vetoakselin nivelet
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su Syys 27, 2009 19:23
vetoakselin nivelet
onko kukaan muuttanut 2/tahtariin erinlaisia vetoakselin sisempiä niveliä alkuperäiset surkeat vemputtajat.eivät pysy suorassa särkevt vain vaihteiston
Re: vetoakselin nivelet
Mulla on tehtynä, elikäs laatikko on pitkänokasta, samoin vetarit ja navat+rummut.
Jos nyt muistan kaiken oikein, niin navat ja rummut täytyy vaihtaa koska lyhytnokan vetarin kiinnitys napaan on kartio ja pitkänokassa taas on suora poori, samanlainen kun V4:sessa. Pitkänokan vetareilla saa tietty tehtyä levyjarrutkin eteen ottamalla navan ja levyt V4:sesta.
Perähän on kans erilainen (tai siis maljojen kiinnitys on erilainen verrattuna mikkihiirenkorviin), siksi melkein helpointa vaihtaa saman tein pitkänokan laatikko ja kytkinkoppa ynnä muut himmelit.
Jos nyt muistan kaiken oikein, niin navat ja rummut täytyy vaihtaa koska lyhytnokan vetarin kiinnitys napaan on kartio ja pitkänokassa taas on suora poori, samanlainen kun V4:sessa. Pitkänokan vetareilla saa tietty tehtyä levyjarrutkin eteen ottamalla navan ja levyt V4:sesta.
Perähän on kans erilainen (tai siis maljojen kiinnitys on erilainen verrattuna mikkihiirenkorviin), siksi melkein helpointa vaihtaa saman tein pitkänokan laatikko ja kytkinkoppa ynnä muut himmelit.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su Syys 27, 2009 19:23
Re: vetoakselin nivelet
Tehdäämpäs talven aikana tarvittavat osa hankinnat muutostyöhön.Kiitos neuvoista.Timo
Re: vetoakselin nivelet
Käykö V4:sen vaihdelaatikko kaksitahtiseen? (lyhyt nokkaan)
Re: vetoakselin nivelet
Jos ja kun lyhytnokka on kolmivaihteinen, joutuu rattiakselin, eli vaihdevivuston vaihtamaan. Laatikon takapään kiinnike on erilainen, mutta laatikon häntä näyttäisi samanlaiselta. Varaosakirjasta pitäisi löytää vahvistus asialle.
Re: vetoakselin nivelet
Vetely kiihdytettäessä vähenee tai loppui minulla kokonaan, kun vaihdoin alkuperäiset luonnonkumiset limput kovasta kumimassasta tehtyihin limppuihin. Ostin aikanaan kerhon kautta, mutta lienevät olleet Erik Randan tuotantoa:
http://www.randa.se/spare-parts.html?start=20
http://www.randa.se/spare-parts.html?start=20
Re: vetoakselin nivelet
Tärinää aiheuttaa lyhytnokan alkuperäisillä vetareilla myös, jos sisempi ja ulompi nivel eivät ole 90 asteen kulmassa. Siis: kun vetoakselin litteä ulkopää on vaakasuorassa, niin sisäpään mikkihiirenkorvat pitää olla ylös ja alaspäin.
Sitten vielä: mikkihiirenkorvan pitää liukua vapaasti vetoakselilla. Jos se on ruostunut jumiin, eikä akselin pituus pääse joustoliikkeissä elämään, repii se kumit aikaa myöten hajalle.
Sitten vielä: mikkihiirenkorvan pitää liukua vapaasti vetoakselilla. Jos se on ruostunut jumiin, eikä akselin pituus pääse joustoliikkeissä elämään, repii se kumit aikaa myöten hajalle.