Lohkolämmittimen asennus
Lohkolämmittimen asennus
900 turbo vm.88 Katselin tuossa löytyykö autosta lohkolämmitintä kun alkaa olla viileät ilmat ja huomasin, että lämmittimestä on katkaistu johtimet ja muut piuha sälät poistettu. Siispä onko paha homma itse asentaa uusi, kun noita vastuksia näkyy saavan? Katselin että on aikas ahtaat paikat!
Re: Lohkolämmittimen asennus
Itseasiassa ei ole kovin paha, jos irrotat sen alumiinikupin, jossa elementti on kiinni. Olikohan 3 x 8 mm ruuvit 13 mm avainkannalla. Lämmityselementti voi olla joskus tiukassakin siinä alumiiniosassa.AnziL kirjoitti:900 turbo vm.88 Katselin tuossa löytyykö autosta lohkolämmitintä kun alkaa olla viileät ilmat ja huomasin, että lämmittimestä on katkaistu johtimet ja muut piuha sälät poistettu. Siispä onko paha homma itse asentaa uusi, kun noita vastuksia näkyy saavan? Katselin että on aikas ahtaat paikat!
Samalla tulee putsattua siinä kupissa oleva lohkon tyhjennystulpan syvennys 20 vuoden moskasta.
Kuppi tosin vaatii senjälkeen uuden paperitiivisteen mutta se on helppo leikata tai naputella itsekin tiivistepaperista.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Lohkolämmittimen asennus
Mites sama ng900 -95 missä ei ole mitään lämmitintä. Onko hankala asentaa lohkolämmitin ite vai ostaakko suosiolla webasto/eeberi?
Ahdonvoimaa
Re: Lohkolämmittimen asennus
Asennuksen hankaluudesta en osaa sanoa. NG:n konehuone on kuitenkin ahtaampi, kuin OG:n.Wagonisti kirjoitti:Mites sama ng900 -95 missä ei ole mitään lämmitintä. Onko hankala asentaa lohkolämmitin ite vai ostaakko suosiolla webasto/eeberi?
Tuolta voi vilkuilla Defan asennusohjeita:
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Lohkolämmittimen asennus
Itseasiassa ei ole kovin paha, jos irrotat sen alumiinikupin, jossa elementti on kiinni. Olikohan 3 x 8 mm ruuvit 13 mm avainkannalla. Lämmityselementti voi olla joskus tiukassakin siinä alumiiniosassa.
Samalla tulee putsattua siinä kupissa oleva lohkon tyhjennystulpan syvennys 20 vuoden moskasta.
Kuppi tosin vaatii senjälkeen uuden paperitiivisteen mutta se on helppo leikata tai naputella itsekin tiivistepaperista.[/quote]
Ok, mahtuuko se paketti tulemaan pois? Kattelin että moottorin kiinnike vois olla edessä?
Samalla tulee putsattua siinä kupissa oleva lohkon tyhjennystulpan syvennys 20 vuoden moskasta.
Kuppi tosin vaatii senjälkeen uuden paperitiivisteen mutta se on helppo leikata tai naputella itsekin tiivistepaperista.[/quote]
Ok, mahtuuko se paketti tulemaan pois? Kattelin että moottorin kiinnike vois olla edessä?
Re: Lohkolämmittimen asennus
Pitäisi mahtua. Ainakin Defan elementti on lähes kokonaan siinä kupissa.AnziL kirjoitti:Ok, mahtuuko se paketti tulemaan pois? Kattelin että moottorin kiinnike vois olla edessä?svc kirjoitti:Itseasiassa ei ole kovin paha, jos irrotat sen alumiinikupin, jossa elementti on kiinni. Olikohan 3 x 8 mm ruuvit 13 mm avainkannalla. Lämmityselementti voi olla joskus tiukassakin siinä alumiiniosassa.
Samalla tulee putsattua siinä kupissa oleva lohkon tyhjennystulpan syvennys 20 vuoden moskasta.
Kuppi tosin vaatii senjälkeen uuden paperitiivisteen mutta se on helppo leikata tai naputella itsekin tiivistepaperista.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Lohkolämmittimen asennus
No eipä ollut paha homma vaihtaa vastusta ja vetää sähköjä joitain tunteja siihen meni mutta kyllä kannatti! Kaiken lisäksi pelit toimii hyvin. Motonetistä ei paljon kannata vastuselementtejä kysellä ainakaan 16v turbo moottoreihin niillä kun ei ole ja ei mukamas saa tilattuakaan. Menin siis paikalliseen varaosaliikkeeseen ja johan alkoi homma toimia sain koko setin nopeasti ja omasta mielestäni edullisesti n.170euroa.