Saappi Kuski kirjoitti:Tunnustaako kukaan koskaan keskeyttäneensä ohitusta ollessaan jo ohitettavan rinnalla?
Kyllä, useamman kerran. Lähes poikkeuksetta siksi, että ohitettavalla on ollut tehokkaampi auto ja se on ollut pakko näyttää.
SS kirjoitti:^Jep, ohitustilanteessa ei mittaria kytätä. Mieluummin maksan sakon kuin riskeeraan terveyteni matelevalla ohituksella.
Mä kyttään mittaria ohittaessakin. Eipä tuo olympiavolkkarilla tunnu, mutta muoviluoti ja tonnari kelaa vauhtia sitä rataa, että moduuliyhdistelmää ohittaessa ollaan helposti ajotaukonopeuksissa. Ei kiitos.
ihottuma kirjoitti:Tätä hieman ihmettelen itsekin.
Miksi ei voisi suoraan vaihtaa tauluihin tuota suurempaa nopeutta, esim. 87km/h ja käyttää täysin nollatoleranssia?
Jos asiaa vertaa muihi lakimääritteisiin, niin miksi muissa lain kohdissa tällaista "liukamavaraa" ei ole.
No, ihan käytännössä kun katselet liikennettä, niin saat "ihan vähän"
-unohtaa vilkkuviiksen
-suunnata lähivalot miten sattuu
-suunnata sumuvalot miten sattuu
-polttaa niitä miten sattuu -suunnattuja sumuvaloja kelistä riippumatta
-asentaa xenon-valot niille tyyppihyväksymättömiin umpioihin
-ajaa edelläkävijän ahterissa kiinni
-vaihtaa kaistaa suoraan nopeamman eteen
-oikoa naapurikaistan kautta vasemmalle kääntyvässä mutkassa
-laittaa (ainakin raskaaseen sarjaan) siniset äärivalot
Eiköhän jotain muutakin löydy. Eli jos vaaditaan nollatoleranssia yhteen asiaan, eikö samantien kaikkiin?