Pätkii ja nykii?
Re: Pätkii ja nykii?
tänään aamulla kun lähdin ajamaan niin ei ollut kuin 9 astetta lämmintä ja ei pätkinyt lainkaan kiihdytyksissä, eli vahvasti viittaa siihen että ahtoilma on liian lammintä
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: Pätkii ja nykii?
Mitähän ainetta se vakio cooleri muuten on sisältä - jos on kerran kunnolla sotkettu öljyllä kämähtäneen ahtimen takia, niin noinkohan jäähdyttää enää kunnolla?
Kuten kertoilin, vaihdoin omaani alkuviikolla 7 lämpöarvon tulpat (PFR7H10) ja 25 km lenkki kylmällä kelillä oli aivan nykimätöntä. Olin välillä reissussa ja Saab parkissa, mutta tänään ajoin 502 km reissun (paljon motaria ja myös kaupunkipätkää). Aamulla auto pelitti vielä hienosti, mutta iltapäivällä kuumalla koneella jonkin asteinen v-mäinen nykiminen alkoi taas kun lähti kiihdyttämään kierrosalueelta 1500 - 2500. Ihan pintakaasulla ja kovemmilla kierroksilla ei mitään ongelmaa. Tuli vaan mieleen, että olisko ahtoilma liian kuumaa. En tosin ole varma noidenkaan tulppien toimivuudesta, BCPR7ES11 saattaisi pelata paremmin. Bensaa reissulla paloi 9,2 sataselle eli kohtalaisen paljon.
Seuraava toimenpide lienee 9-5T:n suosittelema softapäivitys kun vielä keksin, miten se tapahtuu. Parin viikon päästä pääsen myös kokeilemaan toisen saapikkaan IMMua ja DI-kasettia. Tosin omatkin alle vuoden ikäiset, eikä IMMun töpselin irrottaminen kyllä vaikuta nykimiseen mitään...
Kuten kertoilin, vaihdoin omaani alkuviikolla 7 lämpöarvon tulpat (PFR7H10) ja 25 km lenkki kylmällä kelillä oli aivan nykimätöntä. Olin välillä reissussa ja Saab parkissa, mutta tänään ajoin 502 km reissun (paljon motaria ja myös kaupunkipätkää). Aamulla auto pelitti vielä hienosti, mutta iltapäivällä kuumalla koneella jonkin asteinen v-mäinen nykiminen alkoi taas kun lähti kiihdyttämään kierrosalueelta 1500 - 2500. Ihan pintakaasulla ja kovemmilla kierroksilla ei mitään ongelmaa. Tuli vaan mieleen, että olisko ahtoilma liian kuumaa. En tosin ole varma noidenkaan tulppien toimivuudesta, BCPR7ES11 saattaisi pelata paremmin. Bensaa reissulla paloi 9,2 sataselle eli kohtalaisen paljon.
Seuraava toimenpide lienee 9-5T:n suosittelema softapäivitys kun vielä keksin, miten se tapahtuu. Parin viikon päästä pääsen myös kokeilemaan toisen saapikkaan IMMua ja DI-kasettia. Tosin omatkin alle vuoden ikäiset, eikä IMMun töpselin irrottaminen kyllä vaikuta nykimiseen mitään...
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: Pätkii ja nykii?
No niin. Taas ajoin palan isän 9-5 ja pätkii ja nykii aina vain. Samalla kun veto katkee/pätkäisee niin putkesta pölähtää mustaa. en tiedä tuleeko sitten siinä vaiheessa kun veto tulee takaisin vai siinä kun loppuu. sen verran yllättäen tilanne tulee. Mutta immun mittailin ja vastusta oli. olikohan 150ohmia ja toisesta välistä 8-9 ohmia. 0.5 ohmin sisällä kumminkin arvot vertailu immuun. Polttoainetta menee maantiellä sen normaalin 6.5-8litraa. riippuen pitääkö kiihdyttää vai saako mennä rekan perässä.
Eli seuraavanan kasetti? Olisko seinäjoen seudulla kellään lainata?
Eli seuraavanan kasetti? Olisko seinäjoen seudulla kellään lainata?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Pätkii ja nykii?
Metkaa, itsellä on samanlainen auto ja samankaltainen softa, sillä erolla että vihreillä suuttimilla, myös oireet on identtiset. Lämpötila kun vajoaa lähemmäs nollaa niin kulku paranee huomattavasti, vetää tosi hyvin jo kahen tonnin kieppeiltä. Nyt ollut taas lämpimämpiä päiviä niin nytkyttää taas vanhaan malliin. mikä on oikea tulppa tuohon viriin? Tällä hetkellä on ihan normaalit seiskan tulpat. Entäs mikä tää urbaani legenda on että platinatulppa särkisi syttykasetin?Jouttis kirjoitti:Mitähän ainetta se vakio cooleri muuten on sisältä - jos on kerran kunnolla sotkettu öljyllä kämähtäneen ahtimen takia, niin noinkohan jäähdyttää enää kunnolla?
Kuten kertoilin, vaihdoin omaani alkuviikolla 7 lämpöarvon tulpat (PFR7H10) ja 25 km lenkki kylmällä kelillä oli aivan nykimätöntä. Olin välillä reissussa ja Saab parkissa, mutta tänään ajoin 502 km reissun (paljon motaria ja myös kaupunkipätkää). Aamulla auto pelitti vielä hienosti, mutta iltapäivällä kuumalla koneella jonkin asteinen v-mäinen nykiminen alkoi taas kun lähti kiihdyttämään kierrosalueelta 1500 - 2500. Ihan pintakaasulla ja kovemmilla kierroksilla ei mitään ongelmaa. Tuli vaan mieleen, että olisko ahtoilma liian kuumaa. En tosin ole varma noidenkaan tulppien toimivuudesta, BCPR7ES11 saattaisi pelata paremmin. Bensaa reissulla paloi 9,2 sataselle eli kohtalaisen paljon.
Seuraava toimenpide lienee 9-5T:n suosittelema softapäivitys kun vielä keksin, miten se tapahtuu. Parin viikon päästä pääsen myös kokeilemaan toisen saapikkaan IMMua ja DI-kasettia. Tosin omatkin alle vuoden ikäiset, eikä IMMun töpselin irrottaminen kyllä vaikuta nykimiseen mitään...
#3272
Re: Pätkii ja nykii?
Ei kait platinat mitän hajota. Vakiotulppa antanee vähän paremman kipinän, mutta on lyhytikäisempi kuin platina. Rahalla saa sitten vielä iridiumtulpat, jotka vakioversioissa kestävät tosi pitkään. -98 2,3t:ssä ollut nyt yli 40tkm ilman mitään häiriöitäPola kirjoitti: Metkaa, itsellä on samanlainen auto ja samankaltainen softa, sillä erolla että vihreillä suuttimilla, myös oireet on identtiset. Lämpötila kun vajoaa lähemmäs nollaa niin kulku paranee huomattavasti, vetää tosi hyvin jo kahen tonnin kieppeiltä. Nyt ollut taas lämpimämpiä päiviä niin nytkyttää taas vanhaan malliin. mikä on oikea tulppa tuohon viriin? Tällä hetkellä on ihan normaalit seiskan tulpat. Entäs mikä tää urbaani legenda on että platinatulppa särkisi syttykasetin?
Tuohon kertomaani nykimisongelmaan oli montakin syytä, mutta suurimpana ilmavuoto, jonka hoksaamiseen auttoi juurikin se, että sain parametrit SIDiin. Näissä vanhemmissa (98-00) tosin ei pääse valitsemaan moodia eli seurattavia parametreja on vähemman, mutta oleellisimmat kuitenkin.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: Pätkii ja nykii?
Aeron tulppa suosituskin on platinat ja sama kasettihan siinä on, eli en usko minäkään tuohon legendaan. Mulla oli kans vasta viheliäistä nykimistä tuossa femmassa ja aamulla kun lähti kylmällä koneella liikkeelle niin ekan n.10km aikana ei nykimistä ollut, mutta sen jälkeen se aina alkoi. Reilummissa kiihdytyksissä ei huomannut mitään vaan tasaisemmassa ajossa tuntui nykimistä ja puutumista. Loppujen lopuksi kaikkien osien vaihto kokeilujen ja TECH:n kanssa ajelun jälkeen tein kaasuläpälle kunnon puhdistuksen ja nykiminen loppui siihen.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08