Miksi punainen?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
lehtola
"Aero"

Miksi punainen?

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Minun 9-3:ssa on lohkon päällä siinä "kannessa" punainen osa. Miksi se on joissain autoissa musta ja joissain punainen. Musta esim. tuossa yhdessä myynnissä olevassa 9-3:ssa joka on vm-02
Koska minun auto vm-99. niin riippuuko se vuosimallista?

Matti
Vigge
"Hölösuu"

Re: Miksi punainen?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

lehtola kirjoitti:Minun 9-3:ssa on lohkon päällä siinä "kannessa" punainen osa. Miksi se on joissain autoissa musta ja joissain punainen. Musta esim. tuossa yhdessä myynnissä olevassa 9-3:ssa joka on vm-02

Matti
Trionic 5 = punainen
Trionic 7 = musta
500whp.net member
Kaide
"Hölösuu"

Re: Miksi punainen?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

lehtola kirjoitti:Minun 9-3:ssa on lohkon päällä siinä "kannessa" punainen osa. Miksi se on joissain autoissa musta ja joissain punainen. Musta esim. tuossa yhdessä myynnissä olevassa 9-3:ssa joka on vm-02

Matti
Siis kyseessä lienee DI-yksikkö siinä kannen päällä. Ennen -01 se oli punainen ( Trionic 5 ) ja uudemmissa ( Trionic 7 ) se on musta

Kaide
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ja eikös se niin ollut että jos orkkis on Trionic-5 (punainen) niin tilalle käy myös musta DI-kasetti.
Jos orkkis on Trionic-7 (musta) niin pelkästään musta DI-kasetti käy.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"

93t sport kirjoitti:Ja eikös se niin ollut että jos orkkis on Trionic-5 (punainen) niin tilalle käy myös musta DI-kasetti.
Jos orkkis on Trionic-7 (musta) niin pelkästään musta DI-kasetti käy.
Juuri näin
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:Itse en lähtisi kokeilemaan, vaan tunnustan väriä. Tämän saman kertoi myös Riku PCS:stä kysyessäni asiasta.
Eli punaista punaisen tilalle ja mustaa mustan tilalle (vai minkäköhän takia Saab tekee kahta erilaista osaa, jos sen vanhemman voi korvata uudemmalla?, ainakin muissa osissa on korvauskäytäntö).
Koska se musta on syvältä. Turha kait sitä "parempaa" kasettia on korvata sudella.
500whp.net member
Vastaa Viestiin