900 S lakkasi käymästä
900 S lakkasi käymästä
Matalapaineturbollinen 900 automaatti '93 lakkasi käymästä ihan yht'äkkiä. Etukäteen ei ollut minkään sortin nykimisiä, käynnistysvaikeuksia eikä muutakaan varoittelua. Bensaa tulee, kastelee tulppia, uusi sytkäpääte ei tuonut apua asiaan. Virranjakajan kansi vähän öljyinen, mutta ei sen luulisi noin yhtäkkisesti lopettavan käyntiä. Putsasin kyllä senkin eikä vaikutusta. Autossa ikivanha Defa-hälytin, mutta käsittääkseni sen käynnistyksenesto toimii nimenomaan starttauksen estona.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900 S lakkasi käymästä
Kipinä ??? Hall - anturi ??Juha96 kirjoitti:Matalapaineturbollinen 900 automaatti '93 lakkasi käymästä ihan yht'äkkiä. Etukäteen ei ollut minkään sortin nykimisiä, käynnistysvaikeuksia eikä muutakaan varoittelua. Bensaa tulee, kastelee tulppia, uusi sytkäpääte ei tuonut apua asiaan. Virranjakajan kansi vähän öljyinen, mutta ei sen luulisi noin yhtäkkisesti lopettavan käyntiä. Putsasin kyllä senkin eikä vaikutusta. Autossa ikivanha Defa-hälytin, mutta käsittääkseni sen käynnistyksenesto toimii nimenomaan starttauksen estona.
Re: 900 S lakkasi käymästä
Millaisessa tilanteessa lakkasi käymästä? Itselläni matkustaja potkaisi jalkatilassa oven etupuolella maton takana olevan boksin liittimen löysälle. Oli työläs vika hakea koska en siinä vaiheessa tietenkään tiennyt mitä oli tapahtunut.
Re: 900 S lakkasi käymästä
Kipinää tulee ja nyt lupaileekin taas, muttei jaksa lähteä käyntiin. Ehkä on sittenkin bensapuolen vika, vaikka tuossa jossain testailuvaiheessa tulpat pääsivätkin vähän kastumaan. Pumppu pitää kyllä normaalit äänet ja painetta tuntui tukissa olevan, mutta mittaria ei ollut käytettävissä.
Sammui yhtäkkiä kun olin hidastamassa risteykseen ajettuani vajaan kilometrin käynnistyksen jälkeen. Matkustajia ei ollut, pomppuja tiessä kylläkin.
Sammui yhtäkkiä kun olin hidastamassa risteykseen ajettuani vajaan kilometrin käynnistyksen jälkeen. Matkustajia ei ollut, pomppuja tiessä kylläkin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900 S lakkasi käymästä
Todennäköisesti eri vika kuin minulla. Ei lupaillutkaan, ja muistaakseni minulla tuli kyllä kipinää, mutta ei bensaa.
Re: 900 S lakkasi käymästä
Kiitokset kommentoineille. Oli mahdollista käydä lyhyesti katsomassa autoa, nyt se lähtee jopa käyntiin. Käy hetken ihan nätisti korkeaa tyhjäkäyntiä (1600-1700), sitten kierrokset tipahtavat normaalialueelle ja alkaa pätkiä. Pätkii riippumatta siitä antaako kaasua vai ei, kuormittaako vai ei. Sammahtelee välillä.
Manuaalivaihteisena tuota kai pystyisi jollain lailla ajamalla siirtämäänkin, koska pyörien pyörityksellä todennäköisesti pääsisi sammahtelukohtien yli. Seuraavan kerran autolle palatessa pitää ottaa mukaan yleismittari ja bensanpainemittari. Ainakaan Motonetistä ei löytynyt suoraan Saabin banjoon kytkettävää bensanpainemittaria, mahtaako sellasia saada jostain valmiina, vai pitääkö käydä teettämässä liitin jossain?
Manuaalivaihteisena tuota kai pystyisi jollain lailla ajamalla siirtämäänkin, koska pyörien pyörityksellä todennäköisesti pääsisi sammahtelukohtien yli. Seuraavan kerran autolle palatessa pitää ottaa mukaan yleismittari ja bensanpainemittari. Ainakaan Motonetistä ei löytynyt suoraan Saabin banjoon kytkettävää bensanpainemittaria, mahtaako sellasia saada jostain valmiina, vai pitääkö käydä teettämässä liitin jossain?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900 S lakkasi käymästä
On se jännä tuo Lucaksen ruisku, kun ei anna vikakoodeja, vaikka kone käy tosi huonosti. Ainoastaan sen 13231-peruskoodin (no rpm signal) suostui antamaan, eli käytännössä ei mitään. CE-valoa suostui polttamaan sen ajan, kun käytin konetta IMM irtikytkettynä, ei muulloin. Esim. koneen käyttäminen lambda-anturi irtikytkettynä ei sytyttänyt valoa.
Vähän epäilen, että bensaa tulee liikaa. Bensanpainetta en päässyt vielä tarkistamaan, pitää huomenna hommata liitin jolla painemittarin saa kytkettyä. Toisaalta myöskään lambdan arvot eivät tuntuneet kunnolla vaihtelevan koneen käydessä. Tuollainen siinä ilmeisesti pitäisi olla?
Vähän epäilen, että bensaa tulee liikaa. Bensanpainetta en päässyt vielä tarkistamaan, pitää huomenna hommata liitin jolla painemittarin saa kytkettyä. Toisaalta myöskään lambdan arvot eivät tuntuneet kunnolla vaihtelevan koneen käydessä. Tuollainen siinä ilmeisesti pitäisi olla?
Tuote 28-3415 Nimike Titania-lambda 3-johtoa Hinta 134.00 € Lambda-anturi jos 3 johdolla ja Titania (2,0S 90-> )
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900 S lakkasi käymästä
Lämpöanturin vastusarvo ok, suuttimien vastusarvot ok, lambdan lämmitysvastuksen vastusarvo ok, tk-venttiilin vastusarvot ok, etuvastuksen vastusarvo ok.
IMM:n vastusarvo 500 ohm eli poikkeaa jonkin verran netistä löytämääni ohjearvoon (CU14) 331 - 341 ohm.
IMM:n vastusarvo 500 ohm eli poikkeaa jonkin verran netistä löytämääni ohjearvoon (CU14) 331 - 341 ohm.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900 S lakkasi käymästä
Kinkkisen kuuloinen vika... Osaa muuta sano kuin, että tuolla IMM:un vastusarvolla ei ole merkitystä koska ruisku on lambda ohjattu. Taitaa vain katittomissa vehkeissä sillä olla merkitystä.
Onhan sytkän pääteaste varmasti kunnollinen ja toimiva? Sehän voisi aiheuttaa tuollaisia oireita... Vaikka kirjoititkin vaihtaneesi uuden, niin kantapään kautta joutunu oppimaan, että kaikki tarvikepäätteet ei ole kovin laadukkaita..
Monta sataatuhatta ajettu bosch toiminu paremmin kuin uusi tarvike.
Onhan sytkän pääteaste varmasti kunnollinen ja toimiva? Sehän voisi aiheuttaa tuollaisia oireita... Vaikka kirjoititkin vaihtaneesi uuden, niin kantapään kautta joutunu oppimaan, että kaikki tarvikepäätteet ei ole kovin laadukkaita..

900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: 900 S lakkasi käymästä
Taisi sitten kuitenkin olla virranjakajan öljyisyydestä kyse, vaikka ensimmäinen kannen ja pyörijän putsaus ei poistanut ongelmaa, taisi olla tulpat kastuneina. Vaihdoin uuden pyörijän ja kannen ja pesin samalla jakajaa sisältä ja nyt käynti tuntuisi olevan taas ok.
No, kaiketi ihan hyödyllinen kierros, kun tuli mitattua vastusarvot suunnilleen joka paikasta, hankittua bensanpainemittari ja mitattua paineet sekä hankittua uudet tulpat. Bensanpainemittarin neulan väpätys 3 ja 5 barin välillä korkeammilla kierroksilla lienee ihan normaalia, kun kyseessä on vaimentamaton mittari? Tyhjäkäynnillä näyttämä oli varsin tasainen 2,8.
Pääteasteen vaihdoin takaisin orkkikseen heti, kun huomasin ettei kokeilussa ollut Unipointin pääteaste tuota sen kummempaa käyntiä.
No, kaiketi ihan hyödyllinen kierros, kun tuli mitattua vastusarvot suunnilleen joka paikasta, hankittua bensanpainemittari ja mitattua paineet sekä hankittua uudet tulpat. Bensanpainemittarin neulan väpätys 3 ja 5 barin välillä korkeammilla kierroksilla lienee ihan normaalia, kun kyseessä on vaimentamaton mittari? Tyhjäkäynnillä näyttämä oli varsin tasainen 2,8.
Pääteasteen vaihdoin takaisin orkkikseen heti, kun huomasin ettei kokeilussa ollut Unipointin pääteaste tuota sen kummempaa käyntiä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm