90:sen varusteluerot
90:sen varusteluerot
Noita foorumin kauneimpia 90:siä katsellessa huomasin että 5Speed malleissa on nuo puskurin jatkeet ja etuspoileri. Onkos muita eroja tuohon 4 vaihteiseen karvalakkimalliin nähden?
Re: 90:sen varusteluerot
Ei tuo etuspoikka sentään vakiovaruste ole 5-vaihteisessa? Omassa 5-vaihteisessa ainut ero 4-vaihteiseen oli että siinä oli kierroslukumittari.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: 90:sen varusteluerot
Taisi olla pyyhkijöiden tihkuasentokin ökymallin vakiovarusteena, ja kait oikein matalaprofiilirenkaat, olikohan 70-profiiliset tms? ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 90:sen varusteluerot
Taitaa sitten olla aika kirjavaa tuo varustelu. Oma -87 on 4 vaihteinen, ilman puskurinjatkeita,spoileria ja tihkukytkintä. Mutta kierroslukumittari löytyy. Jostakin luin että -87 olis vakiona 5 vaihdetta mutta erikoistilauksesta sai 4.
Re: 90:sen varusteluerot
Meillä oli ennen -87 mallin 5-vaihteinen noppa ja siinä oli varusteina kierroslukumittari, etuspoileri, pyyhkijöiden tihkuasento, kattoluukku ja keskikonsoli jossa oli radio. Ja varmaankin myös nuo matalaprofiiliset renkaat.
Ihan mukavasti varustetta siis![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ihan mukavasti varustetta siis
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 90:sen varusteluerot
5-vaihteisessa oli minun käsittääkseni vakiovaruste tuo etuspoileri. Omissa omistamissani 90:ssä oli molemmissa kierroslukumittari ja olivat 4-vaihteisia ja 87 malleja mutta ei olleet varustettu etuspoilerilla koska olivat 4-vaihteisia malleja. Myös muistikuva sanoo että jokaisessa ysikympissä on ollut tuo kierroslukumittari vakiona mutta keskikonsoli on erilainen 87 mallisissa. Lisävarusteena on ainakin ollut myös kattoluukku. Lumikko mallia unohtamatta ollenkaan ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 90:sen varusteluerot
Ihan selkeää tuo on. 1985 5-vaihteisessa eroa 4-vaihteiseen:
- tihkukytkin
- kierroslukumittari
- aerodynaamisesti muotoillut puskurinjatkeet ja etu'spoileri' (joka taisi olla yhtä palaa etummaisten puskurinjatkeiden kanssa)
- 185/65 SR 15 matalaprofiilirenkaat 5,5" vanteilla
4-vaihteisessa rengaskoko oli ainakin 1985 165 R 15 ja vanneleveytenä 5". Molempien versioiden vanteet kuitenkin ulospäin samannäköiset ja samoilla pienillä teräskapseleilla.
4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
5-vaihteiseen oli lisäksi mahdollista saada tehdastilauksena metalliväri ja kattoluukku. 4-vaihteiseen ei ainakaan kattoluukkua ollut hinnoiteltu, metalliväristä en ole varma.
Tuo ng900aeron mainitsema 70-profiilinen matalapainerengas (kevyestivierivä Nokia Rollster 175/70 R 15) oli Saabilla hieman myöhäisempi keksintö, joka korvasi mallivuodesta 1986 alkaen sekä perusmallien 165 R 15 -renkaita että myöhemmin myös 185/65 R 15 -renkaita ainakin 900i:stä. Ihan hyvä valinta Suomen teille, mutta taitavat olla keräilykappaleita nykyään.
Keskikonsoli ei vissiin ollut vakio ainakaan aluksi? Mutta käytännössä jokaisen joka halusi autoonsa radion, oli pakko se ostaa, kun 90:ssä ei oikein muutakaan paikkaa radiolle ollut.
- tihkukytkin
- kierroslukumittari
- aerodynaamisesti muotoillut puskurinjatkeet ja etu'spoileri' (joka taisi olla yhtä palaa etummaisten puskurinjatkeiden kanssa)
- 185/65 SR 15 matalaprofiilirenkaat 5,5" vanteilla
4-vaihteisessa rengaskoko oli ainakin 1985 165 R 15 ja vanneleveytenä 5". Molempien versioiden vanteet kuitenkin ulospäin samannäköiset ja samoilla pienillä teräskapseleilla.
4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
5-vaihteiseen oli lisäksi mahdollista saada tehdastilauksena metalliväri ja kattoluukku. 4-vaihteiseen ei ainakaan kattoluukkua ollut hinnoiteltu, metalliväristä en ole varma.
Tuo ng900aeron mainitsema 70-profiilinen matalapainerengas (kevyestivierivä Nokia Rollster 175/70 R 15) oli Saabilla hieman myöhäisempi keksintö, joka korvasi mallivuodesta 1986 alkaen sekä perusmallien 165 R 15 -renkaita että myöhemmin myös 185/65 R 15 -renkaita ainakin 900i:stä. Ihan hyvä valinta Suomen teille, mutta taitavat olla keräilykappaleita nykyään.
Keskikonsoli ei vissiin ollut vakio ainakaan aluksi? Mutta käytännössä jokaisen joka halusi autoonsa radion, oli pakko se ostaa, kun 90:ssä ei oikein muutakaan paikkaa radiolle ollut.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 90:sen varusteluerot
Juha96 kirjoitti: 4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
Tarkoitit varmaan 5-vaihteinen?
Re: 90:sen varusteluerot
Hyvä huomioSmyygi kirjoitti:Juha96 kirjoitti: 4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
Tarkoitit varmaan 5-vaihteinen?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm