kolina vaimenee tai poistuu. 2004 mallin ajoneuvon katsastus 124tkm kohdalla antoi iskareilla etuakeslille 82/84% ja taka-akselille 71%/80%.
9-3 SS 1.8t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: SS, katsastus ja iskarit
Prkl kun en löytänyt kevät-talven katsastuslappua, silloin oli jotain 80 seutuun joka nurkka.
Nyt tuntuu jotenkin tuo takajousitus löystyneen kesän aikana, heilahtelee enemmän kovemmissa nopeuksissa ja tuota pompahtelua on tullut enemmän.
Esim. Nokian motarilta Treen suunnasta kun kurvaa ramppia ylös ja kaartaa vasemmalle viistoon Helsingin suuntaan satanen taulussa koko ajan, tuntuu tuo perä aika irtonaiselta. (kuka sitten tietää tuonkin paikan).
Täytyy myös varmaan tutkia noita tukivarsia tuolta takaa, no voihan olla myös että nuo sporttialustan pumput on suhautelleet kaasuja pihalle. Onneksi on takuuta muutamia kuukausia ensi vuoden puolelle. Siinä sitten voi myös todeta ekoilla pakkasilla mahdolliset kolinat....
Nyt tuntuu jotenkin tuo takajousitus löystyneen kesän aikana, heilahtelee enemmän kovemmissa nopeuksissa ja tuota pompahtelua on tullut enemmän.
Esim. Nokian motarilta Treen suunnasta kun kurvaa ramppia ylös ja kaartaa vasemmalle viistoon Helsingin suuntaan satanen taulussa koko ajan, tuntuu tuo perä aika irtonaiselta. (kuka sitten tietää tuonkin paikan).
Täytyy myös varmaan tutkia noita tukivarsia tuolta takaa, no voihan olla myös että nuo sporttialustan pumput on suhautelleet kaasuja pihalle. Onneksi on takuuta muutamia kuukausia ensi vuoden puolelle. Siinä sitten voi myös todeta ekoilla pakkasilla mahdolliset kolinat....
Re: SS, katsastus ja iskarit
88tkm mittarissa ja alla on nyt Monroet. Selvästi jämäkämmän oloiset sekä hyvässä että huonossa kuin alkuperäiset. Mutta nyt kun molemmat bumerangit on myös vaihdettu, oleelliset pultit ja mutterit asianmukaisesti kiristetty ja suuntaukset tehty niin istuu tiessä kiinni varsin hienosti. Konin FSD:t oli myös mielessä kun vaihto-operaatiota suunnittelin mutta tuli ainakin tällä kertaa skipattua, olisi kuitenkin tullut maksamaan noin ~200e enemmän tjsp. Tosin nyt kun on kokemusta sekä alkuperäisistä että Monroen viritelmistä, olisi kieltämättä varsin mielenkiintoista kokeilla myös sitä että miten FSD:t pelaisivat niihin verrattuna.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
Re: SS, katsastus ja iskarit
Edessä 91/92%, takana 84/82%. Iskareina kolmisensataa km ajetut B.Sportit.
Tiedä sitten tuosta testituloksesta että paljonko siihen vaikuttaa jousien kunto jos vaikuttaa.. edessä on käytännössä uudet, takana alkuperäiset. Selittäisi toisaalta kyllä takapään noinkin paljon huonommat arvot ?
Tiedä sitten tuosta testituloksesta että paljonko siihen vaikuttaa jousien kunto jos vaikuttaa.. edessä on käytännössä uudet, takana alkuperäiset. Selittäisi toisaalta kyllä takapään noinkin paljon huonommat arvot ?
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR