Vit.....aa kun tuolla tavalla iloitaan tässä ketjussa.ng900aero kirjoitti: Oho, tulipas ihan hyvä mieli kun muisteli tuota erittäin reilua devidanfossin toimintaa, eikä sellainen sopine kait tähän ketjuun ollenkaan
mikä vit.....aa? avautumis topic
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Oliskos hst:tä tehty parempiJussi kirjoitti:Mahtaakohan RST olla teikäläiselle vesijohtovedelle oikea valinta? Se että RST on hyvä kun ei ole ollenkaan niin selvää kuin putkarit tai rautakaupan/putkiliikkeen myyjät tuppaavat väittäämään. Varaajia on erityyppisiä koska vesiä ja siten korroosioympäristöjä on myös erilaisia... vastoin näiden rakentajaranejen ja myyntitykki huikkasten myyntipuheita yleensä ainoa joka paikkaan turvallinen valinta on emaloitu.ng900aero kirjoitti:Koetetaan sitten vaihtaa aihetta: harmittaa nykyinen kertakäyttökulttuuri, eli kuten jo poistamassani viestissäni raportoinkin, niin RST-lämminvesivaraajan hitsaussaumojen ei maahantuojan mukaan kuulukaan kestää kuin sen maks. 2 vuoden takuuajan.
Ettei vain olisi myyntipuhe kuulunut: "Ota kuule tää rosterivaraaja kun tää on ihan melkeen samanhintanen ja tää ei kato oo niinku emaloitu niinku se mummon vanha vanha emalivati josta emalit rapisi saunakammarin lattialle"?
2 vuotta on tosin silti kovin lyhyt kestoikä... itse asentelin juuri reilut 10v vanhan varaajan toiseen käyttökohteeseensa ja laitteessa ei ollut sisällä tai sen paremmin päälläkään vielä mitään vikaa... se tosin on emaloitu.
Meikäläisellä on ollut vaapaa ajan asunolla sama varaaja 20v saa nähdä milloin posahtaa
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Niin siis en tiedä millainen vesi täällä Tuusulassa on, ei se ole ainakaan kovin kalkkipitoinen, jos vertaa esim Helsingin kantakaupungin veteen, ainakaan kaakeleita ei tarvitse puhdistaa kaiken aikaa kuten Helsingissä piti.Jussi kirjoitti: Mahtaakohan RST olla teikäläiselle vesijohtovedelle oikea valinta? Se että RST on hyvä kun ei ole ollenkaan niin selvää kuin putkarit tai rautakaupan/putkiliikkeen myyjät tuppaavat väittäämään. Varaajia on erityyppisiä koska vesiä ja siten korroosioympäristöjä on myös erilaisia... vastoin näiden rakentajaranejen ja myyntitykki huikkasten myyntipuheita yleensä ainoa joka paikkaan turvallinen valinta on emaloitu.
Ettei vain olisi myyntipuhe kuulunut: "Ota kuule tää rosterivaraaja kun tää on ihan melkeen samanhintanen ja tää ei kato oo niinku emaloitu niinku se mummon vanha vanha emalivati josta emalit rapisi saunakammarin lattialle"?
2 vuotta on tosin silti kovin lyhyt kestoikä... itse asentelin juuri reilut 10v vanhan varaajan toiseen käyttökohteeseensa ja laitteessa ei ollut sisällä tai sen paremmin päälläkään vielä mitään vikaa... se tosin on emaloitu.
Tuon varaajan osti puolestani (ja meidän rakennustilillemme) appiukkoni, joka oli bongannut sen Seinäjoen rakennusmessuilta tarjoushintaan, olikohan 2003, siltikin laite tuli asennettua kiinni vasta vuonna 2004.
Luotin ukon mielipiteeseen siitä, että rosteri kestää mitä vaan, koska hän on tehnyt elämäntyönsä meijereillä laitosmiehenä, ja nähnyt mihin kaikkeen rosteri voikaan joutua, on hitsaillut päivittäin rosteria, ja nähnyt kuinka mitälie lipeää ja muita myrkkyjä menee sen läpi, eikä rosteri, tai rosterisaumat ole olleet moksiskaan.... siksi ajattelin kanssa että eiköhän rosteri kestäisi jonkin Tuusulan verrkovedenkin
Siis mielestäsikö minun olisi pitänyt valita jokin emaloitu pönttö jotta se olisi kestänyt nykyiset 5 vuotta? Ainakin ammattihitsari, jonka kanssa puhuin puhelimessa, ja joka näki kuvia tuosta varaajamme vauriosta, oli sitä mieltä myöskin, ettei rosterisauma saa alkaa vuotamaan minkään veden vaikutuksesta, ja että tuossa pöntössämme on ihan selkeä valmistusvirhe.
Sitäpaitsi vika lienee myös omassa itsessänikin, eli siis tuo on saattanut tihkua melkein uudesta saakka, sieltä vastusten suojakupin alta kun on aina tiputellut hieman vettä (tosi vähän tähen nykyisen verrattuna), mutta olen luullut että se on kondensioperäistä, kuten maahantuoja väitti 2 vuotta sitten, koska varaajan alaosa vastusten viereltä on eristämätön, niin siihen muka syntyy kylmärintama tms, ja sitten vettä kondensoituu sinne suoraan vastusten sähköjohdoille
Siis aivan päin peetä tuo on vaan tehtaalla hitsattu, ja siinä se, ja nyt se hitsataan vihdoin kuntoon
Harmittaa vaan kaikkinaisten nykytuotteiden laatu, tuokin varaajan vastuslaippa saattaisi revetä hitsauksistaan koska vaan, ja sittenkö maahantuoja muka korvaisi surkean tuotteensa aiheuttaman totaalisen vesivahingon, tuskin???
Vaan en tosiaankaan ymmärrä minkä ihmeen vuoksi pitää ylipäätään valmistaa näin huonoja tuotteita, joita ei saletisti edes testata tuote kerrallaan riittävän kovilla testeillä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Epäilisin että elintarviketeollisuudessa käytetään haponkestävää terästä eikä rst:tä
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Ehkä nykyään voi ollakin, mutta kyllä ne oli ihan silkkaa rosteria kaikki tyystin, ainakin joskus 1990-luvun alussa kun olin siellä työharjottelussa... Siellä meijerin takapihalla oli iso roskalava johon kannettiin rosterikappaleita jotka piti jostain syystä uusia.... sitä matskua olis yllättäen edelleenkin tarjolla appiporukoillakin jos vaan jaksais käydä siellä asti autolla (ollaan menty junalla viime kerrat).kalle37 kirjoitti:Epäilisin että elintarviketeollisuudessa käytetään haponkestävää terästä eikä rst:tä
Vaihtokappaleet oli rosteria, ja hitseissä oli rosterivermeet, jne
Siis pelkkää rosteria ne kaikki linjat oli ihan salettiin, turha väittääkään mitään muuta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Noissa on kysymys lähinnä veden Ph:sta, kloorista ja klorideista. RST ei esimerkiksi siedä klooria ja klorideja, siksi se ei ole oikein hyvä valinta kunnallisen vesijohtoverkon alueelle. Vaikka nykyään ei kloorausta juuri harrasteta ihan jokapäiväiseen vesijohtoveden desinfektioon niin siihen on joka vesilaitoksella valmius ja joka vesilaitos klooraa vettä silloin tällöin enemmän tai vähemmän (täällä kumisaapaskaupungissa enemmän, meillähän on normaalista vedessä klooria vain normaali määräng900aero kirjoitti:Niin siis en tiedä millainen vesi täällä Tuusulassa on, ei se ole ainakaan kovin kalkkipitoinen, jos vertaa esim Helsingin kantakaupungin veteen, ainakaan kaakeleita ei tarvitse puhdistaa kaiken aikaa kuten Helsingissä piti.
RST:n hitsisaumoissa, kierreliitoksissa ja yleensä jokapaikassa missä on rakoja tulee kysymykseen myös happipitoisuus, muut liuenneet kaasut, mineraalit jne. Hitsisaumoissa on aina jonkin verran huokosta ja huokosissa paikallinen korroosioympäristö saattaa olla hyvin erilainen kuin kuin huokosen ympäristössä... hitsisauman muutosalueen lisäksi tämä on toinen syy siihen miksi saumat ruostuvat niin herkästi. Muutosalue hitsissä on yleensäkin sellainen että niillä hitsausprosesseilla, joilla tämän kaltaista tavaraa hitsaillaan, ei ole mitään mahdollisuutta päästä likikään perusmateriaalin korroosion kestoa oli lanka sitten mikä hyvänsä.
Korroosio vesiympäristössä on ihan pirun monimutkainen asia ja loppujen lopuksi mikään ei ole yksiselitteistä ja varmaa... paitsi se että jos materiaali on ei-metallinen niin siihen ei korroosio tod.näk. iske - siksi emaloitu on hyvä.
Kuten Kalle jo sanoikin niin elintarviketeollisuuden putket on eri tavaraa kuin kuluttajamarkkinoille suunnatut vesivaraajat.ng900aero kirjoitti:Luotin ukon mielipiteeseen siitä, että rosteri kestää mitä vaan, koska hän on tehnyt elämäntyönsä meijereillä laitosmiehenä, ja nähnyt mihin kaikkeen rosteri voikaan joutua, on hitsaillut päivittäin rosteria, ja nähnyt kuinka mitälie lipeää ja muita myrkkyjä menee sen läpi, eikä rosteri, tai rosterisaumat ole olleet moksiskaan.... siksi ajattelin kanssa että eiköhän rosteri kestäisi jonkin Tuusulan verrkovedenkin
Näissä jutuissa menee alan suorittavan työn ammattilaisiltakin (ja monesti muiltakin) usein puurot ja vellit sekaisin. Ruostumaton ja haponkestävä teräs on eriasia ja niitä molempia vielä on erilaisia ja eri käyttötarkoituksiin.
Voihan siinä valmistusvirhe olla ja varmaan onkin, kaksi vuotta on lyhyt aika vaikka tilanne olisi millainen. Sinänsä en kyllä paljon laske painoa sille mitä ammattihitsari sanoo tälläisestä jutusta... hitsarin ammattitaito on hitsaamisessa, ei korroosioilmiöiden tuntemuksessa.ng900aero kirjoitti:Ainakin ammattihitsari, jonka kanssa puhuin puhelimessa, ja joka näki kuvia tuosta varaajamme vauriosta, oli sitä mieltä myöskin, ettei rosterisauma saa alkaa vuotamaan minkään veden vaikutuksesta, ja että tuossa pöntössämme on ihan selkeä valmistusvirhe.
Kertoo aika paljon siitä millaisella ammattitaidolla näitä laitteita kuluttajalle kaupataan... toisaalta ei liene mitään syytä uskoa että tehtaalla olisi suunnittelijakaan ollut paljon myyntimiestä fiksumpi.ng900aero kirjoitti:...kuten maahantuoja väitti 2 vuotta sitten, koska varaajan alaosa vastusten viereltä on eristämätön, niin siihen muka syntyy kylmärintama tms, ja sitten vettä kondensoituu sinne suoraan vastusten sähköjohdoille
Kyllä ne testataan, mutta tuotteen elinkaaren aikana on mukana koko joukko rasituksia, joita ei testeissä voi huomioida. Korroosio on esimerkiksi yksi sellainen, käyttöympäristöhän on aina kuitenkin loppukäyttäjän vastuulla.ng900aero kirjoitti:Harmittaa vaan kaikkinaisten nykytuotteiden laatu, tuokin varaajan vastuslaippa saattaisi revetä hitsauksistaan koska vaan, ja sittenkö maahantuoja muka korvaisi surkean tuotteensa aiheuttaman totaalisen vesivahingon, tuskin??? Vaan en tosiaankaan ymmärrä minkä ihmeen vuoksi pitää ylipäätään valmistaa näin huonoja tuotteita, joita ei saletisti edes testata tuote kerrallaan riittävän kovilla testeillä?
Nykytuotteiden laatu kyllä tuppaa olemaan melkoista p**kaa... aina suunnittelusta ja valmistuksesta myyntiin ja asennukseen... ja vaikka meillä on kuinka hienot tuotevastuulait ja kuluttaja-asiamiehet sun muut niin loppuviimeksi kukaan ei koskaan ota vastuuta yhtään mistään.
Yksi yksinkertainen syy on se että mikään yksittäinen vaihe tuotteen valmistuksessa ja matkassa kuluttajalle ei saa maksaa mitään. Kaikki pyörii monen portaan kautta, joista jokainen tarvitsee työlle ja materiaaleille jonkinlaisen katteen. Kaikkeen liittyy jos jonkinlaista, koeponnistusta, sertifiointia ja muuta turhaa paperinpyöristystä ja tarranliimailua ja senkin tekijä tarvitsee työlleen katteen. Kun kaikki ynnätään yhteen niin lopputulos on se että materiaalit ja valmistus eivät saa maksaa yhtään mitään tai tuotteesta tulee niin kallis että sitä ei osta kukaan. Sitten päästäänkin vanhaan tunnettuun faktaan että jos maksaa palkaksi banaaneja saa töihin apinoita. Esimerkiksi rakentamisesta on tehty niin jumalattoman säädeltyä ja sertifioitua että sen siivellä elää valtava määrä siipiveikkoja, jotka eivät tuo asiaan mitään lisäarvoa vaan ainoastaan pumppaavat kustannuksia ylöspäin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Väitän muuta vaikka se onkin turhaang900aero kirjoitti:Siis pelkkää rosteria ne kaikki linjat oli ihan salettiin, turha väittääkään mitään muuta
Kyllä ne on niin sanottuja elintarviketeollisuuden johdinputkia... ei ne ole sitä samaa "rosteria" mitä esimerkiksi vesivaraajasi vaippa tai sitä mitä saat kun menet ostamaan rautakaupasta levyn "rosteria" (=AISI304).
Elintarviketeollisuuden johdinputkille on monta muutakin laatuvaatimusta kuin pelkkä korroosionkesto... siksi siellä ei käytetä tavallisia haponkestäviä (=AISI316) johdinputkia, jotka ovat muualla esim paperi- ja prosessiteollisuudessa standardikamaa. Toisaalta korroosionkesto ei ole mikään universaali ominaisuus vaan se riippuu korroosioympäristöstä... esimerkiksi maito ja ajoittainen pesu lipeällä ei ole yksiselitteisesti haastavampi asia kuin vesijohtovesi.
Viimeksi muokannut Jussi, Ti Loka 06, 2009 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Jos oikein vitutaa niin kannattaa katsoa tämä, niin vituttaa varmaan enemmän... Mua ainakin...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Sori että edelleen jankutan samasta asiasta... ei varmaankaan hitsari ole koulutukseltaan mikään metallurgi (tai voi ollakin, mistäs sen tietää, sangen pätevän oloinen kaveri kuitenkin??), mutta hän väitti ettei rosterisauma saisi korrositua vesijohtovedestä, jotenkin kanssa uskoisin että kunnolla tehty ja tarpeeksi paksu RST-hitsisauma mihinilie RST-levyyn voisi kestää kymmeniä vuosia tiiviinä, eikä mikään veden koostumus sitä saisi alkaa vuodattamaan jo 5 vuoden jälkeen?? tai oikeastaan tuo vuoto on saattanut olla aina kun varaajakin on ollut meillä, kun on aina nokottanut hieman vettä alleen.Jussi kirjoitti: Mahtaakohan RST olla teikäläiselle vesijohtovedelle oikea valinta? Se että RST on hyvä kun ei ole ollenkaan niin selvää kuin putkarit tai rautakaupan/putkiliikkeen myyjät tuppaavat väittäämään.
Teräshän olisi silleen helpompi materiaali, että se tukkii vesivuodot ruostuessaan umpeen
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Loka 07, 2009 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Onhan se hitsari tavallaan oikeassa, mutta vertailupohja saattaa olla hieman pielessä. Teollisuuteen ruostumattomasta ja haponkestävästä värkkäiltävät vesiputkistot ovat usein lähes ikuisia, mutta ne tehdään erilaisista materiaaleista ja erilaisilla menetelmillä (ja huolellisuudella) kuin omakotitalojen vesijohtokomponentit.
Nopealla googletuksella näyttäisi että vesivaraajien nopeat syöpymiset ei ole ollenkaan harvinaisia... mutta ei niihin kyllä mitään lääkkeitäkään näytä äkkiseltään olevan tarjolla.
Yksi asia mikä kannattaa katsoa kun asentelee varaajan takaisin paikalleen on maadotus. Mikäli vastusten suojamaan ja varaajan vaipan välillä on maapotentiaalissa eroa niin sieltä voi löytyä syy korroosion nopeuteen. Ja onhan se mahdollista että varaaja on vain yksinkertaisesti paska... ei olisi mitenkään ihmeellistä kun kyse kuitenkin on rakennustarvikkeesta.
Oikeastihan näiden vehkeiden pitäisi olla sellaisia että kuluttajan tai putkarin ei tarvitsisi arpoa niiden kanssa... otat minkä tahansa laitteen niin se kestää 20-30 v sellaisessa vedessä mitä pystyy ihminen juomaan. On melko syvältä että markkinoilla on kolmen erityypin varaajia ja valmistajat piiloutuvat "pitää tehdä vesitestit ja valita varaaja niiden perusteella"-argumenttien taakse tai sitten sumeilematta väittävät varaajiensa sopivan ihan mihin vaan. Varsikin kun vesitestitkään ei välttämättä kerro yhtään mitään ja vaikka kertoisivatkin niin vesikemistillä ei ole kristallipalloa joka kertoisi tulevaisuuden vesiarvot... kunnalliset vesilaitokset kun voivat touhuta mitä lystäävät kunhan vesiarvot pysyvät lain asettamissa rajoissa. Hienosti ulkoistetaan sen metallurgian osaamisen tarve asiakkaalle.
Nopealla googletuksella näyttäisi että vesivaraajien nopeat syöpymiset ei ole ollenkaan harvinaisia... mutta ei niihin kyllä mitään lääkkeitäkään näytä äkkiseltään olevan tarjolla.
Yksi asia mikä kannattaa katsoa kun asentelee varaajan takaisin paikalleen on maadotus. Mikäli vastusten suojamaan ja varaajan vaipan välillä on maapotentiaalissa eroa niin sieltä voi löytyä syy korroosion nopeuteen. Ja onhan se mahdollista että varaaja on vain yksinkertaisesti paska... ei olisi mitenkään ihmeellistä kun kyse kuitenkin on rakennustarvikkeesta.
Oikeastihan näiden vehkeiden pitäisi olla sellaisia että kuluttajan tai putkarin ei tarvitsisi arpoa niiden kanssa... otat minkä tahansa laitteen niin se kestää 20-30 v sellaisessa vedessä mitä pystyy ihminen juomaan. On melko syvältä että markkinoilla on kolmen erityypin varaajia ja valmistajat piiloutuvat "pitää tehdä vesitestit ja valita varaaja niiden perusteella"-argumenttien taakse tai sitten sumeilematta väittävät varaajiensa sopivan ihan mihin vaan. Varsikin kun vesitestitkään ei välttämättä kerro yhtään mitään ja vaikka kertoisivatkin niin vesikemistillä ei ole kristallipalloa joka kertoisi tulevaisuuden vesiarvot... kunnalliset vesilaitokset kun voivat touhuta mitä lystäävät kunhan vesiarvot pysyvät lain asettamissa rajoissa. Hienosti ulkoistetaan sen metallurgian osaamisen tarve asiakkaalle.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Syksy ja pimmeys... Eikä sekään vielä riitä vaan pitää vodaakin tulla taivaan täydeltä... Joo olin ulkotöissä koko päivän 
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Tuli töissä taisteltua 1500mmX500mmX200mm vedenjäähdytin kennon kanssa
Tuli jonkunlainen venähdys niskaan ja hartioihin
Jos lähtis illalla harjoituksissa pois
Tuli jonkunlainen venähdys niskaan ja hartioihin
Jos lähtis illalla harjoituksissa pois
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
V*tun torxit. Kuka v*tun ääliö on sellaset keksinyt?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Joku viisas mies ne on keksinyt, kerrankin toimiva kanta. Vituttaa ristipääkannat.t.t.j kirjoitti:V*tun torxit. Kuka v*tun ääliö on sellaset keksinyt?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Olis silti parempi jos öljypohja olis kiinnitetty tavallisilla pulteilla torxien sijaan.suorsa kirjoitti:Joku viisas mies ne on keksinyt, kerrankin toimiva kanta. Vituttaa ristipääkannat.t.t.j kirjoitti:V*tun torxit. Kuka v*tun ääliö on sellaset keksinyt?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977