Tuohon VIN-numeroasiaan:
Eikö numeroa todella löydy runkoon stanssattuna moottoritilan vasemmasta reunapokkauksesta?
Tietääkseni vain M1970:ssa tuo numero oli poikkeavassa paikassa ja M1971-74 paikka oli vakio, siinä hiukan valoreleista taaksepäin, missä moottoritilan sivuseinämä on pokattu pystysuunnasta vaakasuoraan. Siis kapea vaakasuora peltikannas, joka kulkee auton pituussuunnassa moottoritilan sivulla. Numeron pitäisi löytyä aika tarkkaan samasta kohtaa auton pituusakselia, missa on kaasuvivun palautusjousi, eli aika lailla takaosassa huoltoluukun reunaa. Eri asia tietysti, jos se on jostain syystä hukattu tai runkoa on muokattu/korjattu tuosta kohtaa, mutta ei se nyt ainakaan erityisen korroosioherkkä paikka ole.
Itselläkin ehti jo hiki kihota otsalle, kun ko. paikassa ei näkynyt MITÄÄN, kun konttorilla numeroa etsittiin. Manuaalissa kuitenkin oli yksiselitteinen kuva, vaikka usko siihenkin jo ehti horjua. Onneksi Saab-henkinen katsastusmies oli kärsivällinen&sitkeä, ja löysi kuin löysikin numeron teräsharjan avulla. Olihan siinä päällä paljon likaa rasvaa ja reilu kerros amerikkalaistyylistä mustaa maalia, jolla sielläpäin "entisöivät" autot.
Oli pakko kysyä, vaikka onhan tuo varmaan jo tutkittu moneen kertaan...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)