Ärsyttävän herkästi polttelee kaikennäköisiä valoja vähän väliä... Olen omistanut auton tammikuusta lähtien, ja sinä aikana olen vaihtanut:
2x ajovalonpolttimon
1x parkin
1x jarruvalopolttimon
1x sisävalonpolttimon
2x SID-polttimoita
1x rekkarivalon
Tällä viikolla huomasin, että kojelaudan puhallin/lämmönsäätöpaneelista on kärähtänyt yksi poltin. Autossa ei ole ilmastointia. (onkohan muuten hankala vaihtaa?)
Tällä hetkellä on spoilerin alla olevasta jarruvalosta yksi poltin pimeänä ja sumuvalot ei toimi (en ole jaksanut kattoa johtuuko polttimoista)
Ei nyt niin mikään vakava ongelma, mutta turhauttaa vähän väliä juoksennella biltemassa/motonetissa polttimoita ostelemassa.
Tuo spolerin alla olevan jarruvalon toimimattomuus johtuu varmaankin huonosta kontaktista. Mulla oli nimittäin ihan kunnolla hapettunut se rauta mihin lampun kannan pitää ottaa kontakti. Pyyhkäsin hiomapaperilla puhtaaksi niin rupesi taas toimimaan.
I'm your turbo lover! Ex: Ng 900SE Turbo '95 Audi Ur-S6 2,2t
melkeimpä veikkaan että auto on tullut tiettyyn ikään
eli polttimoita rupeaa menemään melki järjestyksessä
yleensä esim ajovalopolttimot kannattaa uusia kummatkin samaan aikaan koska ei mene kauan kuin toinenkin pimenee.
sama homma pätee kaikkiin muihinkin polttimoihin
ei nekään ikuisesti kestä valitettavasti.
ei muuta kuin repullinen kaikenlaisia polttimoita kerralla ja loota asennus kaljaa sillä siitä pikkuhiljaa pääsee ja tekemisen riemua riittää
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jusa_71 kirjoitti:melkeimpä veikkaan että auto on tullut tiettyyn ikään
eli polttimoita rupeaa menemään melki järjestyksessä
yleensä esim ajovalopolttimot kannattaa uusia kummatkin samaan aikaan koska ei mene kauan kuin toinenkin pimenee.
sama homma pätee kaikkiin muihinkin polttimoihin
ei nekään ikuisesti kestä valitettavasti.
ei muuta kuin repullinen kaikenlaisia polttimoita kerralla ja loota asennus kaljaa sillä siitä pikkuhiljaa pääsee ja tekemisen riemua riittää
Voihan sekin tietty olla mutta:
Vasemman etuvalonpolttimon olen vaihtanut kahteen kertaan, mutta oikeaa en kertaakaan...
Asennuskaljalle olis kyllä tarvetta
jusa_71 kirjoitti:melkeimpä veikkaan että auto on tullut tiettyyn ikään
eli polttimoita rupeaa menemään melki järjestyksessä
yleensä esim ajovalopolttimot kannattaa uusia kummatkin samaan aikaan koska ei mene kauan kuin toinenkin pimenee.
sama homma pätee kaikkiin muihinkin polttimoihin
ei nekään ikuisesti kestä valitettavasti.
ei muuta kuin repullinen kaikenlaisia polttimoita kerralla ja loota asennus kaljaa sillä siitä pikkuhiljaa pääsee ja tekemisen riemua riittää
Voihan sekin tietty olla mutta:
Vasemman etuvalonpolttimon olen vaihtanut kahteen kertaan, mutta oikeaa en kertaakaan...
Asennuskaljalle olis kyllä tarvetta
Omat kokemukset ovat osoittaneet että 9-3:ssa ei kestä +XX% H4:t sitten kovinkaan kauan, parempi pysyä ihan peruspolttimoissa jollei halua niitä jatkuvasti vaihtaa.
Juuri vaihdoin 2kpl takavalojen polttimoa omaani...
Kohta olis reissu romikselle ettimään lisää noita "saabin omia" polttimoita, joita löytyy näköjään SIDistä ja noista puhaltimen/lämmönsäätöhommeleista. Marmorilta en kehtaa moisia käydä ostamassa, koska kustantavat 10€/kpl
Onkohan ooppeleissa samanlaisia?
Kohta olis reissu romikselle ettimään lisää noita "saabin omia" polttimoita, joita löytyy näköjään SIDistä ja noista puhaltimen/lämmönsäätöhommeleista. Marmorilta en kehtaa moisia käydä ostamassa, koska kustantavat 10€/kpl
Onkohan ooppeleissa samanlaisia?
Eikös noita löydy ihan varaosaliikkeistä? Ainakin Motonetissä on. Ainoa mitä en ole löytänyt on valojen korkeuden säätimen ja mittarivalojen säätimen polttimot. Mutta SID:iin kyllä löytyy polttimoita.
Jos lampun kanta ei ole täsmälleen samanlainen, kannan voi vaihtaa. Yleensä kanta on kiinni lasikuvussa ainoastaan painamalla ja langat on kierrettu muovikannan hahloihin. Pienellä askartelulla voi vaihtaa pelkän lasiosan vastaavan tehoiseen ja kokoiseen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Nyt ei ollut poltellut talvella yhtään poltinta, mutta kun kevät saapui, niin jarruvalonpoltin sanoi taas poks. Onkohan tällä jotain yhteyttä asian kanssa, kun nousen autosta ulos ja kosken esim. oveen niin se antaa aina tällit? Jotain staattiseen sähköön viittaavaan.
Mimmi kirjoitti:Penkkien verhoilusta tämä on kiinni, nahkojen kanssa ei tule yhtään tälliä.
Eiköhän se toimi toisinkin päin, eli jos autossa on kangasverhoilu eikä nappaa vaihtaa, niin ei muuta kuin nahkahousut ja -takki tilaukseen .
Ai piru, tuota en tullut ajatelleeksi, kun vaihdoin penkit nahkaisiksi. Tehostaisikohan vaikutusta kuitenkin vielä varmuuden vuoksi päivittää vaatteetkin nahkaisiksi?