Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
Mistä vois johtua -74 kuupan huono käynnistyvyys lämpimänä? Kaasarin koho säädetty ja suutin uusittu. Bensapumppu myös uusi. Kaasarina FoMoCo käsiryypyllä. Kylmänä käynnistyy hienosti ja käy hyvin. Lämpimänä saa kaasun survoa pohjaan ja starttailla pitkän tovin ennekuin käynnistyy.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
mulla samaa vikaa pukkaa sillä fordin kaasarilla. en oo muuta tehny ku että survon sen kaasun aina pohjaan. kyllä se siitä lähtee.dieselmies kirjoitti:Mistä vois johtua -74 kuupan huono käynnistyvyys lämpimänä? Kaasarin koho säädetty ja suutin uusittu. Bensapumppu myös uusi. Kaasarina FoMoCo käsiryypyllä. Kylmänä käynnistyy hienosti ja käy hyvin. Lämpimänä saa kaasun survoa pohjaan ja starttailla pitkän tovin ennekuin käynnistyy.
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
Nykybensa on kovin erilaista kuin suunnitteluaikakauden bensa, se saattaa aiheuttaa tuon.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
98 tankkiinko?Juha96 kirjoitti:Nykybensa on kovin erilaista kuin suunnitteluaikakauden bensa, se saattaa aiheuttaa tuon.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
tämä on nyt vähän, ei niin autoteknikon arvaus, mutta...
tuosta nykybensasta johtuen kannattaa tarkastaa venttiilivälykset.
itelläni alkoivat aina toisen kannen pakoventtiilit kantamaan, johtuen siitä, että venttiilit painuvat valurautakanteen, kun käytetään lyijytöntä bensiiniä. lyijyn korviketta tankkiin, tai sitten kannet irti ja koneistaa renkaat venttiileille. sitten kestää.
tuo huono kläynnistyvyys voisi näin sähkömiehen järjenjuoksulla johtua siitä, että pakoventtiilit vuotavat, ja lämpimässä koneessa vuotavat enemmän..
tuosta nykybensasta johtuen kannattaa tarkastaa venttiilivälykset.
itelläni alkoivat aina toisen kannen pakoventtiilit kantamaan, johtuen siitä, että venttiilit painuvat valurautakanteen, kun käytetään lyijytöntä bensiiniä. lyijyn korviketta tankkiin, tai sitten kannet irti ja koneistaa renkaat venttiileille. sitten kestää.
tuo huono kläynnistyvyys voisi näin sähkömiehen järjenjuoksulla johtua siitä, että pakoventtiilit vuotavat, ja lämpimässä koneessa vuotavat enemmän..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
eihän vaan lähde paremmin käyntiin juuri kun irroittaa virta avaimen startti asennosta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
juurikin näin
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
onneksi olkoon olet juuri edennyt vikadiagnostiikassa konepeittoa avaamatta kaasari osiosta suoraan asian ytimeen.
Eli tiedät varmaan mitä mä tarkotan
Eli tiedät varmaan mitä mä tarkotan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
Ja sama suomennettuna - ihan varmuuden vuoksi jos joskus osuisi kohdalle.mestari kirjoitti:onneksi olkoon olet juuri edennyt vikadiagnostiikassa konepeittoa avaamatta kaasari osiosta suoraan asian ytimeen.
Eli tiedät varmaan mitä mä tarkotan
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
Virtalukon pohja, kenties.
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
no vielä ei auennumestari kirjoitti:onneksi olkoon olet juuri edennyt vikadiagnostiikassa konepeittoa avaamatta kaasari osiosta suoraan asian ytimeen.
Eli tiedät varmaan mitä mä tarkotan
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
Pari tai kymmenen arvuutusta lisää Se on kait tän pelin juonidieselmies kirjoitti:no vielä ei auennumestari kirjoitti:onneksi olkoon olet juuri edennyt vikadiagnostiikassa konepeittoa avaamatta kaasari osiosta suoraan asian ytimeen.
Eli tiedät varmaan mitä mä tarkotan
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
Olen asentanut näissä kaasuttimen ja imusarjan väliin paksumman paperitiivisteen
ja käynnistyy hyvin myös kuumana. Imusarjan lämpö ei johdu kaasuttimeeen.
ja käynnistyy hyvin myös kuumana. Imusarjan lämpö ei johdu kaasuttimeeen.
96 2T 64/65,V4 -71ja-75 ,99 GLIa -77,,900 T16 -82/84 , ,9000:CD TA-89,3,0 V6 CSE -95,Griffin 3,0 V6-96,2,3 TA CS-97,9-5 Griffin V6 -00. #585# 37v. Saabilla ajelua.
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
valitettavasti en lue minuutin välein näitä palstoja.
kannatta tarkistaa sytytyspuolelta puolan, virranjakajan kondensaattorin katkojan kärkien ym tilanteet sekä maadoitukset konehuoneessa.
jos startti kuluttaa liikaa virtaa startatessa ei sitä mannaa riitä kärjille. taskulampun patteri konehuoneessa auttaa hieman mutta ei poista ongelmaa.
heti kun päästää virta avaimen palautumaan pois starttaus asennosta virtaa yhtä-äkkiä riittääkin sytytykseen ja auto pamahtaa ylläen tulille
Korjaus: mitatataan pihtimittarilla startin ottama virta ja verrataan ohjearvoon. mikäli sanomista vaihdetaan startti.
tai tehdään vakioliitos litteälle taskulampun patterille.
ps huollettuja startteja allekirjoittaneella suoraan vapaasti varastosta tarvittaessa.
jäikö epäselvää vielä asiasta?
kannatta tarkistaa sytytyspuolelta puolan, virranjakajan kondensaattorin katkojan kärkien ym tilanteet sekä maadoitukset konehuoneessa.
jos startti kuluttaa liikaa virtaa startatessa ei sitä mannaa riitä kärjille. taskulampun patteri konehuoneessa auttaa hieman mutta ei poista ongelmaa.
heti kun päästää virta avaimen palautumaan pois starttaus asennosta virtaa yhtä-äkkiä riittääkin sytytykseen ja auto pamahtaa ylläen tulille
Korjaus: mitatataan pihtimittarilla startin ottama virta ja verrataan ohjearvoon. mikäli sanomista vaihdetaan startti.
tai tehdään vakioliitos litteälle taskulampun patterille.
ps huollettuja startteja allekirjoittaneella suoraan vapaasti varastosta tarvittaessa.
jäikö epäselvää vielä asiasta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kuuppa kännistyy huonosti lämpimänä
startti syö liikaa sähköä tai väljä kone .