Kannen porttaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Nyt kun pitää pistää tonnarin kone atomeiksi niin samalla voi tehdä kaikkea kivaa. Mitäs perustoimenpiteitä on tarjolla tollaselle T5 kannelle jos siitä haluaa pikkusen paremmin virtaavan ? Otetaan vastaan kaikki muukin vinkki asian suhteen , koska nyt toi kone kannattaa tehdä kunnolliseksi.

Ilmaa tulee puhaltamaan Garrett 3071 joten sen mukaan voi laskea tarvetta
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja Kaide »

SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Kaide kirjoitti:
SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?
Jos ei paljoo yli 400 pollen mennä niin ei hirveetä hyötyä ole. T5 kansi on vakionakin jo varsin hyvin virtaavaa. Budjetilla parannusta virtaukseen saa kun vaihtaa B202 turbon nokkakepit vm.86->93. Niidenki kaveriks tarttee sit melkee säädettävät nokkapyörät että pääsee haluttuun lopputulokseen.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Kaide kirjoitti:
SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?
Itse teettäisin ne seetit ja huoltaisin kannen kun se kerran irti on.
Ainakin varmistaisin että venat on tiiviitä.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja saapasi »

JouniCSE kirjoitti:
Kaide kirjoitti:
SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?
Jos ei paljoo yli 400 pollen mennä niin ei hirveetä hyötyä ole.
Näin sanoi myös Holmberg, kun asiaa tuossa yhden toisen kanssa kyseltiin.
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja Xedo »

Pitkälohkosen kansi tais olla ahistavampi??
Saab 9000 Aero -93
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja Japso »

Xedo kirjoitti:Pitkälohkosen kansi tais olla ahistavampi??
Kyllä.
Foxbody turbo
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Itsellä alkaa tulla 300 000 täyteen kohta ja tuo kannen huoltaminen olisi edessä.

Missä kannen huolto kannattaisi teettää? Edullisesti mielellään...
Eli pitäs laittaa seetit siiistiä kanavat ja ehkä hiukan jäykemmät jouset tms.
Onko paikkoja joissa sujuisi myös kannen porttaus?
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Kansisetin jamppa duunailee espoossa ainakin... tiukka sälli duunailee ainakin hayabusia mitä sen kaa on höpötelly
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 892
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.

mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

veini siekkinen kirjoitti:Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.

mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
Onko ko. keskuksen tekemistä saabin kansista jotain mittausdataa?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja Coltti »

veini siekkinen kirjoitti:Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.

mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
luin kolme kertaa ja silti pitää puolet arvata mitä sanot kansien virtauseroista.
Välimerkkejä ja kielioppia kiitos!
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Minä ymmärsin niin että 200keuron koneilla sai 3,5 heppaa lisää virtausta. Sehän on kilowatteina yli 2 ?!?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Coltti kirjoitti:
veini siekkinen kirjoitti:Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.

mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
luin kolme kertaa ja silti pitää puolet arvata mitä sanot kansien virtauseroista.
Välimerkkejä ja kielioppia kiitos!
Tisittekö etä kirotus härö korjata voidaan :wink:

Ei vaan itellä tulee kans välillä niin sekavaa kirjoitusta että joutuu miettimään pari kertaa että mitähän siinä taas lukeekaan, varsinkin kun kiireessä yrittää saada jotain pitkää tekstiä aikaiseksi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Vastaa Viestiin