Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Olisiko kiinnostusta GenuineSaabin vaihdevälin lyhentäjän (myös muutoin alkuperäistä järeämpi ja tarkempi) kimppatilaukseen? Yksittäin tilattuna rahtikulut ovat huimat, mutta isompi satsi kerralla tulee suhteessa paljon edullisemmin.
Tässä GS:ltä kysytyt rahtikulut (pienet muutokset mahdollisia):
1 kpl - $157,68
5 kpl - $214,43
10 kpl - $314,17
15 kpl - $371,18
Lisäksi GS lupasi 5% alennuksen, kun tilataan vähintään 5 kpl, tai 10% alennuksen, kun tilataan vähintään 10 kpl. Hintaan lisätään $100 panttimaksu alkuperäisestä rungosta, joka tulee palauttaa GS:lle asennuksen jälkeen. Vaihtoehtoisesti alkuperäisen rungon voi pitää itsellä ja maksaa $100 ylimääräistä, mutta tällä menolla GS on pian ilman modattavia runkoja.
Lyhentäjiä löytyy seuraaviin Saab-malleihin.
NG900/OG9-3: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=732
9000: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=738
9-5: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=740
Ketju TSL-foorumilla, jossa mm. kuvia asennuksesta: http://www.saablink.net/forum/showthread.php?t=40037
Esimerkkilaskelma:
-tilataan 10 kpl lyhentäjiä 10% alennuksella à $126 + à $100 panttimaksu alkuperäisestä rungosta
-rahtikulut USA - Suomi à $31,4
-tulli (2,7%) à $4,3
-ALV (22%) à $35,6
-tarvittaessa MH:n rahtikulut Iisalmi - sinun asuinpaikkakunta à ~$20
-tarvittaessa MH:n rahtikulut sinun asuinpaikkakunta - Iisalmi à ~$20
-rahtikulut Suomi - USA à $31,4
-à $100 panttimaksun palautus palautetusta rungosta
-à $20 työpalkkio kimpan vetäjälle
-yhteensä $288,7, joka tekee tämän päivän kurssilla noin 195 EUR
Eli arvioidut kokonaiskustannukset per tilattu lyhentäjä (muut määrät väliltä):
5 kpl - 218 EUR
10 kpl - 195 EUR
15 kpl - 185 EUR
Vaihtoehtoisesti 1 kpl tilattuna suoraan kotiisi tulee maksamaan kokonaisuudessaan noin 358 EUR, eli säästö on huomattava jo 5 kpl kimpalla.
Minä voin vetää kimpan, ts. hoidan kaikki käytännön järjestelyt (tilauksen, rahaliikenteen, postitukset ja palautukset). Koko arvioidun kokonaiskustannuksen + $100 pantin maksu etukäteen tililleni. Mahdollinen ylitys vähennetään palautettavasta pantista. Alitus palautetaan vastaavasti pantin yhteydessä. Sinun vastuulle jää lyhentäjän asennus ja alkuperäisen rungon palautus minulle.
Alustavat ilmoittautumiset tähän ketjuun. Jos tilaajia ilmaantuu riittävä määrä (vähintään 4 kpl itseni lisäksi), pyydän sitovat ilmoittautumiset ja lähetän/pyydän tarvittavat yhteystiedot. Pidätän oikeuden rajoittaa kimppatilauksen osallistujien määrän järkevälle tasolle.
Tässä GS:ltä kysytyt rahtikulut (pienet muutokset mahdollisia):
1 kpl - $157,68
5 kpl - $214,43
10 kpl - $314,17
15 kpl - $371,18
Lisäksi GS lupasi 5% alennuksen, kun tilataan vähintään 5 kpl, tai 10% alennuksen, kun tilataan vähintään 10 kpl. Hintaan lisätään $100 panttimaksu alkuperäisestä rungosta, joka tulee palauttaa GS:lle asennuksen jälkeen. Vaihtoehtoisesti alkuperäisen rungon voi pitää itsellä ja maksaa $100 ylimääräistä, mutta tällä menolla GS on pian ilman modattavia runkoja.
Lyhentäjiä löytyy seuraaviin Saab-malleihin.
NG900/OG9-3: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=732
9000: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=738
9-5: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=740
Ketju TSL-foorumilla, jossa mm. kuvia asennuksesta: http://www.saablink.net/forum/showthread.php?t=40037
Esimerkkilaskelma:
-tilataan 10 kpl lyhentäjiä 10% alennuksella à $126 + à $100 panttimaksu alkuperäisestä rungosta
-rahtikulut USA - Suomi à $31,4
-tulli (2,7%) à $4,3
-ALV (22%) à $35,6
-tarvittaessa MH:n rahtikulut Iisalmi - sinun asuinpaikkakunta à ~$20
-tarvittaessa MH:n rahtikulut sinun asuinpaikkakunta - Iisalmi à ~$20
-rahtikulut Suomi - USA à $31,4
-à $100 panttimaksun palautus palautetusta rungosta
-à $20 työpalkkio kimpan vetäjälle
-yhteensä $288,7, joka tekee tämän päivän kurssilla noin 195 EUR
Eli arvioidut kokonaiskustannukset per tilattu lyhentäjä (muut määrät väliltä):
5 kpl - 218 EUR
10 kpl - 195 EUR
15 kpl - 185 EUR
Vaihtoehtoisesti 1 kpl tilattuna suoraan kotiisi tulee maksamaan kokonaisuudessaan noin 358 EUR, eli säästö on huomattava jo 5 kpl kimpalla.
Minä voin vetää kimpan, ts. hoidan kaikki käytännön järjestelyt (tilauksen, rahaliikenteen, postitukset ja palautukset). Koko arvioidun kokonaiskustannuksen + $100 pantin maksu etukäteen tililleni. Mahdollinen ylitys vähennetään palautettavasta pantista. Alitus palautetaan vastaavasti pantin yhteydessä. Sinun vastuulle jää lyhentäjän asennus ja alkuperäisen rungon palautus minulle.
Alustavat ilmoittautumiset tähän ketjuun. Jos tilaajia ilmaantuu riittävä määrä (vähintään 4 kpl itseni lisäksi), pyydän sitovat ilmoittautumiset ja lähetän/pyydän tarvittavat yhteystiedot. Pidätän oikeuden rajoittaa kimppatilauksen osallistujien määrän järkevälle tasolle.
Viimeksi muokannut Ilkka R, La Loka 31, 2009 14:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Tuossa laskelmassa on sellainen virhe että tullit ja alvit lasketaan aina euroina ei dollareina. Eli ensin lasketaan yhteen kaikki ne kulut mitä tuote tulee maksamaan dollareina eli mistä ei ole maksettu alv:a + tulleja ja ne muunnetaan euroiksi ja lisätään alv ja tulli eli kalliimmaksi tulee.Ilkka R kirjoitti:Olisiko kiinnostusta GenuineSaabin vaihteenvälin lyhentäjän (myös muutoin alkuperäistä järeämpi ja tarkempi) kimppatilaukseen? Yksittäin tilattuna rahtikulut ovat huimat, mutta isompi satsi kerralla tulee suhteessa paljon edullisemmin.
Tässä GS:ltä kysytyt rahtikulut (pienet muutokset mahdollisia):
1 kpl - $157,68
5 kpl - $214,43
10 kpl - $314,17
15 kpl - $371,18
Lisäksi GS lupasi 5% alennuksen, kun tilataan vähintään 5 kpl, tai 10% alennuksen, kun tilataan vähintään 10 kpl. Hintaan lisätään $100 panttimaksu alkuperäisestä rungosta, joka tulee palauttaa GS:lle asennuksen jälkeen. Vaihtoehtoisesti alkuperäisen rungon voi pitää itsellä ja maksaa $100 ylimääräistä, mutta tällä menolla GS on pian ilman modattavia runkoja.
Lyhentäjiä löytyy seuraaviin Saab-malleihin.
NG900/OG9-3: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=732
9000: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=738
9-5: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=740
Ketju TSL-foorumilla, jossa mm. kuvia asennuksesta: http://www.saablink.net/forum/showthread.php?t=40037
Esimerkkilaskelma:
-tilataan 10 kpl lyhentäjiä 10% alennuksella à $126 + à $100 panttimaksu alkuperäisestä rungosta
-rahtikulut USA - Suomi à $31,4
-tulli (2,7%) à $3,4
-ALV (22%) à $35,4
-tarvittaessa MH:n rahtikulut Iisalmi - sinun asuinpaikkakunta à ~$20
-tarvittaessa MH:n rahtikulut sinun asuinpaikkakunta - Iisalmi à ~$20
-rahtikulut Suomi - USA à $31,4
-à $100 panttimaksun palautus palautetusta rungosta
-à $20 työpalkkio kimpan vetäjälle
-yhteensä $287,6, joka tekee tämän päivän kurssilla noin 194 EUR
Eli arvioidut kokonaiskustannukset per tilattu lyhentäjä (muut määrät väliltä):
5 kpl - 217 EUR
10 kpl - 194 EUR
15 kpl - 184 EUR
Vaihtoehtoisesti 1 kpl tilattuna suoraan kotiisi tulee maksamaan kokonaisuudessaan noin 355 EUR, eli säästö on huomattava jo 5 kpl kimpalla.
Minä voin vetää kimpan, ts. hoidan kaikki käytännön järjestelyt (tilauksen, rahaliikenteen, postitukset ja palautukset). Koko arvioidun kokonaiskustannuksen + $100 pantin maksu etukäteen tililleni. Mahdollinen ylitys vähennetään palautettavasta pantista. Alitus palautetaan vastaavasti pantin yhteydessä. Sinun vastuulle jää lyhentäjän asennus ja alkuperäisen rungon palautus minulle.
Alustavat ilmoittautumiset tähän ketjuun. Jos tilaajia ilmaantuu riittävä määrä (vähintään 4 kpl itseni lisäksi), pyydän sitovat ilmoittautumiset ja lähetän/pyydän tarvittavat yhteystiedot. Pidätän oikeuden rajoittaa kimppatilauksen osallistujien määrän järkevälle tasolle.
Edit:Niin ja jos joku haluaa palauttaa oman originaali osan sinne GS:lle niin se kannattaisi tehdä ennen kuin GS lähettää tilauksen Suomeen näin ollen näiden ihmisten ei tarvitsisi maksaa tuosta 100$ pantista alv:a ja tullia, mutta tietenkin miinuksena on että auto seisoisi pihassa sen aikaa kunnes uusi osa tulee kotia.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
En tiedä ovatko Excelini laskukaavat perseellään, mutta niiden mukaan loppusumma on sama molemmilla laskutavoilla. Toki olet oikeassa, että Tulli suorittaa laskun euromääräisestä summasta.jyyrä kirjoitti: Tuossa laskelmassa on sellainen virhe että tullit ja alvit lasketaan aina euroina ei dollareina. Eli ensin lasketaan yhteen kaikki ne kulut mitä tuote tulee maksamaan dollareina eli mistä ei ole maksettu alv:a + tulleja ja ne muunnetaan euroiksi ja lisätään alv ja tulli eli kalliimmaksi tulee.
Itse asiassa noissa minun laskemissa hinnoissa ei ollut mukana $100 panttia, koska oletin, että siitä ei tarvitsisi maksaa tullia + ALV, koska ko. summalla ei ole ostettu mitään fyysistä hyödykettä. Tullin todellinen suhtautuminen asiaan pitää varmistaa. Jos pantista joutuu maksamaan tullin sekä ALV:n, loppusumma kasvaa tuossa 10 kpl tilauksessa ~17 eurolla.Edit:Niin ja jos joku haluaa palauttaa oman originaali osan sinne GS:lle niin se kannattaisi tehdä ennen kuin GS lähettää tilauksen Suomeen näin ollen näiden ihmisten ei tarvitsisi maksaa tuosta 100$ pantista alv:a ja tullia, mutta tietenkin miinuksena on että auto seisoisi pihassa sen aikaa kunnes uusi osa tulee kotia.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Hmm, kuvittelin että näille olisi ollut enemmän kiinnostusta. Asennuskin näyttäisi olevan erittäin helppo, joten ei siitäkään pitäisi jäädä kiinni.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Mahdollisesti voi jäädä siitä kiinni että tuotteen pystyy tekemään itsekkin. Jossainhan ne ohjeetkin oli.Ilkka R kirjoitti:Hmm, kuvittelin että näille olisi ollut enemmän kiinnostusta. Asennuskin näyttäisi olevan erittäin helppo, joten ei siitäkään pitäisi jäädä kiinni.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
3D-kuvasta CNC-sorvilla varmaankin, mutta kuinka monella riittää taito ja paljonko se sitten kokonaisuudessaan tulee maksamaan?SonmH kirjoitti:Mahdollisesti voi jäädä siitä kiinni että tuotteen pystyy tekemään itsekkin. Jossainhan ne ohjeetkin oli.Ilkka R kirjoitti:Hmm, kuvittelin että näille olisi ollut enemmän kiinnostusta. Asennuskin näyttäisi olevan erittäin helppo, joten ei siitäkään pitäisi jäädä kiinni.
http://i21.photobucket.com/albums/b293/ ... iftbox.jpg
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Eipä sen tarvi välttämättä noin hipo ollakkaan ja pitäs asiansa ajaa. Ei pitäs olla kovin kallis ranettaa itekkään. Mutta ei siitä ihan noin komeaa saa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Jaahas. No onko kellään laittaa kuvaa enemmän tai vähemmän ranetetusta lyhentäjästä/pallonivelestä? Ja siis mielellään sellaisesta joka parantaa alkuperäistä keppituntumaa.Hane_81 kirjoitti:Eipä sen tarvi välttämättä noin hipo ollakkaan ja pitäs asiansa ajaa. Ei pitäs olla kovin kallis ranettaa itekkään. Mutta ei siitä ihan noin komeaa saa.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
http://www.ricdidonato.com/Downtime/Tec ... ifter.html
toi tosin 900 mutta aika pitkälle samanlainenhan se on tonnarissaki.
http://jope.fi/saab/shifter/short_shift_diy.htm
tuntumasta en tiedä ja tuskin kukaan tietää ton tyyliin 300e laitteenkaan tuntumasta? Itse ainakin aion tehdä moisen kapistuksen jollakin tyylillä.
toi tosin 900 mutta aika pitkälle samanlainenhan se on tonnarissaki.
http://jope.fi/saab/shifter/short_shift_diy.htm
tuntumasta en tiedä ja tuskin kukaan tietää ton tyyliin 300e laitteenkaan tuntumasta? Itse ainakin aion tehdä moisen kapistuksen jollakin tyylillä.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
n.tunnin työn jälkeen. Kotikonstein ilman erikoisia työkaluja.
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 2007-1.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 007002.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 007003.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 007004.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 2007-1.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 007002.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 007003.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 007004.jpg
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Mahdollisen kiinnostunut kimppaan..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Noh, paha mennä sanomaan mitään noista itsetehdyistä. Ensimmäinen näyttää aika isotöiseltä, ja toisesta en nyt taida sanoa mitään.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Hienoa! Vielä kolme lisää, niin saadaan tilaus vetämään.aero t7 kirjoitti:Mahdollisen kiinnostunut kimppaan..
Tuli tietysti mieleen, että onko kenelläkään tarvetta tilata ylipäätään mitään osia GenuineSaabista? Kimppa kuin kimppa, postikuluja saadaan joka tapauksessa jaettua.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Minulla voisi olla tarvetta tuolta myös yhdelle osalle.Ilkka R kirjoitti:Hienoa! Vielä kolme lisää, niin saadaan tilaus vetämään.aero t7 kirjoitti:Mahdollisen kiinnostunut kimppaan..
Tuli tietysti mieleen, että onko kenelläkään tarvetta tilata ylipäätään mitään osia GenuineSaabista? Kimppa kuin kimppa, postikuluja saadaan joka tapauksessa jaettua.
Tälle: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=36
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Tarvis joskus hommata noi Konin Sport iskarit eteen tohon airoon ja samalla vaihdattaa jotain uretaani puslaa sinne, mikä menee tavallaan liki samalla työllä. Pitäs vaan tietää mitkä puslat/puslasetti kannattas tilata.
Ainoat uretaanit ovat ohjausakselin puslat jotka on vaihdettu. Liian kovaa ei saa tulla, ettei ala pompottaan ja pitoa menetetä. Yhden tutun vapari Asconaan tuli uretaanisilla liian kova takapää --> pompompom --> pito läks ja varttimaili huononi muutaman kympin arvoon 12,7 s.
Voisin siis tilata(=kimpassa mukana) sieltä jotkin puslat eteen, jos joku vaan kertoisi mitkä ?!
Ainoat uretaanit ovat ohjausakselin puslat jotka on vaihdettu. Liian kovaa ei saa tulla, ettei ala pompottaan ja pitoa menetetä. Yhden tutun vapari Asconaan tuli uretaanisilla liian kova takapää --> pompompom --> pito läks ja varttimaili huononi muutaman kympin arvoon 12,7 s.
Voisin siis tilata(=kimpassa mukana) sieltä jotkin puslat eteen, jos joku vaan kertoisi mitkä ?!
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.