Maikki kirjoitti:Itseasiassa uusimmassa tekniikanmaailmassa Kumhon ja Hankookin nastarenkaat olivat hyvää keskitasoa ja todellisuudessa paljon halvempia rengasliikkeissä kuin Michelin tai Nokian. ...
Ai, onko uusi talvirenkulatestinumero julkaistu? Pitääpä ostaa ja selailla läpi, että tietää kuinka pahasti nyt keksivät mollata kiinarenkaita
Älä nyt ihmeessä rahojasi lehden ostoon laita, saahan tuon rengastestikohdan kopioituakin vaikka kirjastossa. Nuokin rahat voit sästää ja laittaa vaikka hienompiin renkaisiin.
Äläkä nyt ihmeessä mene kirjastoon mitään kopioimaan, sehän maksaa. Ota mieluummin kuva lehdestä ja katsele sitten kotona tietokoneelta. Jos ei satu kameraa olemaan, niin valokuvamuisti auttaa myös.
Odotinkin jo että foorumin vääräleuat tarttuvat täkyyni kuin Illmanin Mika Halla-Ahon kirjoitteluun
Faktahan on kuitenkin se, että kun säästää vinon pinon oravannahkoja täysin turhassa mutta pakollisessa kulutustavarassa (ref. talvirenkaat), on kerran vuodessa varaa mällätä ylellisyystavaroihin, kuten esim. korkealuokkaiseen autolehteen joka on täynnä yleissivistäviä ja hyvin kirjoitettuja artikkeleita joissa riittää tavattavaa koko vuodeksi.
Loppuun vielä wanhan kansan viisaus jo ammoisilta ajoilta: "(talvirenkaissakin säästetyssä) pennissä on miljuunan alku!"
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jatketaan ot linjalla: tilasin jokin aika sitten tuosta 11/91 TM:stä suomen moottoriradat artikkelin, tuli kotiin eikä maksanut mitn.
eli odottele yli 5 vuotta, niin saat testin kotiisi ilmaiseksi,
Mitä kautta noita ilmaiseksi saa? Tilasin TM:n nettisivujen kautta pdf-version jostain vanhasta artikkelista ja se maksoi jokusen euron. Paperiversiota ei tainut edes saada, vaan skannasivat pdf:ksi tilauksesta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
TM:n kommentointi oli järkevällä tasolla, mutta sitä vaan ihmettelen, että porukka laskee aina renkaan hinnan hankintahinnan mukaan. Yleensä kuitenkin on se, että varmaan 80% perusautoilijoista ajaa ne renkaat aika loppuun. Ja harmi nuo testit, ajasvat vaikka 25tkm joka tossulla ja sitten mittaukset, koska se olisi jotenkin edes realistinen tulos, olkoonkin vaikka sitten vuoden vanhat renkaat. Ei se pakasta vedetty tulos paljoa merkitse, ennemmin se, miten se rengas toimii ajetun talvenkin jälkeen. Koska yleensä kaikki ostavat uudet renkaat vasta sitten kun alkavat oikeasti olla aika lopussa. Mulla on nyt tulevat kolmatta ja varmaan viimeistä talvea hakan 5:set, joilla silloin ajettu noin 60-70tkm ja yksi nasta on tähän mennessä irronnut, kuviot on ok, työkaverilla vastaavat Contit ja kiros, että nastoja irronnu hitosti. Ja ei mulla mikään rauhallinen ajotyyli ole.
Työkaverikin tuumas, kun kysyin, että ajelitko nätisti alkuunsa renkailla, että kyllä, kyllä hän tietää että renkaat pitää sisäänajaa, mulle merkkaa kuitenkin enenmmän se että mulla on nastarenkaat myös käytettynä alla eikä vaan ensimmäisenä talvena.
Jusau kirjoitti: Mulla on nyt tulevat kolmatta ja varmaan viimeistä talvea hakan 5:set, joilla silloin ajettu noin 60-70tkm ja yksi nasta on tähän mennessä irronnut, kuviot on ok, työkaverilla vastaavat Contit ja kiros, että nastoja irronnu hitosti. Ja ei mulla mikään rauhallinen ajotyyli ole.
Itsellä on juuri päinvastaisia kokemuksia, nokialaisista lähteneet nastat ensimmäisen talven aikana ja muutenkin renkaat aivan murusina mutta nyt saabin talvivanteilla on talven ajetut contit ja ainakin ne näyttää ehjiltä. Nokialaiset oli hakkapeliitta 4 ja autona 1.8 astra painoa n.1300kg 115hv, ja contit 9-5 saabin alla jossa painoa 1700kg ja tehoja n.260-270hv, luulisin että tuon saabin pitäisi kuluttaa luonnostaankin enemmän rangasta kun toi Astran.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Jusau kirjoitti:Nelosista hävis nastoja jo 200D mersulla ja ei ollut sitä susierää, josta katkesivat hiton nopeasti, en vertais niitä vitosiin ollenkaan.
Noi mun Nokiat oli ensimmäisiä venäjällä tehtyjä nelosia, ja olen tullut siihen tulokseen että en viitti ostaa enään renkaita valmistajalta mikä myy susieriä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Jusau kirjoitti:Juu en miekään valmistajalta, joka jää kiinni rengastesteissä kusetuksesta (Conti)
Jaa missäs testissä ne on kusettanut ja ketä? Ei kait noi contit ole olleet edes koskaan testien kärjessä, vai onkohan ne sitten niin paskat että edes kusetuksesta huolimatta ei pärjää
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Soitin TM:n asiakas palveluun, ja en muista mihin ne yhdisti.. tuo tulostettu versio ks. artikkelista kolahti luukkuun parinpäivän päästä, ilman kustannuksia.
Tämä "rojekti" saatu nyt likimain päätökseen, eli vannesetti on Rengaslasin tiloissa ja soittelevat kun on Pirellit asennettu. 340€ "meverkko":n vinkin mukaisesti siis pohjoisiin oloihin omiaan oleva Pirelli Carving Edge 195/65 R15 vanteille asennettuna.
Kylläpä on taas mukava mietiskellä kuinka paljon rahaa säästyi verrattuna Nokialaisiin tai Misukoihin, vähän jäi toki harmittamaan etten päässyt koettamaan Eskimoita, varmasti olisivat antaneet hyvät kyydit talvikylmillä
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Soitin TM:n asiakas palveluun, ja en muista mihin ne yhdisti.. tuo tulostettu versio ks. artikkelista kolahti luukkuun parinpäivän päästä, ilman kustannuksia.
Ok, pidetään mielessä jos joskus on jollekin artikkelille tarvis.
Mulla on nyt tulevat kolmatta ja varmaan viimeistä talvea hakan 5:set, joilla silloin ajettu noin 60-70tkm ja yksi nasta on tähän mennessä irronnut, kuviot on ok, työkaverilla vastaavat Contit ja kiros, että nastoja irronnu hitosti. Ja ei mulla mikään rauhallinen ajotyyli ole.
Samanlaisia kokemuksia hkpl4:sta, uuden veroiset kumit tulivat auton mukana. Omalla ajotyylillä joskus (=muutaman kerran päivässä...) saattaa paljaalla asvaltillakin sutaista eikä yhtään nastaa puutu. Ei tuo ajotyyli muutenkaan niin varovainen ole, positiivisesti yllättynyt renkaiden kestosta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
V.J.S kirjoitti:Tämä "rojekti" saatu nyt likimain päätökseen, eli vannesetti on Rengaslasin tiloissa ja soittelevat kun on Pirellit asennettu. 340€ "meverkko":n vinkin mukaisesti siis pohjoisiin oloihin omiaan oleva Pirelli Carving Edge 195/65 R15 vanteille asennettuna.
Kylläpä on taas mukava mietiskellä kuinka paljon rahaa säästyi verrattuna Nokialaisiin tai Misukoihin, vähän jäi toki harmittamaan etten päässyt koettamaan Eskimoita, varmasti olisivat antaneet hyvät kyydit talvikylmillä
Pirellihän pärjäsi ihan hyvin kuitenkin testeissä, ihan mielenkiinnosta eikä mitään V-tuiluna, jos tossut on vielä käytössä niin vuoden päästä vaikka voisi palata tilanteeseen. Jos joku muistaa tämän ketjun, niin nostaos ensisyksyn rengasmietinnöissä.
Jusau kirjoitti:
Pirellihän pärjäsi ihan hyvin kuitenkin testeissä, ... Jos joku muistaa tämän ketjun, niin nostaos ensisyksyn rengasmietinnöissä.
Joo, olivat oikein kolmantena, ihan liian hyvät kumit mulle ( ) Pitää varmaan myydä noi saman tien ja ostaa tilalle Roadstonet, ne oli tällä erää se TM:n toimituksen hengenvaarallinen valinta
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84