Alkoi tehdä mieli muuttaa 96 -78:n ulkonäköä.
Kuinka helppoa on vaihtaa alkuperäisten tilalle pyöreät lamput ja vanhemman mallin maski? Vaihtoon menisi ehkä vielä kumihuuletkin ja taustapeilit. Tilalle kromipuskurit ja pienemmät pyöreät taustapeilit.
Saako kyseisiä osia enää mistään ja toisekseen: -mahtaako koko hommassa olla järkeä...? Tässähän tärväytyy yksi aikakautensa edustaja. Toisaalta; jos tekee niin, että muutokset voi perua ja palauttaa halutessa alkuperäisen ulkonäön...?
Onko joku tehnyt vastaavanlaisia muutoksia?
Kun tälle tielle lähtee haluaisi samalla muuttaa myös vilkut toisenmallisiin jne...
Vielä yksi kysymys: onko kaikissa 70-luvun kuupissa fomoco-kaasutin, voiko sen muuttaa manuaali ryypylliseksi? Joku lisävarustelusarja tmv? Vai onko tässäkään järkeä?
kauneusleikkaus
kauneusleikkaus
Mauno
- JiiVee
- "Hölösuu"
Re: kauneusleikkaus
Vaihdoin seiskaykköseeni pyöreälamppuisen maskin. Ovet minulla ovat seiskakasista, joten peilit piti myös vaihtaa. Etulokareissa oli suurempi ( ei kovin suuri) homma kun hitsasin vilkun reiät umpeen. Kylkilistojen reiät hitsasin umpeen ja laitoin lokareihin vanhemman mallin listat. Tämän jälkeen auto maalattiin yli. Se oli isompi juttu. Takavilkkujen pohjat taitavat olla erilaiset isovilkkuisessa, mutta niitä vanhemman mallisiakin nyt luulisi löytyvän.
Korvamerkit vaihdoin vanhemman mallisiin. Takaluukun kahva on vm. -71 valmiiksi kromattu eli ei tarvinnut vaihtaa.
Jos pelkkään maskiin ja peileihin tyydyt, on homma yksinkertainen.
Osien saannista minulla ei ole käsitystä, koska olen käyttänyt lähinnä omia purkuosia.
Korvamerkit vaihdoin vanhemman mallisiin. Takaluukun kahva on vm. -71 valmiiksi kromattu eli ei tarvinnut vaihtaa.
Jos pelkkään maskiin ja peileihin tyydyt, on homma yksinkertainen.
Osien saannista minulla ei ole käsitystä, koska olen käyttänyt lähinnä omia purkuosia.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Kiitokset! Kromimaski siis menee paikalleen heittämällä ilman hitsaustöitä ja pyöreät umpiot myös..?
Mauno
Puhutaanko pelkästä maskista, vai koko keulapellistä? Kromimaski menee heittämällä muovisen tilalle, mutta jos sulla on tosiaan pyöreälamppuinen kromimaski, niin sitten tarvii kaksi pystyrautaa leikata keulapellistä irti ja vaihtaa toiset umpioiden pohjat. Peltikeula/-maski mennee kans heittämällä.
-64 lyhytnokka
65-68 peltikeula, tai -maski
69-73 kromimaski
74- muovimaski
-64 lyhytnokka
65-68 peltikeula, tai -maski
69-73 kromimaski
74- muovimaski
Moi!
Itse laitoin aikanaan kilpurin omaan maskiin muoviset tarvikeumpiot.
Yksityiskohtia en muista mutta jäljelle jääneet aukot peitin muistaakseni peltipihtien avulla muotoilluilla peltipaloilla ja maalaamisen jälkeen tulos oli varsin kohtuullinen .
T: Mika
Itse laitoin aikanaan kilpurin omaan maskiin muoviset tarvikeumpiot.
Yksityiskohtia en muista mutta jäljelle jääneet aukot peitin muistaakseni peltipihtien avulla muotoilluilla peltipaloilla ja maalaamisen jälkeen tulos oli varsin kohtuullinen .
T: Mika
- JiiVee
- "Hölösuu"
Jos haluat 2-tahtisen pyöreälamppuisen maskin niin pitää koko keulapelti vaihtaa. Näin siis minäkin tein. Helppo homma jos löydät vain sellaisen pellin.Mauno kirjoitti:Kiitokset! Kromimaski siis menee paikalleen heittämällä ilman hitsaustöitä ja pyöreät umpiot myös..?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB