Tehostettuohjaus takertelee
Tehostettuohjaus takertelee
Missähän vika, kun og 900-91 ohjaus takertelee varsinkin keskialueella ,on jonkinlaista viivettä ja ei palauta kunnolla jotuu ohjaileimaan jonkin verran koko ajan. Pallonivelen päät tarkastettu, neste pysyy kohdillaan. Tietäisköhän jokua asiantuntevaampi. Kiitoksia. T.V: U.P
Re: Tehostettuohjaus takertelee
Pelkästään ohjauksen keskellä vai ratin keskiasennossa?
Itse olen vaihtanut kaksi kertaa eri autoihin rattiakselin kun on laakerointi mennyt entiseksi. Ratin pyörittely takelteli hyvinkin ärsyttävästi. Hommana oli hyvin helppo, nopea ja siisti, varsinkin jos vertaa raidetangon vaihtoon.
Ota akseli irti raidetangosta ja kokeile pyöritellä akselia jos vaikka löytyisi jotain epämääräistä. Helpottaa vianhakua kuitenkin.
Ei kyllä ihan rattiakselilta kuulostaa jos joutuu ohjailemaan ylimääräisiä.
Itse olen vaihtanut kaksi kertaa eri autoihin rattiakselin kun on laakerointi mennyt entiseksi. Ratin pyörittely takelteli hyvinkin ärsyttävästi. Hommana oli hyvin helppo, nopea ja siisti, varsinkin jos vertaa raidetangon vaihtoon.
Ota akseli irti raidetangosta ja kokeile pyöritellä akselia jos vaikka löytyisi jotain epämääräistä. Helpottaa vianhakua kuitenkin.
Ei kyllä ihan rattiakselilta kuulostaa jos joutuu ohjailemaan ylimääräisiä.
Re: Tehostettuohjaus takertelee
Minkälainen on tuntuma jos kääntelet rattia etupyörät ilmassa moottori sammuksissa? Jos silloinkin takeltelee, syynä voisi olla jumittava ohjausakselin ristinivel moottoritilan puolella kuskin jalkatilan edessä. Ei ainakaan ole kovin paha homma aloittaa vianselvitys suihkimalla niveleen ruosteen liuottavaa ainetta ja voidella öljyllä. Jos ei auta, niin onpahan silti kokeiltu tuokin 

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00