Kuka toisaalta kaipaa veristä Kitka/Nasta- väittelyä.. En minäkään "kannata" kitkarenkaita vaikka itse joskus niillä mukavuussyistä ajelenkin. Kusessa ja ennenkaikkea suolassahan tässä oltaisiin jos kaikki niillä lipsuttelisivat menemään ja tietä kiilloittaisivat.
Eiköhän se tänäkin talvena mene yleisesti niin että "Kitka": 15%, ja Nasta: 85%.
Minuteman kirjoitti:Kuka toisaalta kaipaa veristä Kitka/Nasta- väittelyä.. En minäkään "kannata" kitkarenkaita vaikka itse joskus niillä mukavuussyistä ajelenkin. Kusessa ja ennenkaikkea suolassahan tässä oltaisiin jos kaikki niillä lipsuttelisivat menemään ja tietä kiilloittaisivat.
Eiköhän se tänäkin talvena mene yleisesti niin että "Kitka": 15%, ja Nasta: 85%.
Niinpä niin, eiköhän tässä jo vähän väiteltykin tai ainakin tuotu omia mielipiteitä ja käsityksiä näistä renkaista esille. Voi olla, että jakauma on tuollainen nasta vs. kitka, mutta entä rengasmerkkien välillä? Ja voi olla, että siitä tulee väittely, mutta minun mielestäni siitä olisi jo pitänyt tulla väittely, kun keskustellaan jotenkin omien mielipiteiden ja testien pohjalta. Tuskin siitä tulee väittelyä, mutta toki voin olla väärässä.
Viimeksi muokannut juhokare, Ke Loka 07, 2009 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhokare kirjoitti:Miksei tästä voisi tehdä oikea äänestys? Näkisi tosiaan, mitä koko poppoo äänestää ja kannattaa, toisilla on kitkat ja toisilla nastat.
Pistä vaihtoehdoksi myös molemmat eli kitkat ja nastat.
Tarkoitko, että samassa autossa voi olla kummatkin rengasmallit edustettuna? Jos näin on, anteeksi tietämättömyyteni.
Ei tuo nyt tosiaan miksikään offensiiviksi ollut tarkoitettu.
Mutta jos nyt sanoisin että täksi talveksi menevät alle Dunlop Winter Sport M3:t niin eiköhän joku keksi että nekin ovat ns. "Saksankitkat" joilla ajetaan niiden lasten päälle, eivätkä olleet edes TM:n pyhässä testissä, sen TM:n joka on kyllin pyhä Instituutio jopa selvittämään tuppeensahatut koivut PM:n asunnolta.
No juu, rengas kuskin, taidon ja omantunnon mukaan.
Minuteman kirjoitti:
No juu, rengas kuskin, taidon ja omantunnon mukaan.
Taidolla ei korvata renkaan ominaisuuksia mutta kesärenkaillakin pärjää talvella.
No ehkä sen verran että jos on taitoa ja varsinkin järkeä niin ei joudu kovin usein niihin tilanteisiin missä renkaan ominaisuuksia tarvittaisiin.
Toki Esson baarin pöydässä sivuluisut ohitustilanteissa korjataan 120km/h vauhdissa kässärillä, laittamalla kolmonen pesään ja koneeseen 5000 kierrosta ja kaasua.
Saappi Kuski kirjoitti:
No ehkä sen verran että jos on taitoa ja varsinkin järkeä niin ei joudu kovin usein niihin tilanteisiin missä renkaan ominaisuuksia tarvittaisiin.
Kovin usein.
Ps. Ja tottakai korjataan.
#3892
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Turbolag kirjoitti:Tuulilasissa oli juuri vertailu noista talvirenkaista, Hakkahan sen taisi voittaa jos en väärin muista.
Yksi kohta vertailussa taas kerran ihmetytti, kun haukkuivat Nokialaisten taipumusta pieneen yliohjautumiseen, joka oli kuitenkin toimittajan mukaan loogista ja helposti oikaistavissa. Omasta mielestäni ainakin tuohan on juuri ideaalia käytöstä (talvi)renkaalle. Autotoimittajilla taas kautta linjanhan on aina tuntunut olevan se asenne, että aliohjautuvuus on jotenkin parempaa. Mutta makunsa kullakin, kunhan kertovat miten rengas käyttäytyy, eivätkä vain kuvaile esim. kehnoksi.
Itsellä taas sellainen muistikuva, että HKPL7 ja X-Ice North saivat tasapisteet. Tosin Nokialainen taitaa olla reilusti kalliimpi rengas. Tosin Hakassa on Hakka turva, mutta en ole vieläkään käsittänyt kuinka tuo eroaa normaalista takuusta?
Hakkaturva on nokian Hakkasarjan kesärenkaissa ei talvirenkaissa.Hakkaturva kattaa ulkopuoliset vauriot jos rengas ei ole korjattavissa se vaihdetaan uuteen.Hakkapeliitta 7:aan myöntää Vianor rengasturvan joka katta samoin sellaiset tapaukset jos rengas ei ole korjattavissa lisäksi siihen kuuluu mahdollisuus tiepalveluun jos on tarvis.
Synkkä ja ahdasmielinen... Saab 9-3ss A vector business stage1 & e85
Tontussa: Misukan X-Ice Northit 195/65R15
99:issä: kait Hakkis 01:et (vai kympitkö ne oli, ei muista ), koko 185/65R15
Fiiattiin on tulossa kanssa X-icet nastoin ja kokoa 195/65R15.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Dodii. nyt on vaimon autoon uudet talvikumit ja oman auton renkaat tasapainotettu. Parin viikon sisään pitää varmaan jo laittaa alle niin saa talvi tulla.
Viimeksi muokannut Svc, Pe Loka 09, 2009 07:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.