repa62 kirjoitti:noin 19000€ oli arvottu hinnaksi noiden perusvähennyksien jälkeen.
ja prosentit tulivat suoraan tuosta 242g/km = 34,4%
Voit vaikka mainita, että Valtteri koittaa päästä -04 Hirschistä eroon 16500€:llä...jos olisi vielä femma Aero ostamatta, niin kävisin kyllä sen kimppuun.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pitääpä käydä tullissa koittamassa josko kuntoluokitukseen saisi muutettua Huono. Aika huonohan tuo kunto on kun lohkossa on reikä. Tullin sivuilla lukee tästä:
Moottorin ja voimansiirron sekä pyöräntuennan ja muiden alustarakenteiden kunto
Käytettävissä oleva tarkastusaika ei yleensä riitä näiden osien normaalista poikkeavan kunnon osoittamiseen. Jos asiakas haluaa vedota näiden osien normaalia huonompaan kuntoon, voi hän esittää tästä sopivaksi katsomansa lisäselvityksen.
Aika helppo tuo on kyllä tällä hetkellä todeta. Ja kun auton tuonnista on sen verran vähän aikaa niin kyseessä oleva vika on aivan selvästi jo ostohetkellä ollut olemassa. Mitenkäs suuri tuon kunnon vaikutus hintaan nyt oli, jotkut kiinteät prosentit? Konevikaisen 9-5:n arvo ainakin on aika pohjamudissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mullahan oli tuossa omassa tontussa jo samanlainen juttu kun raahasin sen tullatavaksi. Ei vaikutusta veroihin. Kommenttina sain vain että se on varmasti huomioitu jo myynti hinnassa
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jcarlson kirjoitti:Pitänee selvittää kuitenkin saako autoa jotenkin seisontaan tms. ettei tarvitse suotta maksaa vakuutuksiakin romusta joka ei liiku.
Minulle ainakin kerrottiin viime kesänä, että rekisteröimätön auto, josta on verotus vireillä ei pysty tekemään liikenne käytöstä poistoa. Se on asia erikseen, jos vakuutusyhtiö suostuu jotakin hyvittämään vakuutusmaksuista.
Se on sitä voiton maksimointia Kaikki pitäsi saada ilmaiseksi, sehän on nykyään saabisteilla tapana. Tämä nyt on minun mielipide, mutta 2500e verot 9-3 cabbesta on varsin kohdallaan.
hz81 kirjoitti:Vanhemmilleni tuli veropäätös tänään, hintaa n. 4200€. Auto lokakuussa 2006 käyttöönotettu mutta vuosimalli 2007 oleva 9-3SS, ajettu 42 tonnia ja 1.8t Linear Pilopaketilla.
liikkuisikohan 1,9 dieseli samassa kastissa? toki voisi olla n100tkm ajettu.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Se on sitä voiton maksimointia Kaikki pitäsi saada ilmaiseksi, sehän on nykyään saabisteilla tapana. Tämä nyt on minun mielipide, mutta 2500e verot 9-3 cabbesta on varsin kohdallaan.
Tonnarin verot oli aikoinaan 400 euroa ja voin sanoa että on todellakin ollut hintansa väärtti.
Viimeksi muokannut Annica, Pe Touko 07, 2010 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
repa62 kirjoitti:noin 19000€ oli arvottu hinnaksi noiden perusvähennyksien jälkeen.
ja prosentit tulivat suoraan tuosta 242g/km = 34,4%
Voit vaikka mainita, että Valtteri koittaa päästä -04 Hirschistä eroon 16500€:llä...jos olisi vielä femma Aero ostamatta, niin kävisin kyllä sen kimppuun.
Ei taida paljoa auttaa sillä katsovat vain samanlaisia verrokkeja eli pitäisi olla 305 hv hirsch johon verrata. Noilla 280 - 305 hv hirsch:eillä oli hintaeroa aika tavalla uutena.
Omaa autoa on kyllä kyselty mutta kaikilla tuntuu olevan jotain vaihdossa ja tohon hintaan en mitään vaihdossa ota.
Tohon 16500 euroon ei samanlaista saa kilpiin suomessa vaikka toisi ruotsista tai saksasta samanlaisen samoilla varusteilla Lisäksi auto on juuri katsastettu ilman mitään huomautuksia.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
hz81 kirjoitti:Vanhemmilleni tuli veropäätös tänään, hintaa n. 4200€. Auto lokakuussa 2006 käyttöönotettu mutta vuosimalli 2007 oleva 9-3SS, ajettu 42 tonnia ja 1.8t Linear Pilopaketilla.
liikkuisikohan 1,9 dieseli samassa kastissa? toki voisi olla n100tkm ajettu.
Edelliseltä sivulta lainattu oma kirjoitukseni joka tuotu siis samalla reissulla kun tuo yllä mainuttu SS:
hz81 kirjoitti:Arvontakoneisto postitti minulle tänään 5023€ laskun 98 tonnia ajetusta, vuoden 2007 9-3 Sportcombi Vectorista, TiDS automaatti, täysnahat muisteilla, parkkitutka, xenonit eli siinä varusteita joita tuli rastittua Tullin kaavakkeeseen. Onko vero linjassa vai pitäiskö tai kannattaisko valittaa?
Päätös tuli muuten melko nopeasti kun paperit jätin viime perjantaina 16.10 Turun tulliin.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
jcarlson kirjoitti:Mitenkäs suuri tuon kunnon vaikutus hintaan nyt oli, jotkut kiinteät prosentit? Konevikaisen 9-5:n arvo ainakin on aika pohjamudissa.
Sellaisia vikoja joiden takia autoa ei saa katsastettua ei tullin silmissä ole olemassakaan. Konevika ei vaikuta alentavasti.
Autoverolain mukaan ajoneuvoon kuuluvat toimintakuntoisina vähintään ne varusteet, jotka siinä tulee olla, jotta se on liikennekelpoinen. Verotusarvoa ei alenneta tällaisen katsastusvarusteen puuttumisen tai epäkuntoisuuden vuoksi.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008