kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Ihan alkeellinen ja itsestäänselvä homma, mutta Saabin kampiakselin hihnapyörän kiinnipitämiseksi sitä irrottaessa, ja kiristettäessä riittää oikein mainiosti tavalliset lukkopihdit.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
niin varmaan, kunhan ne oikeaan rakoon vaan änkeää..ng900aero kirjoitti:Ihan alkeellinen ja itsestäänselvä homma, mutta Saabin kampiakselin hihnapyörän kiinnipitämiseksi sitä irrottaessa, ja kiristettäessä riittää oikein mainiosti tavalliset lukkopihdit.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
monet sirkkelien terien kiinnitysruuvit ovat vasenkätisellä kierteellä, jotta eivät aukea terän tärinästä ja terän jämähtäessä johonkin reilummin. Pulttikone on näppärä tuollaisissa pyörivien osien irroituksissa, kun ei helposti saa pidettyä vastaan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Semmoisen väljän ruohonleikkurin saa käymään silleen, että poraa putsariin pienen reijän ja nykyessä ruikkii reijästä starttipilottia kaasariin. Tommonen väljä kone ei tee tarpeeksi imua kasarille ja siksi kone ei lähde käymään. Sitten kun höröhtää ja johan lähtee.
Joo ei saa kiinteitä sähkötöitä tehdä itse. Tässä vaan joku aika sitten oli aika vaikeeta saada sähkäriä vetämään yksi veto. Sitten sähköt oli riipinraapin kunnens tuli sen verran hommaa, että sai kaverin paikalle. Sitten se tuli ja rääpi piuhat seinälle. Ei auttanut kuin tehdä hommat itte uusiksi.
Eikä ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun on joutunut noissa kolmivaihejatkojohdoissa kääntelemään vaiheita kun milloin betonimylly tai pora pyörii väärään suuntaan. Osa noista ovat olleet ihan uusia suoraan kiinasta. Kait siellä värisokeat on työllistetty tekämään Eurooppaan jatkojohtoja?
Nyt kun on torxit sun muut, mutta sellaisen normi ristipään saa pitämään hyvin kun ottaa meisselin päähän hieman venttiilihiontatahnaa. Tarraa hyvin.
Joo ei saa kiinteitä sähkötöitä tehdä itse. Tässä vaan joku aika sitten oli aika vaikeeta saada sähkäriä vetämään yksi veto. Sitten sähköt oli riipinraapin kunnens tuli sen verran hommaa, että sai kaverin paikalle. Sitten se tuli ja rääpi piuhat seinälle. Ei auttanut kuin tehdä hommat itte uusiksi.
Eikä ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun on joutunut noissa kolmivaihejatkojohdoissa kääntelemään vaiheita kun milloin betonimylly tai pora pyörii väärään suuntaan. Osa noista ovat olleet ihan uusia suoraan kiinasta. Kait siellä värisokeat on työllistetty tekämään Eurooppaan jatkojohtoja?
Nyt kun on torxit sun muut, mutta sellaisen normi ristipään saa pitämään hyvin kun ottaa meisselin päähän hieman venttiilihiontatahnaa. Tarraa hyvin.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
piti tehdä isohkoon putkeen( kaminan 150 mm putki) hitsaamalla suorakulmaliitos. Laikalla ei helpolla saa hyvää 0- sovitetta hitsiä varten. Kun oli suht hyvä sovite, niin heftasin palikat ja sitten vielä vedin parimillisellä laikalla haavan ihan uusiksi, nyt puoliskot ottivat toisistaan ohjauksen ja sovitteesta tuli helpolla hyvä. menetelmä pätee tietenkin mille kulmalle tahansa. Ammattilaiset tietenkin tuon tietää, mutta amatööri ei aina hokaa.
Viimeksi muokannut stara, To Joulu 16, 2010 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Kuinkas vanha olet, kun SFS6000-standardin mukaan moinen jännite tottelee nimeä PIENJÄNNITE?Mimmi kirjoitti:Kuinkas vanha olet, kun verkkojännite on ollut lähes 100 vuotta 220/230V 50Hz?
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
tämä palsta ei ole tarkoitettu tyhjänpäiväiseen turvanpieksäntään, sitä voi suorittaa narkomaanilinjalla.mursu kirjoitti:Kuinkas vanha olet, kun SFS6000-standardin mukaan moinen jännite tottelee nimeä PIENJÄNNITE?Mimmi kirjoitti:Kuinkas vanha olet, kun verkkojännite on ollut lähes 100 vuotta 220/230V 50Hz?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
En kyllä tämän viestiketjun legendan ja mutun perusteella vielä viittaisi kintaalla narkkareille.stara kirjoitti:tämä palsta ei ole tarkoitettu tyhjänpäiväiseen turvanpieksäntään, sitä voi suorittaa narkomaanilinjalla.mursu kirjoitti:Kuinkas vanha olet, kun SFS6000-standardin mukaan moinen jännite tottelee nimeä PIENJÄNNITE?Mimmi kirjoitti:Kuinkas vanha olet, kun verkkojännite on ollut lähes 100 vuotta 220/230V 50Hz?
SFS6000-sarjan kokeissa verkkovirta tai verkkojännitettä ei tunneta, ja hylsy tulee jos moisesta menet puhumaan esim. alan kokeissa. Ja aikaisemmin ketjussa puhuttiin noista kiinteistä sähköasennuksista... niin kiinteitä sähköasennuksia pystyt kyllä tekemään omaan käyttöön tiettyyn pisteeseen asti, esim. lisäämään rasian seinälle tai vaihtamaan sen. Muutokset vain kuviin, joten tästä voi sopia sähkärin kanssa. Mittauspöytäkirjaa ei vähäisissä töissä tarvita, tosin ei enää eristevastusmittaritkaan maltaita maksa. Muutenkin kätevä työkalu tee-se-itsemiehen vianmääritystyökalu.
Ja ettei turhaksi lässytyksesi mene, niin pyöreäksi päässeen pehmeän kuusiokantaruuvin saa kätevästi auki lyömällä siihen kaliberia isomman torxin.
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
En tiedä ymmärsinkö nyt jotain väärin, mutta eikö normi ristipään saa pitämään ihan sillä kun valitsee oikean ruuvarin, Philipsin tai Pozidrivin? PZ1,2,3 ja PH1,2,3 kun löytyy pakista niin pitäisi pärjätä?essal kirjoitti:Nyt kun on torxit sun muut, mutta sellaisen normi ristipään saa pitämään hyvin kun ottaa meisselin päähän hieman venttiilihiontatahnaa. Tarraa hyvin.
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
^Miksi joissakin kärjissä on karhennus tai kalleimmissa jopa timanttirouhetta pinnassa? Kyllä se vaan on niin, että oikeanlainenkin kärki pyrkii nousemaan pois kolostaan väännön lisääntyessä ja tätä taipumusta voi pienentää lisäämällä kitkaa ruuvikärjen ja palan välissä.
No, onneksi Torx on hyvää vauhtia yleistymään päin...
Aiheesta: Myös sopivan toukka XZN-kärki puree hyvin pyöristyneeseen kuusiokoloon.
No, onneksi Torx on hyvää vauhtia yleistymään päin...
Aiheesta: Myös sopivan toukka XZN-kärki puree hyvin pyöristyneeseen kuusiokoloon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Torxissa on vain se v...mäinen piirre että se kestää monesti suuremman momentin kuin itse ruuvi tai väänninkärki. PZ ja PH kannat juoruavat liian suuresta momentista hyppäämällä, mutta torxin kanssa käy monesti niin että kuluu vain naks.SS kirjoitti:No, onneksi Torx on hyvää vauhtia yleistymään päin...
... toki vääntimissä on momenttisäätö, jota voisi käyttää ja ehkäistä tämän ongelman sillä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Ei ehjän ja oikean kokoisen ristikannan pitäisi nousta ylös... jos nousee niin silloin ruuvi on kyllä jo varmasti kiinni
http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Tässä on toinen minkä ei kovin helposti pitäisi pyöriä auki, jos oikeaan momenttiin on käännetty. Niin ja voi käyttää uudelleen. Noita on töissä kalustossa käytössä vähän siellä täällä. http://www.gally.it/pag2bis_t.htmmursu kirjoitti:http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Kikka tai mäggaiverismi, tuossa taannoin teräkseen reikää poratessa ei käsiin osunut mitään muuta muljua kuin Dinitrol ML- kotelosuoja spraypurkissa ja täytyi yllättyneenä todeta että se on ihmeen hyvä leikkuuneste. Hieman tahtoo savuta mutta eipä kitise eikä myöskään voitele liikaa vaan päästää terän puremaan ja yhtämittaista lastusoiroa tulee reijästä.
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
noita pöllin aikanaan jostain, eihän sitä saa enää millään auki, kiilapinnat purevat karmeasti kiinni, pultti lähes katkeaa tai kierre korkkaa, en uskalla enää niitä käyttää mihinkäänmursu kirjoitti:Ei ehjän ja oikean kokoisen ristikannan pitäisi nousta ylös... jos nousee niin silloin ruuvi on kyllä jo varmasti kiinni
http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00