Moottorin vaihdolla tokeni täällä tämä vika. 70€ purkamolta ja tunti itse tehtynä. Onneksi oli sopiva ulosvetäjä viime kerrasta tallella.Mimmi kirjoitti: Valitettavasti kytkin on moottorin sisällä.
Minä tarkistaisin ensin kytkennät.
Oman 9-5 tarinaa
Re: Oman 9-5 tarinaa
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Oman 9-5 tarinaa
Eli tekaisin tuon suunnitelemani öljy/liuotus operaation. Uskomaton määrä törkyä tuli koneesta. Kiristelin samalla kannentiivisteen silleen että hain vähitelle kasvattamalla sen kireyden jossa keskimmäiset pultit vähän liikahtavat. Ja laiton kaikkiin sitten oikealla kiristys järjestyksellä uuden tiukkuuden. Kulmissa olevat liikastivat ihan pikkuisen enemmän. Tulppina oli jotkut ND tekeleet ja tilalle meni oikeat NGK kynttilät. Positiivista oli huomata että savutus alkoi vähentyä ja öljyn kulutus loppui kokonaan (ainakin tuon Viron reissulla öljyä ei kulut yhtään ei lisäämis tarvettakaan ollut... maximia näytti tikku)
Öljyksi laitoin 15W-40 koska sitä naftaa jää kuitenkin ja se laskee tuota viskoa vähän. Vaihdan tässä ens viikolla sinne 10W-40 puoli synteetiset ja uuden suodattimen. Niin laitoin lisäksi ennen matkaan lähtöä 1dl MO2 molybdeenisulfiitti öljyn lisä ainetta varmuuden vuoksi tuonne öljyn sekaan.
Kulkineella heitettiin Viron reissu 900km + 900km ilman mitään ongelmia... hienosti pelitti.
Nyt sitten kaupaamaan tuota punaista...
V-M
Öljyksi laitoin 15W-40 koska sitä naftaa jää kuitenkin ja se laskee tuota viskoa vähän. Vaihdan tässä ens viikolla sinne 10W-40 puoli synteetiset ja uuden suodattimen. Niin laitoin lisäksi ennen matkaan lähtöä 1dl MO2 molybdeenisulfiitti öljyn lisä ainetta varmuuden vuoksi tuonne öljyn sekaan.
Kulkineella heitettiin Viron reissu 900km + 900km ilman mitään ongelmia... hienosti pelitti.
Nyt sitten kaupaamaan tuota punaista...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Oman 9-5 tarinaa
No niin, havahduin tarkistaan viimosen katsastus päivän papereista ja sitten tuli kiirus. 13.3 oli papereissa merkintä ja 10.3 aamulla kattelin paperit. No aattelin että ei tässä ole juuri mahiksia mitään kummosia tehdä joten mennään reilusti konttorille ja katotaan miten käyp.
Jarrut hyvät, iskaritkin ok. Pakokaasu testi näytti erinomaisia lukemia, alustassa ei välyksiä. Rekisteri kilven toinen valo palanut. Ei muita kommentteja joten leima paperiin ja nyt sitten auto myyntiin.
Hinta sama ku ostaessa... eli 3700e ja nettiautoon laitan sen 3900e hinnalla.
V-M
Jarrut hyvät, iskaritkin ok. Pakokaasu testi näytti erinomaisia lukemia, alustassa ei välyksiä. Rekisteri kilven toinen valo palanut. Ei muita kommentteja joten leima paperiin ja nyt sitten auto myyntiin.

Hinta sama ku ostaessa... eli 3700e ja nettiautoon laitan sen 3900e hinnalla.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Oman 9-5 tarinaa
Ja tämä myyty. Kerkes 20min oleen myynnis ku meni
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135