Saabisti -77 kirjoitti:Perkele! onnistuin sit rikkomaan lukkopulttien hylsyn! Ei taija koti konstein lukkopultit hylsyttä aueta? (McGard-sarja), vianorilta kävin tilaamassa uuden hylsyn, mut tuleepi vasta viikon päästä! ja reissun päälle pitäis lähtee. Voi saa.... et korpee, miten voi olla näi tumpelo, et onnistuu rikkoo hylsyn!. Vanteina 3 double spoket ja en viitti pillillä pilata vanteita. tasan viimene lukkopulttisarja minu autoon.
Saabisti -77 kirjoitti:Perkele! onnistuin sit rikkomaan lukkopulttien hylsyn! Ei taija koti konstein lukkopultit hylsyttä aueta? (McGard-sarja), vianorilta kävin tilaamassa uuden hylsyn, mut tuleepi vasta viikon päästä! ja reissun päälle pitäis lähtee. Voi saa.... et korpee, miten voi olla näi tumpelo, et onnistuu rikkoo hylsyn!. Vanteina 3 double spoket ja en viitti pillillä pilata vanteita. tasan viimene lukkopulttisarja minu autoon.
Ainakin joillain Vianoreilla on McGardin avaussarja, jolla saa pultit pois.
quote]
Hyvinkään Vianorilla ei ollu, joutu tilaa uuen hylsyn. Kokeilen saaha entistä hylsyy vielä kuntoo, dremeli laulamaan...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Aika turhia nuo lukkopultit on... varsinkin Saabin ja Volvon kaltaisissa autoissa, joista liki kaikki tulevat jo kaupasta ulos alumiinivanteilla. Näiden ruotsalaisten autonkorvikkeiden alumiinivanteita lojuu vähän käytettynä yhdessä sun toisessa autotallissa ja rengasliikkeen varastossa, joten niillä ei käytettynä juuri ole enempää arvoa kuin romualumiinin kilohinta... aika pieni riski että kukaan jaksaa nähdä vaivaa varastaakseen sellaiset.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jussi kirjoitti:Aika turhia nuo lukkopultit on... varsinkin Saabin ja Volvon kaltaisissa autoissa, joista liki kaikki tulevat jo kaupasta ulos alumiinivanteilla. Näiden ruotsalaisten autonkorvikkeiden alumiinivanteita lojuu vähän käytettynä yhdessä sun toisessa autotallissa ja rengasliikkeen varastossa, joten niillä ei käytettynä juuri ole enempää arvoa kuin romualumiinin kilohinta... aika pieni riski että kukaan jaksaa nähdä vaivaa varastaakseen sellaiset.
Aivan, mulla ainaki tasan viimenen lukkopulttisarja mitä hankin
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
hz81 kirjoitti:Kävin tänään tekemässä K1-asemalla rekisteröintikatsastuksen sekä samalla määräaikaiskatsastuksen Ruotsin tuontiin. Hintaa VAIN 211€ !
Joo, ja mikäli ei olisi tarvinnut tehdä määräaikaiskatsastusta, olisit säästänyt ehkä 20€. Määräaikaiskatsastus sitten erillisenä maksaa sen ~70€...On kyllä niin karseeta kusetusta toi rekisteröintikatsustus kun vaan olla ja osaa.
hz81 kirjoitti:Kävin tänään tekemässä K1-asemalla rekisteröintikatsastuksen sekä samalla määräaikaiskatsastuksen Ruotsin tuontiin. Hintaa VAIN 211€ !
Joo, ja mikäli ei olisi tarvinnut tehdä määräaikaiskatsastusta, olisit säästänyt ehkä 20€. Määräaikaiskatsastus sitten erillisenä maksaa sen ~70€...On kyllä niin karseeta kusetusta toi rekisteröintikatsustus kun vaan olla ja osaa.
Suomalainen tapa. Mikäli on mahdollista veloittaa jostakin, niin silloin myös veloitetaan.
Ryöstö tuo on, valitsemiemme edustajien toimesta laillistettu sellainen. Eikä tämä tähän lopu; onhan joku jo ehdottanut entisen katumaksun - nykyisen kiinteistöveron - muuttamista talon energiakulutuksesta riippuvaksi. Heh, matalaenergiatalon kohdalla tien auraus on halvempaa
Ja JOS joskus päästään siihen että verotusta muutetaan noin niin sitä mukaa kun rakennetaan energiapihimpiä taloja ja verokertymä sitämukaa pienenee niin veroahan vaan nostetaan (saman uskon tapahtuvan myös autojen päästöihin perustuvan veron kanssa). Lopputulos on periaatteessa +/-0 mutta empähän usko että siihen tyydytään vaan veroa tullaan nostamaan enemmän kuin tuo nollatulos vaatisi.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Musti kirjoitti: onhan joku jo ehdottanut entisen katumaksun - nykyisen kiinteistöveron - muuttamista talon energiakulutuksesta riippuvaksi. Heh, matalaenergiatalon kohdalla tien auraus on halvempaa
Ja JOS joskus päästään siihen että verotusta muutetaan noin niin sitä mukaa kun rakennetaan energiapihimpiä taloja ja verokertymä sitämukaa pienenee niin veroahan vaan nostetaan (saman uskon tapahtuvan myös autojen päästöihin perustuvan veron kanssa). Lopputulos on periaatteessa +/-0 mutta empähän usko että siihen tyydytään vaan veroa tullaan nostamaan enemmän kuin tuo nollatulos vaatisi.
Noinhan se menee, viikko pari sitten uutisoitiin että Lahden vesilaitos korottaa vesimaksuja kun veden kulutus on vähentynyt,,, kannustetaan säästämään
Musti kirjoitti: onhan joku jo ehdottanut entisen katumaksun - nykyisen kiinteistöveron - muuttamista talon energiakulutuksesta riippuvaksi. Heh, matalaenergiatalon kohdalla tien auraus on halvempaa
Ja JOS joskus päästään siihen että verotusta muutetaan noin niin sitä mukaa kun rakennetaan energiapihimpiä taloja ja verokertymä sitämukaa pienenee niin veroahan vaan nostetaan (saman uskon tapahtuvan myös autojen päästöihin perustuvan veron kanssa). Lopputulos on periaatteessa +/-0 mutta empähän usko että siihen tyydytään vaan veroa tullaan nostamaan enemmän kuin tuo nollatulos vaatisi.
Noinhan se menee, viikko pari sitten uutisoitiin että Lahden vesilaitos korottaa vesimaksuja kun veden kulutus on vähentynyt,,, kannustetaan säästämään
Kuluta tai ole kuluttamatta, ainoa mikä on kuitenki vakio on se lasku minkä maksat
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Musti kirjoitti:Heh, matalaenergiatalon kohdalla tien auraus on halvempaa
Tuo pitäs just olla päinvastoin... jos nuo edustajamme pääsis päättämään !?
Jos on matalaenegriatalo niin lumethan ei silloin talon ympäriltä sula kun lämpövuotoja ei ole ja siksi lumet joudutaan auraamaan...? Ja edelleen tuo lumien auraaminen nykykalustolla lisää CO2-päästöjä, joten matalaenergiataloille pitää asettaa joku ihme vero...