Limp Home!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Limp Home!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Moron!

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa. Eli auto nykäisee joskus kun tekee täyskaasu kiihdytyksen ja sitten kun höllää kaasusta, tämän nykäisyn jälkeen sid ilmoittaa että kaasuläppä on limp home tilassa ja että vikamuistissa on 1 häiriö. Myös joskus kun käynnistän auton niin ensin auto lähtee hyvin käyntiin mutta heti käynnistyksen jälkeen meinaa sammua mutta sitten kierrokset palaa normaaliin. Olen tarkastanut läppäkotelon ja se ei ole ollut limp home tilassa kertaakaan näiden virheilmoitusten jälkeen eikä myöskään check engine valo pala. Näitä limp home ilmoituksia on tullut nyt 3 kertaa noin parinviikon sisällä :? Yhdellä kertaa kun sid ilmoitti että nyt mennään limp home tilassa niin kaikki adabtio tieto hävisi eikä auton polttoaine ym. adabtiot toimineet ennen kuin resetoin ecun. Myös nyt auto luulee olevansa limp home tilassa mutta silti se toimii hyvin tyhjäkäynti on ok samoin kaikki adabtiot ja kiihtyvyys "normaali". Niin ja obd lukia ei löydä yhtään tallennettua vikakoodia 8O
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Limp Home!

Viesti Kirjoittaja Termos »

No en noista SID:in ilmoittamista tiedoista mitään tiedä, mutta samankaltaiset oireet mulla oli taannoin, kun IMM oli rikki.

Nykäisi satunnaisesti reippaassa kiihdytyksessä, ahdot piikkasi ja fuelcut himmasi.
Sytytti vikavalon, mutta TECH2 ei aluksi löytänyt syytä, kun parkissa vikakoodeja skannasivat.

Vikavalokin sammui ajan myötä normaalissa ajossa (toisinaan kärsi kiihdyttääkin kunnolla ilman oireita), tai se kuitattiin huollossa, pari kuukautta oireita selvitettiin aikoinaan.

Jossain vaiheessa IMM sitten oli jo niin sekaisin, että jokaisessa revityksessä nykäisi kunnolla ja vikavalo syttyi välittömästi, johan sieltä vikamuistista löytyi virheellinen polttoaine/ilma seos, jota T7 ei pystynyt kompensoimaan. Testiajo TECH2 tepselissä varmisti asian.

Kuinka luotettava tuo SID:iin ohjelmoitu diagnostiikkanäyttö muuten on?
Saako -98 T7 -vekottimesta ahtopainetietoa esille? ScanGauge ei kuulemma tuohon kykene.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Limp Home!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Nämä obd-liittimeen kytkettävät lukiat on niin törkeän hitaita että itse en kyllä sellaisesta maksaisi 20€ enempää. Ei siinä ole oikein mitään mieltä katsoa kuinka esim. ahtopaine, kierrokset yms. tulee hitonmoisella viiveellä (vähän sama kuin joutuisi aina lukemaan vain vanhoja uutisia :-) ). Modaa siihen ecuun se sid "datanäyttö" niin saat kaikki tiedot reaaliajassa, myös se ahtopaine+paaaljon muuta :-). Antoiko se sun auto niitä nykäisyja kaasupohjassa vai sitten kun nostit jalan kaasulta, kun mulla auto toimii muuten normaalisti, seokset ja ahtopaine on ok mutta sitten kun höllään kaasusta niin joskus nykäisee todella raakasti.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Vastaa Viestiin