Haulla varmaan löytyykin juttua mutta nyt ei ehdi. Mitä vaihteistoöljyä ootte näihin laittaneet? Auto siis 9000CS 2.0t -97 manuaali. Kysyin oikein metro-autosta ja vastaus oli:
"Korjaamokäsikirja neuvoo käytettäväksi tavallista mineraaliöljyä, mutta jos vaihteistoon on tehty ns. päivitys niin silloin suositellaan käytettäväksi synteettistä öljyä. Asia on vähän ”kinkkinen”, kumpaa suosittelisin sinulle."
Mikä ihmeen "päivitys"? Olin jo mineraaliöljyä hommaamassa mutta kun ei nyt oo sitten varmaa. Ehkä pitäisi selvittää mitä siellä nyt on ja laittaa samaa tavaraa tilalle.
Ja toinen homma: ilmanhaistelijan hyrrä on ruvennu pitämään sellasta mekkalaa että joutuu jo stereoitakin laittamaan kovemmalle, voiko sille tehdä mitään vai ostaa vaan suosiolla uusi? Varmaan löytyisi metro-auton tiskiltä sekin? Lähteekö se hyrrä etukautta ulos vai pitääkö purkaa kojelauta?
Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
PCS:n vastaus oli, että manuaalilaatikkoon menee noin 1,8-1,9 litraa öljyä ja että suositus on käyttää Saabin omaa punaista MTF öljyä.
Aikaisemmin minulla oli mineraaliöljyt, mutta vaihdoin PCS:n suosittelemaan. Valutin vanhat mineraaliöljyt pois, laitoin litran synteettistä, ajoin muutaman kilometrin varovasti ja valutin hyvin uudelleen. Lopuksi vaihdoin PCS:n öljyt.
Autoni on siis 2,3 T vuodelta -95 ja viritysaste samaa luokkaa kuin sinulla.
Aikaisemmin minulla oli mineraaliöljyt, mutta vaihdoin PCS:n suosittelemaan. Valutin vanhat mineraaliöljyt pois, laitoin litran synteettistä, ajoin muutaman kilometrin varovasti ja valutin hyvin uudelleen. Lopuksi vaihdoin PCS:n öljyt.
Autoni on siis 2,3 T vuodelta -95 ja viritysaste samaa luokkaa kuin sinulla.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
Sen hyrrän saa irti kun nappaat ensin sen suojuksen pois, ja sitten painat kynsien lukitukset kasaan, ja painat propelliyksikön sisäänpäin. Sitten liitin irti, ja otat mötikän ulos vaikkapa ACC-panelin aukosta. Itse putsasin CRC:llä + pumpulitupoilla sen ropellin, ja laitoin sen mätikän takaisin "ylösalaisin", jonka jälkeen ei ole enää melunnut.dj_pirtu kirjoitti:
Ja toinen homma: ilmanhaistelijan hyrrä on ruvennu pitämään sellasta mekkalaa että joutuu jo stereoitakin laittamaan kovemmalle, voiko sille tehdä mitään vai ostaa vaan suosiolla uusi? Varmaan löytyisi metro-auton tiskiltä sekin? Lähteekö se hyrrä etukautta ulos vai pitääkö purkaa kojelauta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
Anturin akselin voi voidella antamalla tipan moottoriöljyä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 40#p566040
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 40#p566040
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
Kiitos erittäin valaisevista tiedoista. Koitan elvytystä ensin siihen hyrrään.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
Itse tein tuon elvytyksen haistelijalle ohjeiden mukaan ja mekkala hävisi samantien. Pari kuukautta on jo kestänyt ilman sirinöitä. 

Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vaihteistoöljystä ja ilmanhaistelijasta
Tuo tosiaan sirisi ensin aika reippaasti ja sitten hieman naputtelin sitä niin ääni muuttui järkyttäväksi surinaksi. Laakerit "hieman" finaalissa.saab90087 kirjoitti:Itse tein tuon elvytyksen haistelijalle ohjeiden mukaan ja mekkala hävisi samantien. Pari kuukautta on jo kestänyt ilman sirinöitä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT