Autoon vaihdettiin raidetangon päät ja käytettiin kulmien säädössä. Nyt ratti on hieman oikealle kallellaan. Laitoin kyllä uuden pään samoilla kierroksilla, mutta tässä tapauksessa lähden ehkä ensimmäisenä epäilemään itseäni Lueskelin jostain aikasemmista jutuista, että saisi oikaistua raidetankoa kiertämällä. Kummalta puolelta ja mihinköhän suuntaan lähdetään kiertämään?
Kaipa se siellä suuntauksessa tulisi katsoa että onko ratti suorassa. Nyt jos menet niitä raidetangon päitä pyörittelemään niin taas on auraus viturallaan.
Edit. sori lukihäiriö iski puhuitkin raidetangon pyörittelystä etkä päistä, mutta joka tapauksessa kyllä mulla on aina ratti ollut suorassa suuntauksen jälkeen vaikka on vinossa ollut mennessä.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Joo, kyllä se suuntaukseen kuuluu, että ratti on suorassa. Ainakin JKL Vianorilla pannaan ensin ratti suoraan ja sittne kulmat kohilleen. Takas vaan kulmien mittaajan luokse ja ilmasiks ratti suoraan.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pistetään vaikka sitten sen piikkiin, että huoltamolla oli nuori kaveri joka kehotti jättämään avaimet virtalukkoon, ettei mene rattilukko päälle. Myös parkkerattuaan auton pihalle työn jälkeen jäi levittelemään käsiään, kun avaimet ei irtoa virtalukosta
ettei vain olisi takapään puslat väljät.itse käytin suuntauksessa 2kertaa ja kiroilin kuin lappalainen etteivät osaa suunnata ja.........syyksi selvisi lopulta takapäänpusla.vaihdoin puslan ja kas ratti oikeni itsestään.