Saab 900 t16 project RedEvil
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
siis sintteri antautuu vasta pitkillä kierroksilla.. neljään tonniin asti kytkimen pito on hyvä.
näillä kaasuilla ei ollu mitään suuria odotuksia/vaatimuksia suuntaan tai toiseen.
tuli vaan yks pimee ilta tehtyy heräte ostos, niin miksipä ei sitä sitten kokeilis
näillä kaasuilla ei ollu mitään suuria odotuksia/vaatimuksia suuntaan tai toiseen.
tuli vaan yks pimee ilta tehtyy heräte ostos, niin miksipä ei sitä sitten kokeilis
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Kyllä ainakin 228mm kytkimen PITÄÄ kestää vielä tuommoiset voimamäärät, turha muuten oli laittaa mitään sintteriä sinne, kun vakiokytkimellä (228mm tonnarissa ainakin, sama vissiin sopii satkuunkin?) päästään vaikka +400hp ja näissä isojen poikien laitteissa myös on specin kytkimiä nähty, joissa AINOASTAAN levy erillainen ja paineasetelma vakio. Kannattaa unohtaa nuo sintterileikit, sopii amisautoihin ja jokkikseen.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
tässä saapissa on kylläki 215mm levy. kerroppa nyt sitten viisaana mitä pitää tehdä kun kyseessä on uusi asetelma+levy ja silti luistaa??
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
[quote="Zebe" Kannattaa unohtaa nuo sintterileikit, sopii amisautoihin ja jokkikseen. [/quote]
Jaa se on sun näkemys.
Itsellä ollut 4 lapainen sintterilevy plus sassin SRE asetelma.
Ja hemmetin tyytyväinen olen olen ollut.
Tosin auto ei ole käyttöauto mutta ei kai amiskaan kun omistajalta löytyy mittarista 35 vuotta?
Tosiaan jos kytkin luistaa niin shimmaus on laskettu väärin.
Jaa se on sun näkemys.
Itsellä ollut 4 lapainen sintterilevy plus sassin SRE asetelma.
Ja hemmetin tyytyväinen olen olen ollut.
Tosin auto ei ole käyttöauto mutta ei kai amiskaan kun omistajalta löytyy mittarista 35 vuotta?
Tosiaan jos kytkin luistaa niin shimmaus on laskettu väärin.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
pitänee sitten kajota vielä kytkimen ihmeelliseen maailmaan ja katsoa mikä mättää.
eikä tuo sintteri tosiaankaan ole niin paha ajettava mitä ihmiset luulee...
eikä tuo sintteri tosiaankaan ole niin paha ajettava mitä ihmiset luulee...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
S1mppa_ kirjoitti:tässä saapissa on kylläki 215mm levy. kerroppa nyt sitten viisaana mitä pitää tehdä kun kyseessä on uusi asetelma+levy ja silti luistaa??
Joo, eli se on siis og:ssa 215mm, 228:n pitäisi riittää hyvinkin vakiokytkimenä (ilmeisesti moni laittanut og-satkuun 228mm levyn, tosin en tiedä mitä muutoksia vaatii, vai meneekö jopa suoraan), paineasetelman ja levyn osalta. Toki myös se vauhtipyörän pinnan kunto vaikuttaa asiaan paljon, tulee äkkiä pahaa jälkeä kun sintteri sutii. Mutta miksi tinkiä mukavuudesta sintterillä, kun normaalilla tuntumalla olevia kytkimiä saa yhtä kestävänä, tämäkin taas makuasia, kukin tehkööt niin minkä parhaaksi näkee, ei näihin asioihin löydy absoluuttista totuutta, toki järkeä kannattaa käyttää.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Miksikäs kaasusarja on myynnissä, tuliko liikaa voimaa?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
eihän sitä voimaa koskaan liikaa oo. piti saaha kokeilla mitä noilla kaasuilla saa aikaan ja nyt se on koettu.Jokke A kirjoitti:Miksikäs kaasusarja on myynnissä, tuliko liikaa voimaa?
myyn jos joku ostaa, mutta pidän autossa jos ei ostajaa löydy, niin on tylsille päiville jotain iloa
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
tarkistin tuon vauhtipyörän. oli kauniin kiiltävä, mutta ei ollu sintteri aiheuttanu tuhoa.
kaasu tuo varmaan vaan niin hirveesti tehoa ettei sintteri kestä
mitä muutoksia piti vauhtipyörälle tehdä jos aikoo saaha tuon 228mm 9tonnarin kytkimen ysisatkuun?
kaasu tuo varmaan vaan niin hirveesti tehoa ettei sintteri kestä
mitä muutoksia piti vauhtipyörälle tehdä jos aikoo saaha tuon 228mm 9tonnarin kytkimen ysisatkuun?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Muistaakseni asetelman kiinnitysreiät ei käyny, koska isommassa asetelmassa kiinnitysreikäkehän halkaisija isompi, jokatapauksessa ei käyny ristiin. Käytännössä saat isomman asetelman käymään, kun vaihdat myös vauhtipyörän tonnarista. Tonnarin vauhtipyörässä sitten ajotusmerkit eri kohdassa, joten ne joudut kaivertamaan uusiks.
Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Tuota se kammottava vääntö teettää, jos isketään kaasut niin että nousee ahdot täysiin vaikkapa 2000rpm, niin SAATTAA alkaa parempikin kytkin paukkumaan.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
jos tämä "Zebe" osaa yhtään lukea, niin tuolla ylempänä oli kirjoitus jossa sanoin, että kytkin luistaa 4000rpm JÄLKEEN
juu, mutta tonnarin vauhtipyörän kiinnitys käy yksiin satkun kans..? silmälaakeriki vissiin samaa koko luokkaa..Henkka_ kirjoitti:Muistaakseni asetelman kiinnitysreiät ei käyny, koska isommassa asetelmassa kiinnitysreikäkehän halkaisija isompi, jokatapauksessa ei käyny ristiin. Käytännössä saat isomman asetelman käymään, kun vaihdat myös vauhtipyörän tonnarista. Tonnarin vauhtipyörässä sitten ajotusmerkit eri kohdassa, joten ne joudut kaivertamaan uusiks.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
"jos tämä "Zebe" osaa yhtään lukea, niin tuolla ylempänä oli kirjoitus jossa sanoin, että kytkin luistaa 4000rpm JÄLKEEN"
No mitä sitten jos se alkaa luistaa vasta 4k, siihen kohti osuu suurin vääntö? Lähinnä tarkoitin sitä että se 2000rpm alkava raju vääntö edesauttaa sitä kytkintä luistamaan, eli on aivan järjettömän kovilla.
No mitä sitten jos se alkaa luistaa vasta 4k, siihen kohti osuu suurin vääntö? Lähinnä tarkoitin sitä että se 2000rpm alkava raju vääntö edesauttaa sitä kytkintä luistamaan, eli on aivan järjettömän kovilla.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
Isomman kytkimen asetelman pultit tosiaan eri paikassa, 228mm kytkimiä oli myös uudemmissa og-satkuissa. Vauhtipyörä tällaisesta siis tietysti bolt-on ml. ajoitusmerkit.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu
kaasut vaihtuvat näillä näkymin isompaan turboon, joten voidaan lopettaa kaasuista ja .ar48 ahdistavasta pakopesästä keskustelut.
palataan astialle, kun on jotain päivitettävää projektiin..
palataan astialle, kun on jotain päivitettävää projektiin..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...