tapaus 15 vuotta sitten kolme autoilijaa sai sakkoja ohittaessaan "kukkahattusista" rouvaa joka ohitettaessa PAINOIKIN KAASUA joo oli tosi reilu mutta minkäs teet palata ei voinut kun letka takana ei auttanu vaikka kaikki sanoivat samaa poliiseille. että kyllä tallaisissa tilanteissa pitäisi "sallia" pieni ylinopeus.
Jos muuten kaipaa siedätyshoitoa tervetuloa Rauma-Pori välille varaa vaan aikaa tarpeeksi. auton "hevosilla" tai jo "koneilla" ei väliä; ohitustilanteita ei tule
Gouldenwind kirjoitti:tapaus 15 vuotta sitten kolme autoilijaa sai sakkoja ohittaessaan "kukkahattusista" rouvaa joka ohitettaessa PAINOIKIN KAASUA joo oli tosi reilu mutta minkäs teet palata ei voinut kun letka takana ei auttanu vaikka kaikki sanoivat samaa poliiseille. että kyllä tallaisissa tilanteissa pitäisi "sallia" pieni ylinopeus.
Jos muuten kaipaa siedätyshoitoa tervetuloa Rauma-Pori välille varaa vaan aikaa tarpeeksi. auton "hevosilla" tai jo "koneilla" ei väliä; ohitustilanteita ei tule
Katsos nyt kun kiusanteko ei vaaranna liikennettä mutta ylipeus on itseisarvoisesti pahuutta joka tulee kitkeä määrätietoisesti pois. Ei ole eikä tule olemaan hyväksyttävää syytä ajaa ylinopeutta. Ylinopeus pois kitkettynä lopettaa onnettomuudet suomen teiltä
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
En oikein ymmärrä tästäkin asiasta syntynyttä kohua?
Niin kauan kun minullakin on kortti ollut, yli kymmenen vuotta, olen elänyt siinä ymmärryksessä että 11 yli ja sakot tulee, sen alle kun ajelee niin eivät käänny perään. Vihremarginaali on sen 3km/h joka vähennetään automaattisesti automaagisen kameravalvonnan napsimista nopeuksista.
Mikä tässä nyt on sitten niin uutta ja ihmeellistä? Näinhän se on ollut jo ainakin 10 vuotta?
muppelo kirjoitti:Muutaman kerran meinannu alkaa hieman V-käyrä nousta kun ohituskaista alkaa loppua, olen vielä rekan vierellä ja edellä jurnuttaa joku mul..siis henkilö joka vaan ei voi ajaa kilometriäkään ylinopeutta
[/quote]
Ohituksen onnistuminen on aina ohittajan vastuulla. Sellaiseen ohitukseen ei pidä lähteä mistä ei tiedä pystyykö sen jälkeen palaamaan omalle kaistalle. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten muut ohittelee.
muppelo kirjoitti:Muutaman kerran meinannu alkaa hieman V-käyrä nousta kun ohituskaista alkaa loppua, olen vielä rekan vierellä ja edellä jurnuttaa joku mul..siis henkilö joka vaan ei voi ajaa kilometriäkään ylinopeutta
Ohituksen onnistuminen on aina ohittajan vastuulla. Sellaiseen ohitukseen ei pidä lähteä mistä ei tiedä pystyykö sen jälkeen palaamaan omalle kaistalle. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten muut ohittelee.
Gouldenwind kirjoitti:tapaus 15 vuotta sitten kolme autoilijaa sai sakkoja ohittaessaan "kukkahattusista" rouvaa joka ohitettaessa PAINOIKIN KAASUA joo oli tosi reilu mutta minkäs teet palata ei voinut kun letka takana ei auttanu vaikka kaikki sanoivat samaa poliiseille. että kyllä tallaisissa tilanteissa pitäisi "sallia" pieni ylinopeus.
Jos muuten kaipaa siedätyshoitoa tervetuloa Rauma-Pori välille varaa vaan aikaa tarpeeksi. auton "hevosilla" tai jo "koneilla" ei väliä; ohitustilanteita ei tule
Vanhoja kun muistellaan ja Porin suunnalla . Niin n. kymmenen vuotta sitten palasin Nakkilassa Masian risteyksen, jossa oli tutka, kohdalla takaisin omalle kaistalleni ohituksesta jotain 130 / 80 km/h. Tämä oli minusta silloin tilanteesta johtuen turvallisin ratkaisu ja saamaa mieltä näytti olevan poliisikin hyväksyvästä heilautuksesta päätellen. Minä ja poliisi huomasimme toisemme jo kaukaa ennen tutkaa, ei kuitenkaa ennen ohitukseni alkua, joten molemmat seurasimme toistemme tekemistä ohituksen aikana.
Muutenkin poliisit ovat suhtautuneet ylinopeuksiini ymmärtäväisesti, vaikka niistä joskus poliisiauton takapenkillä on neuvoteltukin.
Tunnustaako kukaan koskaan keskeyttäneensä ohitusta ollessaan jo ohitettavan rinnalla? Niinkuin voi nimittäin tehdä, jos kantti kestää ja miehisyys antaa myöden. Se jarrutus ja omalle kaistalle paluu käy jopa huomattavasti nopeammin kuin se että polkee sitä matolaatikkoa joka ei keskimäärin kiihdy yhtään minnekään kun satasen vauhdissa painaa kaasun pohjaan.
Saappi Kuski kirjoitti:Tunnustaako kukaan koskaan keskeyttäneensä ohitusta ollessaan jo ohitettavan rinnalla? Niinkuin voi nimittäin tehdä, jos kantti kestää ja miehisyys antaa myöden. Se jarrutus ja omalle kaistalle paluu käy jopa huomattavasti nopeammin kuin se että polkee sitä matolaatikkoa joka ei keskimäärin kiihdy yhtään minnekään kun satasen vauhdissa painaa kaasun pohjaan.
On tullut tehtyä onneksi vain pari kertaa, nyttemmin osaa paremmin katsoa mennäkkö ohi vaiko eikö. Motarilla tarve tuolle tulee useammin vastaan jos ohitettava jostain syystä onkin saanut lisää vauhtia, rekka poistunut edestä rampille tms.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
muppelo kirjoitti:Muutaman kerran meinannu alkaa hieman V-käyrä nousta kun ohituskaista alkaa loppua, olen vielä rekan vierellä ja edellä jurnuttaa joku mul..siis henkilö joka vaan ei voi ajaa kilometriäkään ylinopeutta
Ohituksen onnistuminen on aina ohittajan vastuulla. Sellaiseen ohitukseen ei pidä lähteä mistä ei tiedä pystyykö sen jälkeen palaamaan omalle kaistalle. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten muut ohittelee.
Eli jos haluaisin olla inhottava ja tuolla tavalla tehdä kiusaa niin se olisi kiusatun oma vika?
Kerrottakoon nyt että oikeasti tollasessa tilanteessa en jää siihen eteen hidastelemaan.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
muppelo kirjoitti:Muutaman kerran meinannu alkaa hieman V-käyrä nousta kun ohituskaista alkaa loppua, olen vielä rekan vierellä ja edellä jurnuttaa joku mul..siis henkilö joka vaan ei voi ajaa kilometriäkään ylinopeutta
Ohituksen onnistuminen on aina ohittajan vastuulla. Sellaiseen ohitukseen ei pidä lähteä mistä ei tiedä pystyykö sen jälkeen palaamaan omalle kaistalle. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten muut ohittelee.
Eli jos haluaisin olla inhottava ja tuolla tavalla tehdä kiusaa niin se olisi kiusatun oma vika?
Kerrottakoon nyt että oikeasti tollasessa tilanteessa en jää siihen eteen hidastelemaan.
Eihän siitä ollut kyse vaan siitä että ei voi vain lähteä sopulilaumana ohittamaan toisten perässä niinkuin maassa on tapana. Ohittamaan lähdetään silloin kun tie edessä on selvä ja paluu omalle kaistalle voi onnistua muiden touhuista välittämättä.
Suomessahan on tosiaankin se tapa että kun ohituskaista alkaa niin 5 autoa lähtee välittömästi aivottomana polkemaan sitä vasenta kaistaa ohi 10 metrin väleillä. Kukaan edes tiedä miten kauan menee että kaikki on ehkä päässeet ohi tai miten kauan ohituskaistaa edes riittää. Ei se ole ihme että tällainen ryhmä "ohitus" ei etene kaikkia miellyttävällä tavalla.
Onkohan kameratolppien säätöjä ruuvailtu uusiksi kun viikonloppuna välähti siihen malliin että meikäläisenkin potretti lienee nyt virkamiehen ihailtavana. Tämä siis Tampereella ja nopeutta mittarin mukaan n.58km/h 50:n alueella. Eipä ole ikinä ennen tuollaiseen ylitykseen yksikään tolppa reagoinut, nyt oli upea valoshow kun jonossa ajellessa kuvaan pääsi ilmeisesti myös sekä edelläni että takanani ajaneet kuskit.
Kaippa tuosta enintään kirjallinen huomautus kolahtaa luukkuun. Lieneekö yleisempi ilmiö tämä tolppien herkistyminen vai paikallinen kokeiluko kyseessä?
zammuel kirjoitti:nopeutta mittarin mukaan n.58km/h 50:n alueella.
Kaippa tuosta enintään kirjallinen huomautus kolahtaa luukkuun. Lieneekö yleisempi ilmiö tämä tolppien herkistyminen vai paikallinen kokeiluko kyseessä?
Tuostahan keskustelu alkoi kun on julkaistu "uusi" valtakunnallinen ohjeistus. Jos mittari on näyttänyt 3km/h liian vähän tai silmät harittaneet sen verran niin sakko napsahtaa.
Jos esimerkiksi 60 km/t nopeusrajoitusalueella valvontalaite näyttää ajoneuvon nopeudeksi 71 km/t, vähennetään tästä lukemasta kolme kilometriä tunnissa ja rikesakko annetaan 68 km/t ylinopeudesta.
zammuel kirjoitti:Onkohan kameratolppien säätöjä ruuvailtu uusiksi kun viikonloppuna välähti siihen malliin että meikäläisenkin potretti lienee nyt virkamiehen ihailtavana. Tämä siis Tampereella ja nopeutta mittarin mukaan n.58km/h 50:n alueella. Eipä ole ikinä ennen tuollaiseen ylitykseen yksikään tolppa reagoinut, nyt oli upea valoshow kun jonossa ajellessa kuvaan pääsi ilmeisesti myös sekä edelläni että takanani ajaneet kuskit.
Kaippa tuosta enintään kirjallinen huomautus kolahtaa luukkuun. Lieneekö yleisempi ilmiö tämä tolppien herkistyminen vai paikallinen kokeiluko kyseessä?
Joo, tiedän toki nuo uudet ohjeet. Tarkoitin sitä että nyt ilmeisesti käytännössäkin tolppia on alettu säätämään uusiksi, ainakin täällä Tampereella. Ehkä tuosta se kirjallinen huomautus tulee, niin pahasti ei simmut haritelleet että sakon puolelle olisi mennyt.
Ajelen ko. risteyksen läpi useita kertoja päivässä, aluerajoitus on 50km/h.
Saappi Kuski kirjoitti:
Suomessahan on tosiaankin se tapa että kun ohituskaista alkaa niin 5 autoa lähtee välittömästi aivottomana polkemaan sitä vasenta kaistaa ohi 10 metrin väleillä. Kukaan edes tiedä miten kauan menee että kaikki on ehkä päässeet ohi tai miten kauan ohituskaistaa edes riittää. Ei se ole ihme että tällainen ryhmä "ohitus" ei etene kaikkia miellyttävällä tavalla.
Alueella missä ohituspaikkoja/kaistoja on vähempi niin haluaisitko sinä ajaa sen rekan perässä vain siksi että joku haluaa käyttää koko ohituskaistan siinä rekan rinnalla kykkimiseen?
Siis tottahan toki on katottava että pääsee ohi turvallisesti jne.. mutta turhanpäiten ei minusta pitäisi siinä ohituskaistalla olla tulppana.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen