Aero 230hp vs 250hp

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Aero 230hp vs 250hp

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Sattui tällainen vertailu silmään sveduissa
Så nu kommer lite vetenskapliga mätningar:
Bilarna är alltså 9-5 Aero Sedan manuella, en M03 och en M01 helt original. Med originalhjul, 3 personer i bilarna och full tank. Mätta på samma ställe(Autobahn förståss) samma dag. Start från 65Km/t upp till 170Km/t på 4:e växeln. Intervallet blir 2000-5000varv ungefär. Tiderna är mätta med kamera på hastighetsmätaren 30bps.
Kuva
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Luinko mä nyt oikein, mutta hevosvoimat voitti loppujen lopuksi :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Musti kirjoitti: (Paljonko painaa kaksikymmentä hevosta? ) :)

Musti
Riippuu varmaan myös siitä ovatko hummat ravureita ja vaiko laitumella olevia kaakkeja. :lol:
#1730
500whp.net member
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Jossain näin dynotuloksia niin 230hp puhkui todelliset n.250hp ja tämä uusi 250hp versio saman nimellistehonsa verran? Sekin selittäisi osaltaan pieniä eroja :roll:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-3Tid kirjoitti:Jossain näin dynotuloksia niin 230hp puhkui todelliset n.250hp ja tämä uusi 250hp versio saman nimellistehonsa verran? Sekin selittäisi osaltaan pieniä eroja :roll:
Tuokin on sitten dynosta kiinni, eli vertailua ei voi tehdä suoraan kahden eri paikan välillä. Esim viggeneitä on dynottumaailmalla 220-255hp välille. Toki yksilöissä on myös eroja mutta suurin variaatio tulee ehdottomasti dynosta itsestään.
#1730
500whp.net member
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

-

Viesti Kirjoittaja jari »

jos toisessa aerossa oli suu- ja sorkkatautia?
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Noh, mutta kukapa kiireen tullen nelosella tuolta alhaalta lähtee, sitten pistää suoraan kakkoselle ja heti jää vanha Aero jälkeen :)
STCF #3
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Eroa ei todellisuudessa liene sitä kahtakymmentä kaakkia uudempien vuosimallien eduksi.

Ainakin ruåtsalainen Bilsport julkaisu kirjoitti testattuaan vakioina 9-5Aeroa (230hp) ja V*lvo s60 T5 (250hp) viivalta lähdössä että Saabissa lienee muutama hevonen luvattua enemmän. Tehtaan ilmoitusten mukaan V*lvon olisi pitänyt olla pari kymmenystä nopeampi 0-100 kiskaisussa, mutta Bilsport mittasi
Saabille 6,75sec ja V*lvolle 7,25sec :D

Bilsport 1-2/2002

Edit: kaivoin lehden esiin ja muisti hiukan petti:
0-100km/h Saab 6,50sec / 98m
0-100km/h Volvo 7,25sec / 114m

Oikeastaa jo tosi hurja ero Saabin hyväksi kun tehoa ilmoitetaan olevan 20hp vähemmän. Tosin vääntöä V*lvossa 330Nm ja Saabissa 350.(370Nm-hetkellisesti eli max.20sekunttia ns. ylipainetilassa)
Viimeksi muokannut 2,3T sport, To Syys 02, 2004 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Huh, kovan ajan ovat mitanneet Saballe.

Itsellä on enemmän kokemuksia automaateista, mutta niissä kun vaihtui laatikkokin samalla, niin vertailu on vaikeata.
STCF #3
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Muistelen, että BSR olisi mitannut samat tehot (252 hv) sekä 230 hv että 250 hv Aeroista. Joskus on myös Saabin merkkiliikkeessä mulle sanottu, että tehot olisivat todellisuudessa samat, tiedä sitten häntä. Voisiko olla ollut jokin esim. verotukseen tai vakuutuksiin liittyvä seikka (esim. Saksassa), että tehot olisi ilmoitettu todellisuutta alhaisemmaksi? Viggen esittämien mittaustulosten pienet erot voinevat johtua autojen yksilöllisistä eroista (renkaiden kuluneisuus, ajomäärät jne.). Oli miten oli, hyvin menee molemmat :D .
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Varmaan nuo luvut pitävät kutinsa, ainakin noin "keskimäärin/suuntaa antavasti". :P
Mun 230 hv piristyi juuri tuolta ylärekisteristä SP:n steg 1 boxin laiton jälkeen. Eli sieltä, missä tehot rupeavat vaikuttamaan.
( Alaväännössä ei juurikaan huomannut perstuntumalla eroa vanhaan, paitsi että vastaa kaasuun paljon nopeammin kuin ennen ) 8)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

öfftöpic:
Onkos kellään tietoa että millon Aerosta tulee se yli 300heppanen versio?
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

hene- kirjoitti:öfftöpic:
Onkos kellään tietoa että millon Aerosta tulee se yli 300heppanen versio?
Saahan sen jo nyt, Hirsch 305hp.
Muista tehoversioista en tiedä, ehkä uuteen sitten...
#1730
500whp.net member
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

hene- kirjoitti:öfftöpic:
Onkos kellään tietoa että millon Aerosta tulee se yli 300heppanen versio?
Tuon Viggen mainitseman lisäksi Hirch:ltä löytyy myös 280hv versio 9-5 Aerosta.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onkohan se 280 tarkoitettu automaattiin? Kun en löytänyt asiasta mitään mainintaa noilta sivuilta?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin