BLEEDING THE FRONT BRAKES (AND REAR BRAKES ON NON-ABS SYSTEMS)
Note that on non-ABS systems, the calipers may be bled in any order. On ABS systems, the front brakes must be bled first. The manual procedure is described here, which requires an assistant. I use a pressure bleeder, which makes life a lot easier.
1. Jack up the car at the corner at which the caliper is to be bled and support it with an axle stand.
2. Remove the roadwheel.
3. Top up the brake fluid reservoir to the MAX mark.
4. Remove the dust cap from the bleed screw.
5. Put some new brake fluid in a clean glass jar.
6. Fit a ring spanner over the bleed screw, then fit one end a plastic or rubber tube onto the bleed screw and immerse the other end in the fluid in the jar.
7. Ask your assistant to press the brake pedal fully several times to pressurise the system, then to hold it down.
8. Open the bleed screw about 1 turn and allow fluid to flow into the jar, maintaining pressure on the pedal. Tell your assistant not to release it under any circumstances until you tell them to, even if the pedal hits the floor.
9. When fluid stops flowing, close the bleed screw and ask your assistant to release the pedal slowly.
10. Check the reservoir and top up if necessary.
11. Repeat steps 7-10 until no air bubbles appear in the fluid. If flushing the system, continue until new, clean fluid appears.
12. Remove the tube and spanner and refit the dust cap.
13. Refit the roadwheel.
14. Lower the car.
15. Top up the reservoir to MAX.
16. Repeat as necessary for the other calipers.
17. Test the brakes while stationary before driving the car.
BLEEDING THE REAR BRAKES ON ABS SYSTEMS
N.B. I found that my pressure bleeder (which is fed from a spare tyre and is rated to 20 PSI) could not bleed the rear brakes on my '96 ABS braking system. I'm told that more pressure would have done the trick. I simply followed the manual procedure below instead.
1. Jack up the car at the corner at which the caliper is to be bled and support it with an axle stand.
2. Remove the roadwheel.
3. Top up the brake fluid reservoir to MAX with new fluid (keep it above MIN throughout).
4. Remove the dust cap from the bleed screw.
5. Put some new brake fluid in a clean glass jar.
6. Fit a ring spanner over the bleed screw, then fit one end a plastic or rubber tube onto the bleed screw and immerse the other end in the fluid in the jar.
7. Have your assistant switch the ignition on (so the ignition, oil, etc. lights come on), but not actually start the engine, and to press on the brake pedal and keep it pressed.
8. Slacken the bleed screw by about one turn and allow brake fluid (and air) to flow into the jar. If it takes a while, close the screw again and check the level - top up if necessary.
9. When only fluid (no bubbles) is seen in the tube, close the bleed screw (remembering to stop and check the level periodically). If flushing the system, continue until new, clean fluid appears.
10. Refit the dust cap.
11. Refit the roadwheel.
12. Lower the car.
13. Top up the reservoir to MAX.
14. Repeat for the other rear wheel if necessary.
15. Test the brakes while stationary before driving the car.
jarruongelma
Re: jarruongelma
Lontooksi ohje abs jarrujen ilmauksesta, tämä on mielestäni myöskin korjausoppaitten versio aiheesta(ei sisällä noita jumppaamisia takajarrujen kanssa):
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: jarruongelma
KOKEILES TUOTA
http://www.biltema.fi
Biltema
Tuoteryhmä: Autoilu - Jarrupalat, -kengät ja asennussarjat
JARRUJEN ILMAUSLAITE
Yksi henkilö voi suorittaa auton jarrujen ilmauksen. Sisäänrakennettu kiinteä takaiskuventtiili.
Iso tuotekuva
Tilaa verkkokaupasta
Määrä:
Tuotenro
19146
4,99 €

http://www.biltema.fi
Biltema
Tuoteryhmä: Autoilu - Jarrupalat, -kengät ja asennussarjat
JARRUJEN ILMAUSLAITE
Yksi henkilö voi suorittaa auton jarrujen ilmauksen. Sisäänrakennettu kiinteä takaiskuventtiili.
Iso tuotekuva
Tilaa verkkokaupasta
Määrä:
Tuotenro
19146
4,99 €
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: jarruongelma
Mää päätin pienes lääketokkuras suamentaa tän ohjeen
BLEEDING THE FRONT BRAKES (AND REAR BRAKES ON NON-ABS SYSTEMS)
etujarruje ilmaus ja samal takajarruje, jos ei oo abseja
Note that on non-ABS systems, the calipers may be bled in any order. On ABS systems, the front brakes must be bled first. The manual procedure is described here, which requires an assistant. I use a pressure bleeder, which makes life a lot easier.
huamaa et jos sul ei oo abseja nii voit ilmat iha misä järjestykses tahans. Jos o absit nii mee hoitaa etupää ekaks. Täs ohjeistetaan manuaaline proseduuri, jos tarvitaa assistentti. Miälellään vähäpukeine huonost suomee puhuva pitkäsäärine lahen toiselt pualelt. Hän tekee elämäst huomattavasti mukavemman ku perikotimaine tonnikeiju. Ja ei kiukettele jos pörssis o kunnos
1. Jack up the car at the corner at which the caliper is to be bled and support it with an axle stand.
Nost auto siält kulmast ylös mist meinaat ilmat
2. Remove the roadwheel.
ot rengas pois
3. Top up the brake fluid reservoir to the MAX mark.
Pist säiliöö jarrunestet tappii saak
4. Remove the dust cap from the bleed screw.
irrot kumitutti ilmausruuvist
5. Put some new brake fluid in a clean glass jar.
pist puhast jarrunestet puhtaasee lasi purkkii
6. Fit a ring spanner over the bleed screw, then fit one end a plastic or rubber tube onto the bleed screw and immerse the other end in the fluid in the jar.
pist joku spänneri ilmausruuvi pääl ja se jälkkee sovit toine pää jok o muavist tai kumist ja sit toine pää siihen lasi purkkii
7. Ask your assistant to press the brake pedal fully several times to pressurise the system, then to hold it down.
pyyr viähättävää avustujaa painaa jarrupoljint täysil muutama kerran, jot systeemis o täys paine pääll ja sit pyyrät et pittää alhaal
8. Open the bleed screw about 1 turn and allow fluid to flow into the jar, maintaining pressure on the pedal. Tell your assistant not to release it under any circumstances until you tell them to, even if the pedal hits the floor.
aukas ilmausruuvi yhe kierrokse ympäri ja nestee valuu purkkii kunha paine säilytetää polkimes. Kerro sille assistentil ettei pääst poljint ylös enne ku sanot sill. Vaik menis pohjaa saakka
9. When fluid stops flowing, close the bleed screw and ask your assistant to release the pedal slowly.
ku nestee tulo loppuu nii pist ruuvi kii ja sano sill assarille et ny saa nostaa poljinta varovas ylös
10. Check the reservoir and top up if necessary.
tarkast et säiliös o tarpeeks nestet ja lissää jos ei oo
11. Repeat steps 7-10 until no air bubbles appear in the fluid. If flushing the system, continue until new, clean fluid appears.
toist sama juttu melkee kymmene kertaa et ilmakuplat kattoo. jos huuhtelet letkui niin jatk siihe saakka kun tulee tuoreen näköst mönjää putkest
12. Remove the tube and spanner and refit the dust cap.
heit putki hemmettiin ja lait kortsu pääl
13. Refit the roadwheel.
lait rengas paikalles
14. Lower the car.
muist laskee tunkki alas ja ot se pois
15. Top up the reservoir to MAX.
täyt säiliö tappii
16. Repeat as necessary for the other calipers.
toist muil pualil jos o tarvis
17. Test the brakes while stationary before driving the car.
testaa steissin kohral pelittääks jarrut ennen ku lähret pidemmäl
BLEEDING THE REAR BRAKES ON ABS SYSTEMS
takajarruje ilmaus
N.B. I found that my pressure bleeder (which is fed from a spare tyre and is rated to 20 PSI) could not bleed the rear brakes on my '96 ABS braking system. I'm told that more pressure would have done the trick. I simply followed the manual procedure below instead.
ei olennaist tiatoo täsä. Vedetää manuaalisest
1. Jack up the car at the corner at which the caliper is to be bled and support it with an axle stand.
nost taas se kulma ylös mitä meinaat ilmat
2. Remove the roadwheel.
muist ottaa rengas pois
3. Top up the brake fluid reservoir to MAX with new fluid (keep it above MIN throughout).
pist uut nestet tappii saakka.
4. Remove the dust cap from the bleed screw.
irrot kumitutti ilmausruuvist
5. Put some new brake fluid in a clean glass jar.
pist puhast nestet puhtaaseen lasipurkkii. muavinenkin kai käy
6. Fit a ring spanner over the bleed screw, then fit one end a plastic or rubber tube onto the bleed screw and immerse the other end in the fluid in the jar.
Sovit taas spänneri ilmausruuvi pääl ja sit muavine tai kumine putki tähä spänneriin ja toine pää tähä lasipurkkii
7. Have your assistant switch the ignition on (so the ignition, oil, etc. lights come on), but not actually start the engine, and to press on the brake pedal and keep it pressed.
sano sill vähäpukeisel leasingvosulle et pist virta pääl, mut älä perkele starttaa. sit ku virta o pääl ni sano sill et paina pedaalia
8. Slacken the bleed screw by about one turn and allow brake fluid (and air) to flow into the jar. If it takes a while, close the screw again and check the level - top up if necessary.
löysää täsä kohtaa ilmausruuvii yhe kierrokse ja an nestee tul ulos. kai siält ilmaaki tulee. jos kestää liian kauan, vedä sauhut, ruuvaa ruuvi kii ja kato et nestettä riittää säiliös. jos o vähis, niin lisää
9. When only fluid (no bubbles) is seen in the tube, close the bleed screw (remembering to stop and check the level periodically). If flushing the system, continue until new, clean fluid appears.
kun putkest tulee pelkkää nestet, nii pist ruuvi kii.(Muist koko aja pitää pieni paussi ja kattoo on säiliös nestet). Jos kysees o putkihuuhtelu, niin jatka kunnes tulee uut neste.
10. Refit the dust cap.
heit ylimääräset putket pois ja pist suojakortsu paikal
11. Refit the roadwheel.
muist laittaa rengas paikal
12. Lower the car.
täsä kohtaa kannattaa laskee auto alas ja ottaa tunkki pois
13. Top up the reservoir to MAX.
Muist laittaa jarrunestet tappii saakka
14. Repeat for the other rear wheel if necessary.
jos sul o kauheast aikkaa nii tarkist toine rengas myäs
15. Test the brakes while stationary before driving the car.
ja taas, testaa steissin lähellä pelittääkö jarrut enne ku lähret pidemmäl reissul

BLEEDING THE FRONT BRAKES (AND REAR BRAKES ON NON-ABS SYSTEMS)
etujarruje ilmaus ja samal takajarruje, jos ei oo abseja
Note that on non-ABS systems, the calipers may be bled in any order. On ABS systems, the front brakes must be bled first. The manual procedure is described here, which requires an assistant. I use a pressure bleeder, which makes life a lot easier.
huamaa et jos sul ei oo abseja nii voit ilmat iha misä järjestykses tahans. Jos o absit nii mee hoitaa etupää ekaks. Täs ohjeistetaan manuaaline proseduuri, jos tarvitaa assistentti. Miälellään vähäpukeine huonost suomee puhuva pitkäsäärine lahen toiselt pualelt. Hän tekee elämäst huomattavasti mukavemman ku perikotimaine tonnikeiju. Ja ei kiukettele jos pörssis o kunnos
1. Jack up the car at the corner at which the caliper is to be bled and support it with an axle stand.
Nost auto siält kulmast ylös mist meinaat ilmat
2. Remove the roadwheel.
ot rengas pois
3. Top up the brake fluid reservoir to the MAX mark.
Pist säiliöö jarrunestet tappii saak
4. Remove the dust cap from the bleed screw.
irrot kumitutti ilmausruuvist
5. Put some new brake fluid in a clean glass jar.
pist puhast jarrunestet puhtaasee lasi purkkii
6. Fit a ring spanner over the bleed screw, then fit one end a plastic or rubber tube onto the bleed screw and immerse the other end in the fluid in the jar.
pist joku spänneri ilmausruuvi pääl ja se jälkkee sovit toine pää jok o muavist tai kumist ja sit toine pää siihen lasi purkkii
7. Ask your assistant to press the brake pedal fully several times to pressurise the system, then to hold it down.
pyyr viähättävää avustujaa painaa jarrupoljint täysil muutama kerran, jot systeemis o täys paine pääll ja sit pyyrät et pittää alhaal
8. Open the bleed screw about 1 turn and allow fluid to flow into the jar, maintaining pressure on the pedal. Tell your assistant not to release it under any circumstances until you tell them to, even if the pedal hits the floor.
aukas ilmausruuvi yhe kierrokse ympäri ja nestee valuu purkkii kunha paine säilytetää polkimes. Kerro sille assistentil ettei pääst poljint ylös enne ku sanot sill. Vaik menis pohjaa saakka

9. When fluid stops flowing, close the bleed screw and ask your assistant to release the pedal slowly.
ku nestee tulo loppuu nii pist ruuvi kii ja sano sill assarille et ny saa nostaa poljinta varovas ylös
10. Check the reservoir and top up if necessary.
tarkast et säiliös o tarpeeks nestet ja lissää jos ei oo
11. Repeat steps 7-10 until no air bubbles appear in the fluid. If flushing the system, continue until new, clean fluid appears.
toist sama juttu melkee kymmene kertaa et ilmakuplat kattoo. jos huuhtelet letkui niin jatk siihe saakka kun tulee tuoreen näköst mönjää putkest
12. Remove the tube and spanner and refit the dust cap.
heit putki hemmettiin ja lait kortsu pääl
13. Refit the roadwheel.
lait rengas paikalles
14. Lower the car.
muist laskee tunkki alas ja ot se pois
15. Top up the reservoir to MAX.
täyt säiliö tappii
16. Repeat as necessary for the other calipers.
toist muil pualil jos o tarvis
17. Test the brakes while stationary before driving the car.
testaa steissin kohral pelittääks jarrut ennen ku lähret pidemmäl
BLEEDING THE REAR BRAKES ON ABS SYSTEMS
takajarruje ilmaus
N.B. I found that my pressure bleeder (which is fed from a spare tyre and is rated to 20 PSI) could not bleed the rear brakes on my '96 ABS braking system. I'm told that more pressure would have done the trick. I simply followed the manual procedure below instead.
ei olennaist tiatoo täsä. Vedetää manuaalisest
1. Jack up the car at the corner at which the caliper is to be bled and support it with an axle stand.
nost taas se kulma ylös mitä meinaat ilmat
2. Remove the roadwheel.
muist ottaa rengas pois
3. Top up the brake fluid reservoir to MAX with new fluid (keep it above MIN throughout).
pist uut nestet tappii saakka.
4. Remove the dust cap from the bleed screw.
irrot kumitutti ilmausruuvist
5. Put some new brake fluid in a clean glass jar.
pist puhast nestet puhtaaseen lasipurkkii. muavinenkin kai käy
6. Fit a ring spanner over the bleed screw, then fit one end a plastic or rubber tube onto the bleed screw and immerse the other end in the fluid in the jar.
Sovit taas spänneri ilmausruuvi pääl ja sit muavine tai kumine putki tähä spänneriin ja toine pää tähä lasipurkkii
7. Have your assistant switch the ignition on (so the ignition, oil, etc. lights come on), but not actually start the engine, and to press on the brake pedal and keep it pressed.
sano sill vähäpukeisel leasingvosulle et pist virta pääl, mut älä perkele starttaa. sit ku virta o pääl ni sano sill et paina pedaalia
8. Slacken the bleed screw by about one turn and allow brake fluid (and air) to flow into the jar. If it takes a while, close the screw again and check the level - top up if necessary.
löysää täsä kohtaa ilmausruuvii yhe kierrokse ja an nestee tul ulos. kai siält ilmaaki tulee. jos kestää liian kauan, vedä sauhut, ruuvaa ruuvi kii ja kato et nestettä riittää säiliös. jos o vähis, niin lisää
9. When only fluid (no bubbles) is seen in the tube, close the bleed screw (remembering to stop and check the level periodically). If flushing the system, continue until new, clean fluid appears.
kun putkest tulee pelkkää nestet, nii pist ruuvi kii.(Muist koko aja pitää pieni paussi ja kattoo on säiliös nestet). Jos kysees o putkihuuhtelu, niin jatka kunnes tulee uut neste.
10. Refit the dust cap.
heit ylimääräset putket pois ja pist suojakortsu paikal
11. Refit the roadwheel.
muist laittaa rengas paikal
12. Lower the car.
täsä kohtaa kannattaa laskee auto alas ja ottaa tunkki pois
13. Top up the reservoir to MAX.
Muist laittaa jarrunestet tappii saakka
14. Repeat for the other rear wheel if necessary.
jos sul o kauheast aikkaa nii tarkist toine rengas myäs
15. Test the brakes while stationary before driving the car.
ja taas, testaa steissin lähellä pelittääkö jarrut enne ku lähret pidemmäl reissul
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: jarruongelma
Hei,
ohjeessa ei ilmennyt sitä että jos räplää etujarrujen kanssa, niin pitääkö myös erikseen ilmata takajarrut
ohjeessa ei ilmennyt sitä että jos räplää etujarrujen kanssa, niin pitääkö myös erikseen ilmata takajarrut

Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: jarruongelma
Mielestäni abs tonnarin jarrut on kolmessa piirissa: etujarrut erikseen ja takajarrut yhdessä. Eli ilmaus tuon mukaan, korjatkaa viisaammat jos näin ei ole.ohjeessa ei ilmennyt sitä että jos räplää etujarrujen kanssa, niin pitääkö myös erikseen ilmata takajarrut
Reply: eli ei tarvitse ilmata takajarruja jos sorkit edestä.
Viimeksi muokannut j0ne, To Syys 24, 2009 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: jarruongelma
ABS Mark II joita oli ainakin 92 asti on kolmekanavainen, etujarrut ominaan ja takajarrut kiinni samassa jarruputkessa.
ABS Mark IV, joka tuli vm 93 aikana, on kaksipiirinen (nelikanavainen), takajarruille menee kummallekin oma jarruputki kuten etujarruillekin.
Kaksipiirisyys tuossa jälkimmäisessä tapauksessa tarkoittaa, että pääjarrusylinterin ensiömäntä painaa oikeaan etujarruun ja vasempaan takajarruun, toisiomäntä vasempaan etujarruun ja oikeaan takajarruun. Kullekin jarrulle menevää painetta ohjataan venttiileillä niin että lukkiutumaan pyrkivältä pyörältä vähennetään painetta. Lähde: Saab 9000 korjaamokäsikirja 5:2 Lukkiutumattomat jarrut (ABS Mark IV) M1993
ABS Mark II -tapauksessa rakenne lienee samankaltainen, mutta jos jompikumpi takapyöristä pyrkii lukkiutumaan, molemmilta takajarruilta kevennetään painetta. Tämän pääsylinterin rakenteesta minulla ei ole tietoa, onko siinäkin kaksi mäntää. Hydraulijärjestelmän rakenne ei käy ilmi tästä ABS-89-sähködokkarista: http://www.jus.liitin.net/abs-89/
Jos irrotat etujarrusatulan ja letkuun/putkeen pääsee ilmaa, ilma pystyy ainakin periaatteessa kulkeutumaan pääsylinterin kautta myös takajarrulle.
Korjaamokirjoissa jarrujen ilmaamisohjeessa ilmataan aina kaikkien pyörien jarrut. Riippumatta siitä mitä jarrua on ropailtu. Liekö ohjeen kirjoittajan laiskuutta vai varmuuden maksimointia. Jarruneste on halpaa ja menekki vähäistä, ja nesteet on joka tapauksessa hyvä vaihtaa max parin vuoden välein. Kannattaa ilmata aina kaikkien pyörien jarrut, pysyy ilmausnipatkin aukeavina.
ABS Mark IV, joka tuli vm 93 aikana, on kaksipiirinen (nelikanavainen), takajarruille menee kummallekin oma jarruputki kuten etujarruillekin.
Kaksipiirisyys tuossa jälkimmäisessä tapauksessa tarkoittaa, että pääjarrusylinterin ensiömäntä painaa oikeaan etujarruun ja vasempaan takajarruun, toisiomäntä vasempaan etujarruun ja oikeaan takajarruun. Kullekin jarrulle menevää painetta ohjataan venttiileillä niin että lukkiutumaan pyrkivältä pyörältä vähennetään painetta. Lähde: Saab 9000 korjaamokäsikirja 5:2 Lukkiutumattomat jarrut (ABS Mark IV) M1993
ABS Mark II -tapauksessa rakenne lienee samankaltainen, mutta jos jompikumpi takapyöristä pyrkii lukkiutumaan, molemmilta takajarruilta kevennetään painetta. Tämän pääsylinterin rakenteesta minulla ei ole tietoa, onko siinäkin kaksi mäntää. Hydraulijärjestelmän rakenne ei käy ilmi tästä ABS-89-sähködokkarista: http://www.jus.liitin.net/abs-89/
Jos irrotat etujarrusatulan ja letkuun/putkeen pääsee ilmaa, ilma pystyy ainakin periaatteessa kulkeutumaan pääsylinterin kautta myös takajarrulle.
Korjaamokirjoissa jarrujen ilmaamisohjeessa ilmataan aina kaikkien pyörien jarrut. Riippumatta siitä mitä jarrua on ropailtu. Liekö ohjeen kirjoittajan laiskuutta vai varmuuden maksimointia. Jarruneste on halpaa ja menekki vähäistä, ja nesteet on joka tapauksessa hyvä vaihtaa max parin vuoden välein. Kannattaa ilmata aina kaikkien pyörien jarrut, pysyy ilmausnipatkin aukeavina.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: jarruongelma
Järkeiltynä siis riittäisi että ilmaisi ristiin etu- ja vastaavan takajarrun. Mutta niinkuin Jus totesi, ei ole kallista eikä vaikeaa ilmailla kaikkia ja vaikka vaihtaa nesteetkin.Korjaamokirjoissa jarrujen ilmaamisohjeessa ilmataan aina kaikkien pyörien jarrut. Riippumatta siitä mitä jarrua on ropailtu. Liekö ohjeen kirjoittajan laiskuutta vai varmuuden maksimointia. Jarruneste on halpaa ja menekki vähäistä, ja nesteet on joka tapauksessa hyvä vaihtaa max parin vuoden välein. Kannattaa ilmata aina kaikkien pyörien jarrut, pysyy ilmausnipatkin aukeavina.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: jarruongelma
Ilmasin bilteman purkilla molemmat etujarrut ja
katsastuskonttorin jarrutesteri antoi leimaan oikeuttavan todistuksen
Jippii
katsastuskonttorin jarrutesteri antoi leimaan oikeuttavan todistuksen
Jippii

Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: jarruongelma
Onneksi olkoon leimasta.Red Dragon kirjoitti:Ilmasin bilteman purkilla molemmat etujarrut ja
katsastuskonttorin jarrutesteri antoi leimaan oikeuttavan todistuksen
Jippii

Eikös ollutkin helppo ilmata yksin.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: jarruongelma
Firges9000 kirjoitti:Onneksi olkoon leimasta.Red Dragon kirjoitti:Ilmasin bilteman purkilla molemmat etujarrut ja
katsastuskonttorin jarrutesteri antoi leimaan oikeuttavan todistuksen
Jippii![]()
Eikös ollutkin helppo ilmata yksin.
Jep, hinta-laatusuhde vallan mainio. Sai yksin tehdä rauhassa eikä tarvinnut huudella auki-kiinni kommentteja. Kiitoksia vinkistä

Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: jarruongelma
Tuolla aparaatilla on helppo vaihtaa jarrunesteet uusiin, koska pullosta näkee mitä paskaa sieltä tulee. 

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3