SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Lentoasemantieltä (pohjoiseen mentäessä) Kehä III itään, rampissa tuntuu olevan monille ihan kamalasti ongelmia. Autoahan ei siinä valojen jälkeen tiukassa shikaanisarjassa saa mitenkään kiihtymään edes siinä alamäessä yli viidenkympin. Kuitenkin rampin jälkeen pitäisi Kehä III:n tuntien olla vähintään 80km/h vauhtia. Yleensä nämä nussuttajat jäävät vielä jumittamaan sitä oikeanpuoleisinta kaistaa niin pitkälle, että pitää tehdä erä nopeita kaistanvaihtoja, ettei joudu Tuusulanväylälle (kun niitä merkkejä ei varmaankaan aiemmin ole huomannut...).
Tänään sitten ihmeteltiin jonkun tummanpunaisen Viton perässä, kun ei vauhtia edes siinä alamäessä irronnut kuin 30km/h, että mitenkäs ne hommat taas menivätkään. Hiukan näin punaista (muutenkin kuin oman konepellin ja edessä köröttelevän pakettiauton) ja päätin ensimmäisen tilaisuuden tullen ampua ohitse. Ihan heti ei onnistunut, kun vasenta kaistaa ajeli kuskeja, jotka tiesivät, että yli kolmeakymppiä saa ajaa. Jätin vähän väliä ja odotin tilaisuutta (tässä vaiheessa ei pääse vielä edes oikealta ohi). Rako löytyi, kakkonen silmään ja urku auki. Pääsin takakulman kohdalle, kun tämä sankari, nyt jo ehkä neljääkymppiä ajellen, päätti ettei mersukuskien tarvitse vilkkua käyttää ja vaihtoi kylmänviileästi suoraan siihen nenän eteen kaistaa. Jarrut pohjaan ja taisi siinä rytäkässä käsi hieman hipaista tööttiäkin...
Joskus se vaan on niin vaikeaa...
Olin ajelemassa tässä lauantai-iltapäivänä Loviisasta mökiltä kotiin Helsinkiin. Kuuntelin hyvää musaa stesseistä ja ajelin siinä leppoisaa normaalia 120 kmh -rajoitusta päin Porvoon ja Sipoon välillä motarilla. Jonkun matkaa edessä ajoi venäläinen rekka ja pitkältä takana Volvo V50 vaihtoi kaistaa vasemmalle.
Moni tykkää blokkaa porukkaa rekkojen taakse, mikä on tietysti perushomojen hommaa, mutta ajattelin että menköön nyt siitä. Kaveri kuitenkin ajeli siinä vasemmalla kaistalla hissukseen jotain about 125 ja rekka alkoi lähestyä, joten ajattelin koukata nopeasti välistä, etten jää jumiin vajaata 90 ajavaan rekkaan.
Iskin kolmosen pykälään ja näytin vinkkaria vasemmalle. Siitähän tämä takana tullut mestari innostui ja ilmeisesti löi löylyä koneeseen. Siinähän puskettiin sinne 160 asti rinnakkain kun oma ajatukseni oli mennä alta pois häiritsemättä muuta liikennettä. Jouduin lopuksi lyömään jarrut pohjaan etten olisi törmännyt edellä ajavaan rekkaan. Auto jäi jotain metrin pari rekan takapuskurista. En oo koskaan 10v-ajokorttiurani aikana joutunut tällaiseen liikennetilanteeseen.
Kuitenkin kaverin nopeus ennen ja jälkeen tilanteen oli sama 120-130 kmh. En itse koskaan haastaisi toista autoa tuommoisessa tilanteessa. Erittäin vaarallista leikkimistä. Tyhjällä motarilla rinnakkain ehkä eri juttu, näytetään sormilla mikä vaihde ja sit laitetaan paukkumaan, jos siihen on jollain tarvetta. Tässä sai ilmeisesti joku T5-kuski pahaa-aavistamattomasta saabistista päänahan.
Jos tuo santeri tämän lukee ja haluaa tavata jälkeenpäin, olisin valmis kertomaan kohtuullisen ankarasti, miten sivistysvaltion tapakulttuuri toimii.
Karjay kirjoitti:Olin ajelemassa tässä lauantai-iltapäivänä Loviisasta mökiltä kotiin Helsinkiin. Kuuntelin hyvää musaa stesseistä ja ajelin siinä leppoisaa normaalia 120 kmh -rajoitusta päin Porvoon ja Sipoon välillä motarilla. Jonkun matkaa edessä ajoi venäläinen rekka ja pitkältä takana Volvo V50 vaihtoi kaistaa vasemmalle.
Moni tykkää blokkaa porukkaa rekkojen taakse, mikä on tietysti perushomojen hommaa, mutta ajattelin että menköön nyt siitä. Kaveri kuitenkin ajeli siinä vasemmalla kaistalla hissukseen jotain about 125 ja rekka alkoi lähestyä, joten ajattelin koukata nopeasti välistä, etten jää jumiin vajaata 90 ajavaan rekkaan.
Iskin kolmosen pykälään ja näytin vinkkaria vasemmalle. Siitähän tämä takana tullut mestari innostui ja ilmeisesti löi löylyä koneeseen. Siinähän puskettiin sinne 160 asti rinnakkain kun oma ajatukseni oli mennä alta pois häiritsemättä muuta liikennettä. Jouduin lopuksi lyömään jarrut pohjaan etten olisi törmännyt edellä ajavaan rekkaan. Auto jäi jotain metrin pari rekan takapuskurista. En oo koskaan 10v-ajokorttiurani aikana joutunut tällaiseen liikennetilanteeseen.
Kuitenkin kaverin nopeus ennen ja jälkeen tilanteen oli sama 120-130 kmh. En itse koskaan haastaisi toista autoa tuommoisessa tilanteessa. Erittäin vaarallista leikkimistä. Tyhjällä motarilla rinnakkain ehkä eri juttu, näytetään sormilla mikä vaihde ja sit laitetaan paukkumaan, jos siihen on jollain tarvetta. Tässä sai ilmeisesti joku T5-kuski pahaa-aavistamattomasta saabistista päänahan.
Jos tuo santeri tämän lukee ja haluaa tavata jälkeenpäin, olisin valmis kertomaan kohtuullisen ankarasti, miten sivistysvaltion tapakulttuuri toimii.
Kuulostaa siltä että tarvitset stegiä ja pahasti. Ei tarvitse välittää tuolaisista Hilariukseista ja niiden hiilivaunuista.
Monesti itsekkin joutunut samanlaisiin tilanteisiin. Nyt on kuitenkin tehoylivoimaa useimpiin ruumisvankkureihin, niin voi kouluttaa
Äärimmäisen v-mainen teko Volvisitilta. No toisaalta olisi varmaan itsekkin ihan hermoraunioina jos joutuisi ajamaan tuolaisella focuksella.
Kyttäskoudeauton, jonka kylkeen melkein ajoin kun se päätti lähteä jonkun buimurin perään... Heitti siis maantiellä uukkarin, ilman minkäänlaisia vilkkuja tietenkin... Mulla vauhtia n. 85km/h ja oli lähellä ettei kolahtanut... Tööttiä kyllä painoin aika rajusti
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Provosoivan Octavian, joka ensin kiihdytteli liikennevaloissa rinnakkaisella kaistalla. Ei saanut minusta leikkikaveria, vaan olin kuin en olisi huomannutkaan, Octavia tuli samalle kaistalle taakseni ja roikkui takapuskurissa kiinni. Hetken leikittyään Skoda luovutti ja kääntyi oikealle.
Noin puoli tuntia tästä ja näin samaisen Octavian kääntyvän poliisiaseman sisälle, ilmeisesti talliin. Voiko näistä provosoivista poliiseista tehdä jonkinlaisen ilmoituksen vai saavatko ne leikkiä miten haluavat? Oli toinen kerta muutaman kuukauden sisään.
Nisse kirjoitti:Provosoivan Octavian, joka ensin kiihdytteli liikennevaloissa rinnakkaisella kaistalla. Ei saanut minusta leikkikaveria, vaan olin kuin en olisi huomannutkaan, Octavia tuli samalle kaistalle taakseni ja roikkui takapuskurissa kiinni. Hetken leikittyään Skoda luovutti ja kääntyi oikealle.
Noin puoli tuntia tästä ja näin samaisen Octavian kääntyvän poliisiaseman sisälle, ilmeisesti talliin. Voiko näistä provosoivista poliiseista tehdä jonkinlaisen ilmoituksen vai saavatko ne leikkiä miten haluavat? Oli toinen kerta muutaman kuukauden sisään.
Mitenköhän poliisi menettelee siinä tapauksessa jos edellä ajava jarruttaa voimakkaasti ja takana oleva poliisiauto rysäyttää perään...
Edellä ajanut vois vaikka sanoa, että rusakkoa pelästyi.
Jakke_ kirjoitti:Mitenköhän poliisi menettelee siinä tapauksessa jos edellä ajava jarruttaa voimakkaasti ja takana oleva poliisiauto rysäyttää perään...
Edellä ajanut vois vaikka sanoa, että rusakkoa pelästyi.
Olisi hyvä jos olisi kaveri kyydissä joka todistaisi rusakon. Sitten vain soittamaan hätäkeskuskukseen,että joku urpo ajoi perään. Kyllä ne asiat sitten siitä selviää.
Heitä lippis ikkunasta (jos todella omistat sellaisen) ja iske jarrut pohjaan. Kokeile vedota vaistomaiseen reaktioon... voi olla ettei mee läpi, mutta yritys hyvä kymmenen
(Tää perustuu legendaan, ehkä paree olla kokeilematta...)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."