Kampiakselin asentoanturi ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saab 98
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 16:11

Kampiakselin asentoanturi ?

Viesti Kirjoittaja saab 98 »

Täytyykö sen asentoa tarkkailla,luulisi sen siellä pysyvän oikeassa asennossa? Ihan oikeesti,mikä se on ???
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kampiakselin asentoanturi ?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvitse tarkkailla mitään asentoa, toimintaperiaate on kampiakselilla olevan aukkolevyn metalliripojen/hampaiden lukumäärään seuraaminen magneettisella VR-anturilla. Niin kauan kun moottori käy niin anturi pelaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kampiakselin asentoanturi ?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ei tarvitse tarkkailla mitään asentoa, toimintaperiaate on kampiakselilla olevan aukkolevyn metalliripojen/hampaiden lukumäärään seuraaminen magneettisella VR-anturilla.
Ja taitaapa noita olla hall tyyppisiäkin, vanhemmissa lähinnä (ja pitkälohkotonnarissa joka on toki uuden karhea laite) :lol:

Kuva

Kuva
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Kampiakselin asentoanturi ?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ennen yläkuolokohtaa on hammastuksessa/rei'ityksessä muutos.
Joten tiedetään myös kampiaskelin asento, pyörimisnopeuden lisäksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
saab 98
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 16:11

Re: Kampiakselin asentoanturi ?

Viesti Kirjoittaja saab 98 »

Kiitos hyvistä vastauksista :D
Vastaa Viestiin