Eski kirjoitti:ProCarin pihassa seisoo eräs 9-5 johon on tulossa Maptunin steg5, mutta ensin vaihdetaan nokalle Aeron kone ja vaihdelaatikko, kunnon cooleri yms pientä... Niin ja ei autossa nytkään mitään vikaa ole, mutta pitäähän sitä vähän parannella
Eski
Wau! Mistäköhän tuo auton omistaja on hommannut tuon Aeron laatikon ja koneen? Mahtavat maksaa mansikoita? Kenties SDCC:ltä?
Kamat ostettu Ruotsista, olen muutamaan otteseen pyytänyt omistajaa kirjoittamaan projektista tänne, mutta hän ei omien sanojensa mukaan halua autolle yhtään ylimääräistä julkisuutta. Suomessa tämä on ihan viisasta, kun kansa tiettävästi normaalia kateellisempaa naapurin omisuudella yms yms yms.
Lootasta sen verran että se on lähtösin 185hp 9-5:sta, ei aerosta. Aihion loota oli sen verran ajettu että myös osasyy vaihtoon löytyy sieltä.
Viimeksi muokannut Vigge, Ti Elo 31, 2004 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No tuolta Ruotsista varmaan saa kohtuuhintaan noita Aeron koneita ja vaihdelaatikkoja (siis SDCC:ltä). Onkohan PCS hommannut nuo laitteet SP:n kautta vai onkohan kyseisen auton omistaja hommannut ne itse?
Eski kirjoitti:ProCarin pihassa seisoo eräs 9-5 johon on tulossa Maptunin steg5, mutta ensin vaihdetaan nokalle Aeron kone ja vaihdelaatikko, kunnon cooleri yms pientä... Niin ja ei autossa nytkään mitään vikaa ole, mutta pitäähän sitä vähän parannella :lol:
Eski
Oliko se Bilsport jossa oli keväällä parin sivun juttu Saapin virityksestä. Siinä mainittiin 9-5 Aeron koneen kestävän huonommin+300hp tehoja kuin vakio 2.3T mylly. Männät eivät jostain syystä Aeron koneessa kestäneet yhtä hyvin viritystä. Jutun perusteella oikeastaan kannattaisi Stage 5:seen siis mieluummin laittaa normi 2.3T kone. Niitä varmaan löytyy jopa helpommin ja halvemmalla.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900SET -95 kirjoitti:
Oliko se Bilsport jossa oli keväällä parin sivun juttu Saapin virityksestä. Siinä mainittiin 9-5 Aeron koneen kestävän huonommin+300hp tehoja kuin vakio 2.3T mylly. Männät eivät jostain syystä Aeron koneessa kestäneet yhtä hyvin viritystä. Jutun perusteella oikeastaan kannattaisi Stage 5:seen siis mieluummin laittaa normi 2.3T kone. Niitä varmaan löytyy jopa helpommin ja halvemmalla.
Männät menee kuitenkin vaihtoon kaikista 2.3 T7:n moottoreista, joten on aivan sama mikä se kone alunperin on ollut, ellet sitten tarkoittanut tuolla 2.3T :llä tonnarin konetta Se kyllä kestää huomattavasti enemmän, mutta sen laittaminen nykysaabin keulille ei lainmukaan ole mahdollista, päästöluokat.
Vigge kirjoitti:Männät menee kuitenkin vaihtoon kaikista 2.3 T7:n moottoreista, joten on aivan sama mikä se kone alunperin on ollut, ellet sitten tarkoittanut tuolla 2.3T :llä tonnarin konetta Se kyllä kestää huomattavasti enemmän, mutta sen laittaminen nykysaabin keulille ei lainmukaan ole mahdollista, päästöluokat.
Näemmä Aeron Stage 5 settiin kuuluu uudet männät. Muihin 9-5 2.3T koneiden stage 5:siin ei männät näytä kuuluvan mutta niistä otetaankin hieman vähemmän tehoa irti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Asia näytti selvenneen muutamille... mulle ei oikeen vielä avautunut tuo alkuperäinen "ongelma"? Eli tuon DP:n vaikutus ilman ECU:n roplausta.
Löytyykö viggeltä noihin käyriin seos ja paine käyrät? Ne vois hieman selventää asiaa.
Onko nuo ison DP:n vaihdon jälkeen tehty tuo kulkineen mukautus eli ECU:n historia nollaus? Muistelen että se olis tuossa T5:ssa myös.
Joka tapauksessa tollasen putken meinaan väsätä ja tutkia asiaa. Samalla jos sais tuosta hieman jouhevamman mallisen.
Tuon pakosarjan reijän suurensin jo samaan kokoon kuin on tuo puhaltimen reikä ja imu kanavien välisen seinän viistin myös terävemmäksi. Kanavista poistin ylimääräiset terävät kulmat ja venat killotettu peiliksi. Myös männät kiillotettu (muuta hyötyä ei liene kuin se että karsta ei tartu kiiltävään pintaan niin helposti) ja muuta pientä samalla kun kone oli levällään. (Otin kuvatuksia noista muutoksista).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M kirjoitti:
Löytyykö viggeltä noihin käyriin seos ja paine käyrät? Ne vois hieman selventää asiaa.
Eipä löydy tuon enempää tietoa, koska sitä ei virittäjältä heru. Kysessä siis Sakasalaisen kaverin avoviggen. Ensimmäinen käyrä ajettu 2000km vanhalla MY04 B235R moottorilla jossa edellisessä viestissä luetellut kamat kiinni. Ko. käppyrää tulisi verrata viggen vakio käyrään (täytyy kaivaa) niin näkisi paremmin mitä tuli lisää ja mitä ei. Vääntökäyrä orkkiskoneessa on suht lineaarinen. Nyt uusien osien kanssa ECU pyrkii samaan ilmamassaan jos se rajoituksien/mukautuksien puitteissa on ylipäänsä mahdollista. Jokainen varmaan huomaa ettei tuo käppyrä ihan "timmissä" ole.
Jälkimmäinen käyrä sen sijaan on ajettu Hirschin täydellisellä custom softalla, eli se mapattiin paikan päällä Sveitsissä. Aikaa meni koko päivä dyno/tie säädöt. Softa vastaa tod näk suunnilleen stage III:sta mutta siihen on tehty coolerin ja kannen porttauksen huomioivat muutokset.