kamppailin pitkään oikkuilevan mittariston kanssa kunnes löysin allaolevan, aika hyvän svedusnöörin aiheeseen (huomaa: kuvat saa suurennettua):
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=204789
korjasin kuvattujen diodien juotokset 2 kertaa, jäähdytyslevystön niittauskiinnityksen piirilevyyn sekä varalta vaihdoin omassani myös ne jäähdytyslevyn päällä lepäävät mustat trankut.
diodit (2), trankut (2) ja pyöreä vihreä varistorilämiskä (1) maksoivat noin 6 erkkiä tsadilaisesta komponenttikaupasta hankittuna. kaikkia näitä en kuitenkaan siis tarvinnut.
ng900 se 2.0i (man) -95:ssä olleet oireet (digimatkamittari ja -trippi) n. 250.000 km:n kohdalla:
1) pätkivä päämittaristovalaistus
2) pätkivä hälytysmerkkivalojen toiminta
3) pätkivät päämittaritoiminnot (nopeus, kierrosluku, lämpötila & polttoainemäärä)
4) check engine ja polttoainemäärän alahälytystason varoitusvalot syttyivät oitis kun päämittaristo tilttasi
5) sid2:n ilmoittamat polttoainekulutus- ja toimintamatkailmoitukset eivät vastanneet todellisuutta, varsinkaan kun mittaristotoiminnot elpyivät
6) kun päämittariston toiminta palasi normaaliksi black outin jälkeen, niin kaikki mittariston varoitusvarot syttyivät hetkellisesti
7) ongelmia esiintyi epäsäännöllisesti niin kylmän kuin kuumankin ilmanalan vallitessa, niin sateella kuin kuivallakin kelillä, niin ajossa kuin käynnistettäessäkin.
merkkihuollon mukaan uutta täydellistä päämittaristoa (= mittariosa + takaosa) ei olisi enää saatavissa eikä myöskään sitä piirikortin sisältävää takaosaa. keväällä 2009 täydellisen mittariston listahintana näkyi vielä 560 erkkiä.