Moottorin lämpötila-anturi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Moottorin lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kuinka ihmeessä ton moottorin lämpötila-anturin saa vaihdettua. Se kun on mukavasti koneen päässä monen letkun takana ja sinne ei meinaa mikään työkalu mahtua edes alakautta. On siis keksitty taas DownPipe kiinitysmallin mukainen piilopaikka.

Mä kattelin että pitää olla erikois lyhyt 19mm kiintoavain jonka voi ujuttaa alakautta mutta aukaisu ja sulkeminen menee todella kihnuttamalla.

Taas oikein projektien projekti tiedossa :roll:

Tuli vielä sellainen mieleen että suunnitteleekohan noi moottorit aina insinööri joka kulkee työmatkat polkupyörällä ja hän vihaa autoja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No katoin mä sieltä ja sanottiin että vanha pois ja uusi tilalle. Kysyin jopa varaosamyyjältäkin ja se sanoi että ei helppo nakki ollenkaan mutta onnistuu. No tossa kohtaan mä olin vielä toiveikas mutta epätoivo iski kun tungin sormia konehuoneeseen. Tää on taas jotain erikoistyökalu juttuja.

Mä nukun tän päälle nyt pari vuorokautta ja sitten toimeen :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

No samanlainen ongelma on myös öljynpaineanturin kanssa. Ei sinnekään mitään työkalua ole helppo ujuttaa, hyvä kun käden saa sinne :evil:
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla vaihdettiin lämpötila-anturi ja termostaatti PCS:ssä kun toin auton. Syynä oli lämpömittarin laahaaminen liian alhaalla. Sanoivat, että parempi vaihtaamolemmat samalla kertaa kun pitää kuitenkin purkaa paineputki pois.

Eli tolta linjalta lähdetään.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin