9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Keväällä -09 vaihdoin uuden kytkimen ja ilmeni että kytkin luistaa, mutta irrotti normaalisti. Ajoin pari sataa kilometriä ja luistaminen loppui ainakin näillä tehoilla. Hyvin pian tämän jälkeen ilmeni ettei kytkin irrota kunnolla. Ykkösen ja pakin päälle saaminen pitää tehdä kieli keskellä kämmentä ettei rutise. Nopeat vaihdotkaan ei onnistu.

Onko kellään ideoita mikä mikä voi aiheuttaa irrottamisen puutteen, joka siis ilmeni kytkimen vaihdon jälkeen? Pää- ja työsylinterit vaihdoin uusiin kolme vuotta sitten ja uusi kytkin on specin järeämpi versio ja väliletku on teräspunosletku.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
saabnen
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 12:13
Paikkakunta: helsinki

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja saabnen »

moi---minkälaisen työsylinterin laitoit sinne,,,,kun mä laitoin motonetin ja jouduin tekemään uudesti koko homman kun olikin erilainen se motonetin sylkänrungon ulkomitat....jolloin ei kytkin palautunut normaalisti....laitoin alkuperäisen ja sit vasta rupes pelaamaan..toimi siis jälkijunassa.tv v-p hki
SAAB 9-3 ng sc-05
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Pää- ja työsylinterit on motonetista, mutta on ne toiminut kolmisen vuotta. Tiedä sitten onko jotain laatuongelmaa niissä sylintereissä joka tulee esiin vasta kun vaihdettiin tämä jäykkä kytkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja ajn »

Painelaakeri kulunut, kun vastassa jäykemmät jouset asetelmassa...?
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Painelaakerin uusin samalla kun muutkin kytkimen osat.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla auttaa samaan vikaan kytkimen ilmaus, pariinkin kertaa peräkkäin.

Nestettä truutalla ilmausnipasta säiliöön päin. :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Voisihan sitä vielä ilmata vaikka pariin kertaan, jos vaikka auttaisi.

Ilmausnipasta säiliöön päin on ainoa tapa, jolla olen koskaan onnistunut. Alfamerin kirjan ohjeella menee hermot, mutta ilma ei lähde pois.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

JiiVee kirjoitti:Voisihan sitä vielä ilmata vaikka pariin kertaan, jos vaikka auttaisi.

Ilmausnipasta säiliöön päin on ainoa tapa, jolla olen koskaan onnistunut. Alfamerin kirjan ohjeella menee hermot, mutta ilma ei lähde pois.

Laitoin kerran ilmausnipasta nestettä isolla lääkeruiskulla ja jätin seisomaan yön yli, ilmanippa auki. Aamulla oli säiliöön tullut ilmaa ja pienen lisä-nestepainalluksen jälkeen kytkin irroitti loistavasti, siis ilmaa oli tullut jostain yön aikana säiliöön?
Ilmausruisku oli säiliön tasalla.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma. Ongelma ratkastu

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tunnelma katossa. Loma alkoi ja 9000 toimii
Viimeksi muokannut JiiVee, Ti Kesä 01, 2010 06:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 kytkimessä uudenlainen ongelma. Ongelma ratkastu

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ongelma ratkesi seuraavasti:

Vaihdoin luistavan kytkimen tilalle uuden ja sen lisäksi vaihdoin osia seuraavassa järjestyksessä: Pääsylinteri, letku metallipunosletkuksi ja kun ei vieläkään toiminut niin työsylinteri.
Johan alkoi pelittämään.En meinannut uskoa, että kolme vuotta vanha työsylinteri väsähti kun laitoin Aeron kytkimen tilalle Specin järeämmän version.

Jatkossa en yritä oikoa vaan vaihdan työsylinteriin vähintäänkin kumit. Pääsylinteri tai sen kumit nyt on onneksi helppo vaihtaa jos se väsähtää.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Vastaa Viestiin