900Caasutin kirjoitti:Hauskana yksityiskohtana oli, kun sahasivat satkun kattoa madallusta varten, meni sahasta terä poikki. Leepu totesi, että "paksua peltiä" tai jotain vastaavaa.
Se vanha äijä, Leepun kaveri kertoi alkuperäisestä satkun turbosta, että "tämä on Garretin ja Mitsubishin risteytys".
Muistaakseni valittely myös, ettei niihin saa osia mistään...Miullaki olis ollu siihen osia, ja paikallinen Laakkonen olis varmsti toimittanu lisää
Se tuossa on kurja, että herää aina ajatus, mitä sitä ihte sais aikaan, kun olis putjettia, paikka ja aihio...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Nuo kyseiset kaverit vaikuttaa lievästi sanottuna toistaitoisilta. Ainakin tämän saabin kohdalla sai sen vaikutelman. Koneeseen lyödään uudet ahtoputket kiiltävillä silikonisovitteilla, kiillotetaan venakoppa ja p*ska takaisin keulalle. Vähän taisivat parsia isoimpia vuotoja. Samaten kun totesivat turbon puskevan öljyä niin kaverit oli hätää kärsimässä kun mistään ei löytynyt samanlaista tilalle. Mahdoton ajatus ilmeisesti laittaa joku vastaava tilalle Muutenkin vähän ranetusmeiningillä puuhailevat. Vast ikään kyrväyttivät testilenkillä tuliterästä motista kannentiivisteen kengittämällä liikaa. Ilmeisesti oli jäänyt lämpömittari asentamatta
Tuo poppoo taisi olla lähtöisin jostain Intian lähistöltä tai jopa Intiasta. Jälkikin on sen mukainen muotoilun osalta. American Hot Rod (olikohan nimi oikein) on parempi ja paras on mielestäni Tuunaajat. Jälkimmäisen alkuperäistä nimeä en nyt muista, mutta siinä työn laatu vaikuttaa hyvältä. American Hot Rodissa tuntuu välillä projekti hajoavan, kun työntekijöitä tulee ja menee. Tuunaajien pomo on käsittääkseni aika taitava, todella hyvä piirtämään, jota ei kaikki osaa hallita.
juhokare kirjoitti:Tuunaajien pomo on käsittääkseni aika taitava, todella hyvä piirtämään, jota ei kaikki osaa hallita.
Juu, eiköhän Chip Foose jotain pientä oo saanu joskus aikaiseksi
wikipedia kirjoitti:
Foose has won widespread recognition for the excellence and originality of his automotive designs and creations.[2] In November 1997, Foose became the youngest person to be inducted into the Hot Rod Hall of Fame. Additionally, Foose was inducted into the Darryl Starbird Rod & Custom Car Museum Hall of Fame in 2002, the Grand National Roadster Show Hall of Fame in 2003, and the San Francisco Rod and Custom Motorcycle Hall of Fame in 2005. Foose has also won the following awards for his work:
* America's Most Beautiful Roadster Award in 1995, 1996, 1999, 2000, 2001, 2003, and 2006. Some of these cars were designed by Foose and completed by other builders including such as Boyd Coddington, Barry White, and Bobby Alloway.
* Detroit Autorama Ridler Award in 2002, 2003 and 2005.
* The Good Guys Street Rod of the Year Award in the years 1990, 1991, 1995, 1997, 1999, and 2001.
* Diecast Hall of Fame Inductee 2009
juhokare kirjoitti:Tuunaajien pomo on käsittääkseni aika taitava, todella hyvä piirtämään, jota ei kaikki osaa hallita.
Juu, eiköhän Chip Foose jotain pientä oo saanu joskus aikaiseksi
wikipedia kirjoitti:
Foose has won widespread recognition for the excellence and originality of his automotive designs and creations.[2] In November 1997, Foose became the youngest person to be inducted into the Hot Rod Hall of Fame. Additionally, Foose was inducted into the Darryl Starbird Rod & Custom Car Museum Hall of Fame in 2002, the Grand National Roadster Show Hall of Fame in 2003, and the San Francisco Rod and Custom Motorcycle Hall of Fame in 2005. Foose has also won the following awards for his work:
* America's Most Beautiful Roadster Award in 1995, 1996, 1999, 2000, 2001, 2003, and 2006. Some of these cars were designed by Foose and completed by other builders including such as Boyd Coddington, Barry White, and Bobby Alloway.
* Detroit Autorama Ridler Award in 2002, 2003 and 2005.
* The Good Guys Street Rod of the Year Award in the years 1990, 1991, 1995, 1997, 1999, and 2001.
* Diecast Hall of Fame Inductee 2009
Hmmm.... Foosen ja Leepun vertaileminen on vähänkuin joisi ensin kuravetta ja päälle hyvää punaviiniä.
Ja sitten vertailisi kumpi on parempaa...
Nuo pojat painivat hieman eri sarjassa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
juhokare kirjoitti:Tuunaajien pomo on käsittääkseni aika taitava, todella hyvä piirtämään, jota ei kaikki osaa hallita.
Juu, eiköhän Chip Foose jotain pientä oo saanu joskus aikaiseksi
wikipedia kirjoitti:
Foose has won widespread recognition for the excellence and originality of his automotive designs and creations.[2] In November 1997, Foose became the youngest person to be inducted into the Hot Rod Hall of Fame. Additionally, Foose was inducted into the Darryl Starbird Rod & Custom Car Museum Hall of Fame in 2002, the Grand National Roadster Show Hall of Fame in 2003, and the San Francisco Rod and Custom Motorcycle Hall of Fame in 2005. Foose has also won the following awards for his work:
* America's Most Beautiful Roadster Award in 1995, 1996, 1999, 2000, 2001, 2003, and 2006. Some of these cars were designed by Foose and completed by other builders including such as Boyd Coddington, Barry White, and Bobby Alloway.
* Detroit Autorama Ridler Award in 2002, 2003 and 2005.
* The Good Guys Street Rod of the Year Award in the years 1990, 1991, 1995, 1997, 1999, and 2001.
* Diecast Hall of Fame Inductee 2009
Hmmm.... Foosen ja Leepun vertaileminen on vähänkuin joisi ensin kuravetta ja päälle hyvää punaviiniä.
Ja sitten vertailisi kumpi on parempaa...
Taitaa olla osittain käsikirjoitettut sarjat. ainakin Leepu kavereineen.
ihmiset katsoo ja rahaa tulee. Amerikan sopperi kanssa, vanha äijä
,ja poijat muka huutaa toisilleen, katsojat ihmettelee ja rahaa tulee.
Ossi Osbone sai joka esitys kerrasta 500 tuhatta taalaa kun
sekoili tai näytteli kotonansa
Kyllä Boyd Coddington (American Hotrod), Chip Foose (Overhaulin') ja Barry White (Wrecks to riches, Romusta unelma-autoksi) tekee silmät sidottuinaki parempia autoja. Tai no, Boyd Coddington ei oo hetkeen tehny kuin hotrod-harppuja taivaassa.
jarkar kirjoitti:Taitaa olla osittain käsikirjoitettut sarjat. ainakin Leepu kavereineen.
ihmiset katsoo ja rahaa tulee. Amerikan sopperi kanssa, vanha äijä
,ja poijat muka huutaa toisilleen, katsojat ihmettelee ja rahaa tulee.
Ossi Osbone sai joka esitys kerrasta 500 tuhatta taalaa kun
sekoili tai näytteli kotonansa
Taitaa ne maailman kaikkeuden parhaan mäkihyppääjänkin tulot olla reippaasti yli sadantonnin vuodesta toiseen, vaikkei mäkihypyn jälkeen ole juurikaan muuta tehnyt kuin ryypännyt?
jarkar kirjoitti:Taitaa olla osittain käsikirjoitettut sarjat. ainakin Leepu kavereineen.
ihmiset katsoo ja rahaa tulee. Amerikan sopperi kanssa, vanha äijä
,ja poijat muka huutaa toisilleen, katsojat ihmettelee ja rahaa tulee.
Ossi Osbone sai joka esitys kerrasta 500 tuhatta taalaa kun
sekoili tai näytteli kotonansa
Tuossa kategoriassa Kelsey Grammer teki vielä paremman tilin, kun sai ihan oikeasti näytellä jotain hahmoa ja sai 5 miljoonaa taalaa per jakso.
Ja eipä noista nykyajan auto-ohjelmista jaksa katsoa mitään. Top Gear vinguttaa autoja johon harvalla on varaa, Fifth Gear yrittää samaa tai ajaa "kansanautoja" kertoen niistä ei juurikaan mitään, Startissa ihaillaan kädenliikkein kylkipokkauksia ja niiden suuntia jne.
dimebak kirjoitti:
Tuossa kategoriassa Kelsey Grammer teki vielä paremman tilin, kun sai ihan oikeasti näytellä jotain hahmoa ja sai 5 miljoonaa taalaa per jakso.
Ja eipä noista nykyajan auto-ohjelmista jaksa katsoa mitään. Top Gear vinguttaa autoja johon harvalla on varaa, Fifth Gear yrittää samaa tai ajaa "kansanautoja" kertoen niistä ei juurikaan mitään, Startissa ihaillaan kädenliikkein kylkipokkauksia ja niiden suuntia jne.
Aika kovat tulot ovat olleet! Siis tuolla Grammerilla.
Olen aivan samaa mieltä kanssasi varsinkin tuosta Top Gearista, mutta toisaalta sitä on viihdyttävää katsoa kuten varmasti sillä on tarkoituskin - show-ohjelma. Paljon 'huudattavat' testattavia autoja mm. Ja pitäähän tuo paikkansa myös noista kahdesta ohjelmasta.