9000 valot
9000 valot
moi...ostin tossa saab9000 2.3 ilman turboa...nyt pikkuongelma...mittari näyttää että takavalo tai jaruuvalo pimeenä..vaikkei ole..mistä vikka vois hakea..kiitos jo etukäteen
Re: 9000 valot
Oletko painanut jarrupoljinta???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Itsellä vika löytyi muistaakseni takakontin varapyöräkotelosta löytyvästä johtonipusta. Muistaakseni johto menee siitä tunkin vierestä. Vika paikannettiin ja korjattiin merkkihuollossa, joten en tarkkaan muista mikä johdoissa oli vikana, mutta jokatapauksessa vika oli takaluukun johdoissa.
no tarkastan tai annan katsoa nuo johdot..kiitos vinkistä
Itsellä paloi sekä etu- että takavalojen valo piktogrammissa. Sivuleikkureilla katkaisin ne piuhat, mitkä antavat tietoa valoista.
Niitä takavaloja on 2 kpl per puoli, toimiiko kaikki? Myös lamppujen pitää olla samanlaisia; tietokone tutkii vasemman ja oikean puolen eroa. Joten myös huono kontakti, hapettumiset jne vaikuttaa.
Jarruvalojen toiminnasta tietokone ei tiedä (ja se "piktogrammi palaa") ennenkuin polkaiset jarrua ensi kerran käynnistämisen jälkeen.
Käyttämällä "etsi" toimintoa löydät tietoa tästä riittävästi.
Jarruvalojen toiminnasta tietokone ei tiedä (ja se "piktogrammi palaa") ennenkuin polkaiset jarrua ensi kerran käynnistämisen jälkeen.
Käyttämällä "etsi" toimintoa löydät tietoa tästä riittävästi.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
Mullakin tossa on koko kesän näyttäny että takavaloja olis pimeenä.
Mutta mä en oo antanu asian haitata, vaan oon aatellu että on sitten mittaristo kivemman näköinen kun siellä palaa niitä punaisia valoja molemmilla puolella.
Jahka saan biilin muuten niin kuntoon niin sitten vois katella niitä. Tärkeintä on että itse takavalot toimii.
Mutta mä en oo antanu asian haitata, vaan oon aatellu että on sitten mittaristo kivemman näköinen kun siellä palaa niitä punaisia valoja molemmilla puolella.
Jahka saan biilin muuten niin kuntoon niin sitten vois katella niitä. Tärkeintä on että itse takavalot toimii.
SAAB
kysyn tässä samalla, että minkä värinen johto on se joka valvoo lisäjarruvaloa?
no nyt tutkittu johdot ja putsattu akikkea hapettumista...loppui sekin punasten palaaminen...taas pelaa..kiitos tietäville