Juu ihan normi klemmarit käy ja kokona 8-10mm ja vaikka varmuuden vuoksi jos nuo liian nafteja niin sitten seuraava isompi koko(10-12mm).Onko tuo 8mm sopiva koko letkulle? Ja nuo klemmarit tavallisia letkunkiristimiä esim? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=54
Ei starttaa - bensapumppuko?
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Tuossa letkussahan onkin sisähalkaisija se 8mm ja ulkohalkaisija 13mm, eli kiristimethän pitää olla sitten sen 13mm. Onko sisähalkaisijaltaan 8mm letku siis oikea koko?j0ne kirjoitti:Juu ihan normi klemmarit käy ja kokona 8-10mm ja vaikka varmuuden vuoksi jos nuo liian nafteja niin sitten seuraava isompi koko(10-12mm).Onko tuo 8mm sopiva koko letkulle? Ja nuo klemmarit tavallisia letkunkiristimiä esim? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=54
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
No prkl, noinhan se juurikin on.Tuossa letkussahan onkin sisähalkaisija se 8mm ja ulkohalkaisija 13mm, eli kiristimethän pitää olla sitten sen 13mm. Onko sisähalkaisijaltaan 8mm letku siis oikea koko?
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Miten tuosta voisi varmistua, että onko se pumppu menossa vai ei? Nyt on taas käynnistynyt aivan normaalisti useita kertoja sekä kylmänä että kuumana. Selvää ininäähän se pumppu pitää ja kun takapenkin alta kuuntelee pumpun äänen kuulee kyllä hyvin, mutta kun ei ole oikein mihin verrata, että ovatko nuo äänet normaaleita.
Ei viitsisi turhaankaan alkaa näillä kilometreillä vielä vaihtelemaan jos ei pumpussa vikaa olekaan.
Tässä pari videota, joissa tuo vinkuna kuuluu:
http://www.youtube.com/watch?v=YQvKatgQ12E
http://www.youtube.com/watch?v=J8Posbnx93w
Ensimmäinen video on nauhoitettu auton sisältä takapenkin alta suoraan kamera lähes kiinni bensapumpun yläpuolella.
Tuossa auton alta nauhoitetussakin tuo ininä kuuluu selvästi.
Ei viitsisi turhaankaan alkaa näillä kilometreillä vielä vaihtelemaan jos ei pumpussa vikaa olekaan.
Tässä pari videota, joissa tuo vinkuna kuuluu:
http://www.youtube.com/watch?v=YQvKatgQ12E
http://www.youtube.com/watch?v=J8Posbnx93w
Ensimmäinen video on nauhoitettu auton sisältä takapenkin alta suoraan kamera lähes kiinni bensapumpun yläpuolella.
Tuossa auton alta nauhoitetussakin tuo ininä kuuluu selvästi.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Mulla ainakin pumpun surina kuului ihan selvästi kuskinkin oven viereen ennen hajoamistaan. Uudella pumpulla ääntä ei kuulu. Ääni saattaa olla merkki hajoamisesta tai sitten kyse on vaan yksilöeroista, ei voi tietää...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Pumpun kävin hakemassa Motonetistä (ei ollut Walbro vaan Pro Parts Sweden). Leikkasin huoltoluukun takapenkin alle. Ähersin puoli tuntia sähköliitännän ja bensaputkien irrotuksen kanssa. Siihen se homma sitten tyssäsikin. Ei tuo lukitusrinkula tuosta inahda millään mihinkään suuntaan.
EDIT: No niin, tilannepäivitystä. Lukitusrengas siis aukesi kun sitä aikani naputtelin. Enää pitäisi saada pumppu ämpäreineen ylös tankista. Kyllähän se siinä pyörii, mutta ei se sieltä tunnu nousevan. Joku siellä jumittaa. Kuinka tuo olisi tarkoitus tuolta saada ylös? Ei viitsisi kovin ronskeilla otteilla väännellä.
EDIT: No niin, tilannepäivitystä. Lukitusrengas siis aukesi kun sitä aikani naputtelin. Enää pitäisi saada pumppu ämpäreineen ylös tankista. Kyllähän se siinä pyörii, mutta ei se sieltä tunnu nousevan. Joku siellä jumittaa. Kuinka tuo olisi tarkoitus tuolta saada ylös? Ei viitsisi kovin ronskeilla otteilla väännellä.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Kun lukitusrengas on irroitettu, nousee ämpäri ylös ilman väkivaltaa. Jos et ehtinyt kiertää ämpäriä vielä montaa kierrosta (toivottavasti et kierrostakaan) katso missä asennossa saat tankkivarusteen varren ämpärin mukana ylös ja vastaavasti asentaessasi ämpärin asenna varsi samassa asennossa jossa sait ämpärin ylös.
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Nyt olisi homma valmiina, uusi pumppu ämpärissä ja ämpäri takaisin tankissa. Muutaman kilometrin koeajon aikana ei ainakaan ongelmia. Vähän epäilyttää kyllä tuo PPS:n pumppu, kun ei Motonetin pumppu sitten ainakaan tällä kertaa ollutkaan Walbron pumppu. Minkähän laatuisia yleensä PPS:n osat ovat? Vinkunat ovat joka tapauksessa kuitenkin tiessään ja pumpun ääni on vanhaa muutenkin hiljaisempi takapenkin alta kuunneltuna. Auton ulos ei mitään pumpun ääntä kuulu, kuten ei sisällekään kun takapenkit ovat normaalissa asennossaan.
Ei tätä vaihtoa kyllä millään muotoa todella yksinkertaiseksi operaatioksi (kuten täällä joskus on mainostettu) ainakaan ensikertalaiselle voi sanoa. V-mäisin homma kaikin puolin tähän mennessä mitä itse olen autolle joutunut tekemään.
Ei tätä vaihtoa kyllä millään muotoa todella yksinkertaiseksi operaatioksi (kuten täällä joskus on mainostettu) ainakaan ensikertalaiselle voi sanoa. V-mäisin homma kaikin puolin tähän mennessä mitä itse olen autolle joutunut tekemään.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Onko tuo nyt sitten scantec vai mikälie? En usko että on noista pumpuista paljon kokemusta kun varmaan tarkoituksella kaikki vältellyt noitaMinkähän laatuisia yleensä PPS:n osat ovat?

-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Pumpussa luki PPS eli Pro Parts Sweden ja osanumero. Ei Scantechistä mitään mainintaa.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Ei starttaa - bensapumppuko?
Tuskin se ainakaan Walbroa huonompi voi olla, 70tkm kesti mulla 

Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2