Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Nyt taas vaihteeksi jotain saatu tehtyä, elikkäs ylä- ja alatukivarret purettu ja hiekkapuhallettu (oikein mukavaa hommaa jos suutin on liian pieni) muuten homma kyllä sujui kun on kunnon vehkeet, hommassa käytettiin nimittäin melko järeetä kompuraa (männät suurin piirtein kymmenen litran ämpärin kokosia ja kolme sylinteriä mittaa härvelillä n. 2m x 1,5m x 1,2m. Tulee raktorin perään ja ilmaa riittää (565 valmetti ainakin nöyrtyi kun ilmaa ruvettiin "ottamaan", 805 pyöritti ihan hyvin)
Kuvia tukivarsista voin jossain vaiheessa laittaa, hommat jatkuu seuraavan kerran ehkä viikonloppuna konehuoneen hiekkapuhaltamisella ja hitsaamisella + maalaamisella.
Kuvia tukivarsista voin jossain vaiheessa laittaa, hommat jatkuu seuraavan kerran ehkä viikonloppuna konehuoneen hiekkapuhaltamisella ja hitsaamisella + maalaamisella.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Eikös se sinun musta t8-satku ole juurikin se joka makasi Tammen Teemun pihalla (muistaakseni sitä joskus kysyinkin). Siitähän oli mennyt ylätukivarsi melkein poikki?carimat kirjoitti:Tukivarsien putsaus ei turhaa hommaa ollenkaanTuossa omassakin sai katsarin kasvoille tyytyväisen ilmeen konttorilla...toki muutakin oli tehty
Puhdistus ruosteesta ja maalaus on POP
Siitä samasta koneesta on nyt muuten männät tässä koneessa paikallaan (niistäkin taisin joskus jotain kysellä, mutta kyllä ne hyvät oli), lohko piti alkujaan kunnostaa finkkuun, mutta koneen ollessa viime talvena ulkosäilytyksessä se oli kaatunut ja täyttynyt vedellä imusarjan ollessa irti. Finkkuun tehdään sitten sen valkosen koneesta uusi kone, kun sen aika tulee.
Entä muistatko missä kunnossa laatikko oli, onko jo valmiiksi rikki, kun se tonne alle ilmeisesti menee kun on kerran valmiiksi irti ja pesty?
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Elikkä laatikko vaan uusilla ööleillä paikalleen. Myös eilen tuli hiekkapuhallettua noi vetarin tunnelit ja varmistui sekin että saan auton viikolopuksi halliin hitsattavaksi. Voisin sitte kun jotain saatu aikaan niin pistää vaikka kuvia taas vaihteeks.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Eli nyt voi vaihteeks sanoa että jotain on tapahtunut. Vetarin tunnelit olikin siis odotettua pahemmat ja ne tulikin rakennettua lähes kokonaan uusiksi 2 ja 2,5 millin suorasta pellistä ja tuli ihan siistit (en siis tehnyt noita itse). Vai mitä muut on mieltä?
Alkuun siis hiekkapuhallettu

Tässä hitsaukset


Tässä vielä kompura (ja näköjään tuo osiksi menevä saappikin ottaa taustalta silmiin)

Ajattelin vähän myös noita alustan osien värejä, niin tulin siihe tulokseen että tukivarret ja ne napa-asetelmat (vai mikä se nyt on) maalataan valkoseks, ja madallusjouset keltaseks tai siniseks (riippuu maalaushetken mielentilasta). Pyöräkotelo muuten mustaksi. Jarrusatulat vielä täysin arvoitus, eli ehkä siniseks tai keltaseks niinku jousetki. Pitäis leimasedän tykätä.
Alkuun siis hiekkapuhallettu

Tässä hitsaukset


Tässä vielä kompura (ja näköjään tuo osiksi menevä saappikin ottaa taustalta silmiin)

Ajattelin vähän myös noita alustan osien värejä, niin tulin siihe tulokseen että tukivarret ja ne napa-asetelmat (vai mikä se nyt on) maalataan valkoseks, ja madallusjouset keltaseks tai siniseks (riippuu maalaushetken mielentilasta). Pyöräkotelo muuten mustaksi. Jarrusatulat vielä täysin arvoitus, eli ehkä siniseks tai keltaseks niinku jousetki. Pitäis leimasedän tykätä.
Viimeksi muokannut jka, Ti Huhti 13, 2010 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Tänään sain jouset maalattua ja väriks tulee näköjään keltainen, ainakin näyttää urheilulliselta. Myös tukivarsiin vedin vielä hiukan pohjamaalia ja sitten jossain vaiheessa valkonen pintaan.
Sitten vielä teille jotka on ysitonnisen pensapaineensäätimen laittanut satkuun, niin miten olette sen liitoksen tehneet jossa on se pikaliitinpaikka? Pysyyko letku siinä siten että ottaa o-renkaan ja sen muovirinkulan pois ja kunnollisella klemmarilla kiinni, vai pitääkö keksiä jotain muuta.
Ja pensapuolesta vielä että sehän menee niin että toiseen päähän jakotukkia menee pumpulta tuloletku ja toisesta päästä menee paineensäätimen kautta paluuletku tankkiin. Eli siis pensan virtaussuuntaan nähden säädin on paluupuolella?
Entä miten päin säätimen kuuluu olla? Meneekö pensa kyljestä sisään ja päästä ulos vai toisinpäin?
Tämä säädin asia on itseltä vielä vähä hukassa, niinku varmaan huomaa.
Sitten vielä semmonen asia että onko kellään myytävänä toimivaa immua 005-loppuinen?
Sitten vielä teille jotka on ysitonnisen pensapaineensäätimen laittanut satkuun, niin miten olette sen liitoksen tehneet jossa on se pikaliitinpaikka? Pysyyko letku siinä siten että ottaa o-renkaan ja sen muovirinkulan pois ja kunnollisella klemmarilla kiinni, vai pitääkö keksiä jotain muuta.
Ja pensapuolesta vielä että sehän menee niin että toiseen päähän jakotukkia menee pumpulta tuloletku ja toisesta päästä menee paineensäätimen kautta paluuletku tankkiin. Eli siis pensan virtaussuuntaan nähden säädin on paluupuolella?
Entä miten päin säätimen kuuluu olla? Meneekö pensa kyljestä sisään ja päästä ulos vai toisinpäin?
Tämä säädin asia on itseltä vielä vähä hukassa, niinku varmaan huomaa.
Sitten vielä semmonen asia että onko kellään myytävänä toimivaa immua 005-loppuinen?
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
On kyllä tosi hyvännäköset nuo vetarintunnelit, tainnu olla ammattimies asialla.
Oispa omassakin noin hienot
Oispa omassakin noin hienot

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Isän veli nuo paikkaili ja on kyllä ammatiltaankin hitsari (materiaalit vaan vähän tyrneempää).
Olen kyllä itsekki todella tyytyväinen ja käyny mielessä että ottaa sitten vaan täysin kesäajoon kun valmistuu ja saan kortin, niin kestää melkein ikuisesti.
Voisi sitte viritellä talviautoksi jotain jännää
Olen kyllä itsekki todella tyytyväinen ja käyny mielessä että ottaa sitten vaan täysin kesäajoon kun valmistuu ja saan kortin, niin kestää melkein ikuisesti.
Voisi sitte viritellä talviautoksi jotain jännää

Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Noniin, nyt jotain oikeen tapahtunutkin, konehuone on hiekkapuhallettu alaosiltaan, pohjamaalattu ja nyt tänään vedin pintamaalit, väri siis toi volvon saffran pearl. (kyllä volvollaki jotain osataan
, tosin on itselläni volvo 242 odottamassa laittoa)
Aikalailla jännitti että mimmonen pinnasta tulee kun ekaa kertaa maalasin ruiskulla jotain (olen kyllä joskus koittanut hiukan ja kattellut vierestä). Täytyy kyllä silti sanoa että on jopa yllättävän siisti, ei edes roiku kuin parista kohtaa, eikä ole pahasti appelsiiniakaan.
Seuraavaksi vaan etujalkatilojen paikkojen maalaus sisä- ja ulkopuolelta että pääsee eteenpäin ja saa ripustukset paikalleen ja sitten koneen nosto ja ruiskun kytkentä, hiukan jännittää kun meinaan tehdä ruiskun johtosarjan kokonaan itte (materiaalia tästä on haettu ja luettu aika paljon, sähkökaaviot tulee korvista ulos)
Ja pari pikaista kuvaa; pistän joskus parempia kuhan saan kameran otettua mukaan. (tulee vaan otettua niin harvoin kun on aina kumminkin puhelin mukana)


Tuolla vielä kokonaan samanvärinen satku kuin mitä tästä tulee, puskurit vaan sais olla mustat
http://www.garaget.org/?car=44180

Aikalailla jännitti että mimmonen pinnasta tulee kun ekaa kertaa maalasin ruiskulla jotain (olen kyllä joskus koittanut hiukan ja kattellut vierestä). Täytyy kyllä silti sanoa että on jopa yllättävän siisti, ei edes roiku kuin parista kohtaa, eikä ole pahasti appelsiiniakaan.
Seuraavaksi vaan etujalkatilojen paikkojen maalaus sisä- ja ulkopuolelta että pääsee eteenpäin ja saa ripustukset paikalleen ja sitten koneen nosto ja ruiskun kytkentä, hiukan jännittää kun meinaan tehdä ruiskun johtosarjan kokonaan itte (materiaalia tästä on haettu ja luettu aika paljon, sähkökaaviot tulee korvista ulos)
Ja pari pikaista kuvaa; pistän joskus parempia kuhan saan kameran otettua mukaan. (tulee vaan otettua niin harvoin kun on aina kumminkin puhelin mukana)


Tuolla vielä kokonaan samanvärinen satku kuin mitä tästä tulee, puskurit vaan sais olla mustat
http://www.garaget.org/?car=44180
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 turpotus & 900 T8 A Finlandia -83
Vähään aikaan en ole mitään kirjoittanutkaan, mutta tapahtunut on silti, elikkäs kone on nyt paikallaan ja tänään ylensin itseni jo johtotehtäviin. Nyt puuttuu enää ruiskun kytkentä alkuperäisten sähköjen rinnalle.
Eilen uskalsin lyödä ensimmäistä kertaa akun paikalleen (kaikkien sähkövermeiden kokeilua varten) niin oikein ihmettelin että miksi lyö kauheeta kipinää akun kengän laiton yhteydessä ja mittasin sitten että muutaman ampeerin verran on purkua. Hirveä ihmettely että mistä johtuu kun en ollut vielä mitään itse kytkenyt. Viime yönä mietin että mihin voisi hukata ja tänään vielä tutkin niin huomasin että jarruvalot palaa koko ajan. Ilmeisesti jarruvalokatkaisijalta jotain irti kun sielläkin on tullut asennettua. (kojelaudan alaosat ja eristeet on tietysti jo kasattu paikoilleen
)
Sitten tuli semmonen asia mieleen että kun tähän ei ole ezk-sytytystä tulossa niin jätänkö ruiskupoksista vaan noi ezk-boksille lähtevät johdot kytkemättä ja otan kierroslukusignaalin sytytysyksiköltä navalta 1 tai 7 (täytyy vielä kytkentäkaaviosta tarkistaa)
JA VIELÄ Huomasin tänään että ei mulla ole 16v turbon virranjakajaa joten semmosen ostan mielellään mahdollisimman nopeesti kun käynnistys pitäisi tapahtua lähipäivinä.
Ja kuvaa tulee




Ja vielä tämmönen loppukevennys. Ollut kesän koskematta, ovet ja ikkunat on ollu kiinni


Eilen uskalsin lyödä ensimmäistä kertaa akun paikalleen (kaikkien sähkövermeiden kokeilua varten) niin oikein ihmettelin että miksi lyö kauheeta kipinää akun kengän laiton yhteydessä ja mittasin sitten että muutaman ampeerin verran on purkua. Hirveä ihmettely että mistä johtuu kun en ollut vielä mitään itse kytkenyt. Viime yönä mietin että mihin voisi hukata ja tänään vielä tutkin niin huomasin että jarruvalot palaa koko ajan. Ilmeisesti jarruvalokatkaisijalta jotain irti kun sielläkin on tullut asennettua. (kojelaudan alaosat ja eristeet on tietysti jo kasattu paikoilleen

Sitten tuli semmonen asia mieleen että kun tähän ei ole ezk-sytytystä tulossa niin jätänkö ruiskupoksista vaan noi ezk-boksille lähtevät johdot kytkemättä ja otan kierroslukusignaalin sytytysyksiköltä navalta 1 tai 7 (täytyy vielä kytkentäkaaviosta tarkistaa)
JA VIELÄ Huomasin tänään että ei mulla ole 16v turbon virranjakajaa joten semmosen ostan mielellään mahdollisimman nopeesti kun käynnistys pitäisi tapahtua lähipäivinä.
Ja kuvaa tulee




Ja vielä tämmönen loppukevennys. Ollut kesän koskematta, ovet ja ikkunat on ollu kiinni


Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Tänään en saanut muuta aikaan kuin valot, jäähdyttimen flektineen ja pissapojan säiliöineen paikoilleen.
Syylarikin piti laittaa kahteen kertaan koska ei se kytkimen akseli mene paikalleen jos syylari on paikallaan.
Syy aikaansaamattomuuteen (hauska sana) oli sedän audi 100 johon piti äkkiä vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörijä, mutta sieltä olikin mennut se hall anturin liitin jakajaan kyljestä paskaksi ja johdoten jämät pyöri jakajan sisällä.
Tästä seurasi se että koko paska piti ottaa pöydälle ja räjäyttää aivan osiin, tinailla johdot pienen lisäpätkän kera takaisin liittimeen , kasata jakaja ja sen jälkeen teipata haljennut liitin jakajan kylkeen n. 2 metrillä jeesusteippiä. Kumma kyllä auto jopa käynnistyi tämän jälkeen.
Tosin ei käy vieläkään aina kaikilla pytyillä kunnolla. (Tämä 98% varmuudella johtuu siitä että autossa on ruiskujärjestelmänä k-jetti, voi saatana mikä viritys, olisi saanut jäädä keksimättä)
Syylarikin piti laittaa kahteen kertaan koska ei se kytkimen akseli mene paikalleen jos syylari on paikallaan.
Syy aikaansaamattomuuteen (hauska sana) oli sedän audi 100 johon piti äkkiä vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörijä, mutta sieltä olikin mennut se hall anturin liitin jakajaan kyljestä paskaksi ja johdoten jämät pyöri jakajan sisällä.
Tästä seurasi se että koko paska piti ottaa pöydälle ja räjäyttää aivan osiin, tinailla johdot pienen lisäpätkän kera takaisin liittimeen , kasata jakaja ja sen jälkeen teipata haljennut liitin jakajan kylkeen n. 2 metrillä jeesusteippiä. Kumma kyllä auto jopa käynnistyi tämän jälkeen.
Tosin ei käy vieläkään aina kaikilla pytyillä kunnolla. (Tämä 98% varmuudella johtuu siitä että autossa on ruiskujärjestelmänä k-jetti, voi saatana mikä viritys, olisi saanut jäädä keksimättä)
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Noniin, tänään oli tarkoitus laittaa kytkin kasaan. Aloitin kytkimen ilmaamisella parhaaksi huomaamallani tavalla eli isolla lääkeruiskulla pienen letkun pätkän kera. No ilmat tui pois ja kytkin polkimesta tuli ihan kivikova (elikkäs sylinteri jumis). Luulin että se antautuu kun kerran vähän terävemmin polkasee. Väärin luultu, kytkimen nesteputkessa oleva putken ja letkun liitos kirjaimellisesti räjähti (nestettä tietysti ihan joka paikassa) Toisaalta tämä oli odotettavissa, koska laatikko on omalla tontilla maannut vuoden verran ilmam kytkimen ympärille tulevaa muovia ja sitä ennenkin ilmeisesti seisonut hetken aikaa.
No huomenna sitten otan ajosta tulleen sylinterin vanhan koneen laatikosta ja kasaan kytkimen (vanha asetelma varmaan rälläkällä kappaleiks siitä vanhasta koneesta niin pääsee vähimmällä)
Bensahilppeet on enää suutintukin banjojen tivisteitä vailla, kun vanhat ei pitäneet (tämäkin tuli ihan omin silmin todettua, kun ei voinut itseään uskoa että ei vanha voi pitää, aika siivo tuli tästäkin)
Ruiskun sähköt taas on hyvällä mallilla, enään puuttuu virrat boksille, immusta releeseen ja releeltä pensapumppuun. Sen jälkeen sen PITÄISI toimia. Nään jo nyt painajaisia sähkökytkentöjen vian etsinnästä.
No huomenna sitten otan ajosta tulleen sylinterin vanhan koneen laatikosta ja kasaan kytkimen (vanha asetelma varmaan rälläkällä kappaleiks siitä vanhasta koneesta niin pääsee vähimmällä)
Bensahilppeet on enää suutintukin banjojen tivisteitä vailla, kun vanhat ei pitäneet (tämäkin tuli ihan omin silmin todettua, kun ei voinut itseään uskoa että ei vanha voi pitää, aika siivo tuli tästäkin)
Ruiskun sähköt taas on hyvällä mallilla, enään puuttuu virrat boksille, immusta releeseen ja releeltä pensapumppuun. Sen jälkeen sen PITÄISI toimia. Nään jo nyt painajaisia sähkökytkentöjen vian etsinnästä.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Onko syyläri siirretty taemmaksi tai muuten muunneltu vrt. vakioon? Vakiossa 900:ssa kyllä sopii kytkinakseli pois ja paikalleen syylärin ollessa keulalla. Lähinnä 99/90 vitsaus on tuo syylärin irroitus kytkinrempassa. Käytännössä nuissa kannattakin yleensä irroittaa koko lukkopelti valoineen ja syyläreineen. Kokemusta on 99 ja 900 kytkinrempasta.jka kirjoitti:Tänään en saanut muuta aikaan kuin valot, jäähdyttimen flektineen ja pissapojan säiliöineen paikoilleen.
Syylarikin piti laittaa kahteen kertaan koska ei se kytkimen akseli mene paikalleen jos syylari on paikallaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Syyläri kyllä vakiopaikassa tietääkseni ja muistaakseni muutenkin osat vaikuttavat olevan kohdillaan, ja akselin meno väliin oli parista sentistä kiinni.Mertmi kirjoitti:Onko syyläri siirretty taemmaksi tai muuten muunneltu vrt. vakioon? Vakiossa 900:ssa kyllä sopii kytkinakseli pois ja paikalleen syylärin ollessa keulalla. Lähinnä 99/90 vitsaus on tuo syylärin irroitus kytkinrempassa. Käytännössä nuissa kannattakin yleensä irroittaa koko lukkopelti valoineen ja syyläreineen. Kokemusta on 99 ja 900 kytkinrempasta.jka kirjoitti:Tänään en saanut muuta aikaan kuin valot, jäähdyttimen flektineen ja pissapojan säiliöineen paikoilleen.
Syylarikin piti laittaa kahteen kertaan koska ei se kytkimen akseli mene paikalleen jos syylari on paikallaan.
Vaikuttaisiko se että autossa on vaparin syyläri. Eikö se ole kuitenkin turbomallia ohempi.
Vai tarkoititko sitä että kytkinremontin voi tehdä ilman akselin irroittamista täysin kolostaan (akselia vedetty ulos sen verran että saa osat vaihdettua)?
Itseltäni se akseli siis kokonaan pois paikaltaan kun syylaria asensin.
Niin ja laitetaan nyt samalla että nokka on nyt konepeltiä myöten ulkoisesti valmis. (lukuun ottamatta toisen puolen puskurin jatketta johon edellinen seppä oli tehnyt melko erityisen kiinnityspatentin, täytyy hakea mummolasta varaosasaapista uusi)
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Saab 900 i8 kat -90 --> T16
No niinpä tietysti! Akseli ei sovi tulemaan pois, eikä menemään paikalleen, mutta kytkinrempan pystyy tekemään syyläriä irroittamatta.jka kirjoitti: Vai tarkoititko sitä että kytkinremontin voi tehdä ilman akselin irroittamista täysin kolostaan (akselia vedetty ulos sen verran että saa osat vaihdettua)?
Itseltäni se akseli siis kokonaan pois paikaltaan kun syylaria asensin.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Niin vähän arvelinkin. Itseltä akseli siis kokonaan pois paikaltaan.
Näillä näkymin pitäisi viikonloppuna käynnistyä, jos virranjakaja ehtii siihen mennessä tulla.
Näillä näkymin pitäisi viikonloppuna käynnistyä, jos virranjakaja ehtii siihen mennessä tulla.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti