Tasapainoketjun pois jättäminen. Mitä pitää ottaa huomioon?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Baas1
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Huhti 09, 2009 09:52

Tasapainoketjun pois jättäminen. Mitä pitää ottaa huomioon?

Viesti Kirjoittaja Baas1 »

Jouduin ottamaan etukopan irti hihnapyörän särkiessä öljypumpun kannen. (Hihnapyörän ruuvit kiertuneet auki ja rikkoivan koko kannen).

Samalla ajattelin vaihtaa ainoastaan jakoketjun, kun sattui olemaan uusi sellainen hyllyssä.
Jos jätän pojan 9-3:sen tasapainoketjun kokonaan pois, pitääkö ketjun kiristin ja muuta tilbehöörit jättää paikalleen? Vai pitääkö kiristäjän öljyaukko tukita jollain opilla?
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: Tasapainoketjun pois jättäminen. Mitä pitää ottaa huomioon?

Viesti Kirjoittaja MrG »

Baas1 kirjoitti:Jouduin ottamaan etukopan irti hihnapyörän särkiessä öljypumpun kannen. (Hihnapyörän ruuvit kiertuneet auki ja rikkoivan koko kannen).

Samalla ajattelin vaihtaa ainoastaan jakoketjun, kun sattui olemaan uusi sellainen hyllyssä.
Jos jätän pojan 9-3:sen tasapainoketjun kokonaan pois, pitääkö ketjun kiristin ja muuta tilbehöörit jättää paikalleen? Vai pitääkö kiristäjän öljyaukko tukita jollain opilla?
Sen kiristimen voi jättää vaan sinne.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Tasapainoketjun pois jättäminen. Mitä pitää ottaa huomioon?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse hommaisin uuden tasapainoketjun ja rattaat ja laittaisin sisuksiin ennen koneen sulkemista. Ainii, jos se on pojhalle eikä itelle, niin samapa kai tuo on :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin