Konepellin kevennyspumput!
Konepellin kevennyspumput!
Ruostesuojaukseen vietäessä toimivat konepellin kevennyspumput moitteetta mutta operaation jälkeen olivat täysin hengettömät. (Havaitsin asian vasta tänään (19.09.2009) ja ruostsuojausfirma on viikonlopun suljettuna.)
Mikä on voinut mennä pieleen ruostesuojauksen aikana, onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?
AERO-04
Mikä on voinut mennä pieleen ruostesuojauksen aikana, onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?
AERO-04
Re: Konepellin kevennyspumput!
Kuinka pitkä on noiden pumppujen elinkaari kokemustenne mukaan?
Itsellä oli edellinen 9-5 77178km ja 7v eikä mitään ongelmia. Tällä SAABilla on nyt ajettu 58200km ja 5v.
AERO-04
Itsellä oli edellinen 9-5 77178km ja 7v eikä mitään ongelmia. Tällä SAABilla on nyt ajettu 58200km ja 5v.
AERO-04
Re: Konepellin kevennyspumput!
Taitaa olla elinkaari sellainen ettei niihin minun mielestä ajetut kilometrit vaikuta, taas toisaalta vaikuttaa huoltojen tihentymisenä, jolloin tuo konepelti avataan useammin. Omallani on ajettu kohta 260 000 km (-01 otettu käyttön, -02 mallinen) ja välillä on ollut pelti pystyssä 8 tuntia.... 

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Konepellin kevennyspumput!
Onkohan auto "uunitettu" käsittelyn jälkeen? Kaipa se voisi nuo pumput ottaa siitä itseensä, varsinkin kun tiivisteet kuluu käytössä ja uunin lämpötila nostaa pumpuissa painetta aika lailla. Uskoisin...
-Harri-
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Re: Konepellin kevennyspumput!
Luulisin, että ne pumput saa kovempia lämpöjä normi kesähelteillä kaupunkiajossa....
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Konepellin kevennyspumput!
Kyseessa on farkku ja takaluukun pumput toimivat moitteettomasti!
Takaluukun pumpuilla tulee käyttökertoja sentään huomattavasti enemmän!
AERO-04
Takaluukun pumpuilla tulee käyttökertoja sentään huomattavasti enemmän!
AERO-04
Re: Konepellin kevennyspumput!
Kiitokset kaikille ongelmaa pohtineille!
Kävin ruostesuojafirmassa kysymässä selitystä pumppujen toimimattomuuteen! Sain selityksenä, että kun konepelti oli avattu eka kerran toiminta oli normaalia mutta sitten konepellin ruosteen estokäsittelyn jälkeen konepeltiä avattaessa se ei enää noussutkaan eli ruosteen estoaine lisäsi konepellin painoa niin paljon, että pumppujen kapasiteetti ei enää riittänytkään! (Selitys se on tämäkin!)
Oli kuulemma ensimmäinen tapaus kun näin kävi!
Etukäteen tingitystä ruostesuojauksen hinnasta alensivat uusien pumppujen hinnan ihan sopuisasti!
Lopputulos oli kuitenkin näillä tiedoilla hyvä!
AERO-04
Kävin ruostesuojafirmassa kysymässä selitystä pumppujen toimimattomuuteen! Sain selityksenä, että kun konepelti oli avattu eka kerran toiminta oli normaalia mutta sitten konepellin ruosteen estokäsittelyn jälkeen konepeltiä avattaessa se ei enää noussutkaan eli ruosteen estoaine lisäsi konepellin painoa niin paljon, että pumppujen kapasiteetti ei enää riittänytkään! (Selitys se on tämäkin!)
Oli kuulemma ensimmäinen tapaus kun näin kävi!
Etukäteen tingitystä ruostesuojauksen hinnasta alensivat uusien pumppujen hinnan ihan sopuisasti!
Lopputulos oli kuitenkin näillä tiedoilla hyvä!
AERO-04
Re: Konepellin kevennyspumput!
Alkuperäis merkkinen ( sachs ) kaasujousi ei muistaakseni ollut kovin kallis investointi ( 14 euroa) kun taas tarvikeliikkessä karhuttiin Kings-merkkisistä kaasujousesta 50 euroa...samanlainen ilmiö oli mun autossani myös viimme kesänä kun auto kävi ilmastointihuollossa...
9-3Aero-01
Re: Konepellin kevennyspumput!
Kiitos neuvoista!
En punninnut autoa ennen/jälkeen ruostesuojauksen mutta epäilen kuitenkin, että auton massa ei paljoakaan muuttunut kun huomioidaan alustapesussa poistetut epäpuhtauden, joten siksi en tohdi vaatia viriä!
Noista kevennyspumpuistakaan en ruikuttanut vaan asiallisesti keskustelin ja lopputulos puhukoon puolestaan!
AERO-04
En punninnut autoa ennen/jälkeen ruostesuojauksen mutta epäilen kuitenkin, että auton massa ei paljoakaan muuttunut kun huomioidaan alustapesussa poistetut epäpuhtauden, joten siksi en tohdi vaatia viriä!
Noista kevennyspumpuistakaan en ruikuttanut vaan asiallisesti keskustelin ja lopputulos puhukoon puolestaan!
AERO-04