Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Tulipahan bongattua riemurasiasta tälläinen, ei voi kuin kavereille hattua nostaa! Voi olla, että nämä kaverit herättävät kunnioitusta harrastaja piireissä maamme rajojen ulkopuolellakin.

Kuvia projektista
Video
#3834
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei voi muuta kun hattua nostaa :D
Muistaako kukaan oliko bda 1,8 ja bde 2,0 vai miten se oli
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja janski »

V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja V-M »

Muistelen että se olis cosworth sierran tekniikka.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2925
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

V-M kirjoitti:Muistelen että se olis cosworth sierran tekniikka.
Sierra Cosworth oli turboahdettu, noissa kuvissa ei näkyis olevan ahdinta.

Ja taitaa tuo A-Fordin kori olla sen verran kevyt, että varsin räväkän suorituskyvyn saa vapaastihengittävälläkin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja janski »

''engine and transmission are from Group 4 Ford Escort BDA rally car power output 250 hp''.

Suora lainaus ko. firman nettisivuilta. Joskus muinoin Juha kankkunen esitteli tota Fordia Jyväskylän Suurajojen tai mikä lie Nesterallin tv-lähetyksessä ja sanoi omistavansa ton Fordin.
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja är.jii »

:o :o :o :o Veti velipojankin ihan sanattomaksi :wink: Suuri hatun nosto.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

a.fordin kansi näytti ihan alkuperäiseltä päällepäin, mutta se oli alumiinia ja 16 ventiilinen .kansi oli hiekkapuhallettu päältäpäin ,että se näyttäis vanhalta valurautakannelta .auton kantta puhaltanut sanoi että auto tulee Juha Kankkuselle . moottori tais olla ford escord BDA
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja mursu »

Hieno oli.

Vähän hymyilytti kun tajusi että tuo ennen sotia keksitty rumpujarru löytyy lähes identtisenä 2000-luvulla valmistetusta Saabista. :)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja Svc »

mursu kirjoitti:Hieno oli.

Vähän hymyilytti kun tajusi että tuo ennen sotia keksitty rumpujarru löytyy lähes identtisenä 2000-luvulla valmistetusta Saabista. :)
Jep. Nykyisen kaltaisen rumpujarrun keksi muuan Louis Renault vuonna 1902. Levyjarru tuli Lanchester-autoihin samana vuonna. Ensimmäinen nykyisen kaltainen levyjarru tuli tuotantoon 1949 Crosley Hotshotissa.

Nuo A-Fordiin asennetut jarrut olivat kai Toyotasta peräisin?
Taka-akseli ainakin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja veijostin »

mursu kirjoitti:Hieno oli.

Vähän hymyilytti kun tajusi että tuo ennen sotia keksitty rumpujarru löytyy lähes identtisenä 2000-luvulla valmistetusta Saabista. :)
Valaiskaa nyt tyhmää: missä 2000 -luvun saabissa on vielä rumpujarrut??
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Entisöity/Modernisoitu A-Ford

Viesti Kirjoittaja suorsa »

veijostin kirjoitti:Valaiskaa nyt tyhmää: missä 2000 -luvun saabissa on vielä rumpujarrut??
og9-3 ja 9-5, tosin ainostaan käsijarrun osalta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin