Tuulilasin huuhtelu lakkasi omia aikojaan toimimasta 06-mallisesta SS:ssäni. Pumppu osoittautui heti syypääksi ja päätin selvittää tarkemmin, mikä vanhaa pumppua vaivasi. Vastusmittaus pumpun liittimistä paljasti, että virtapiiri oli poikki, mikä viittaisi moottorin kärähtämiseen. Ankkurin mittaus antoi kuitenkin normaalit vastusarvot! Virtapiiri olikin katkennut niitistä, joka tuo ampin liittimestä moottorin (ulkopuolelta) muovisen päädyn läpi hiilille sähköä. Kyseessä on n. pari milliä paksu ja n. 15 mm pitkä messinkiniitti (ohutseinäinen), josta puuttui jostain syystä muutama milli keskeltä.
Moottori/pumppuyhdistelmä on pakattu yhtenäiseen muovikoteloon, jonka saa auki varovasti sahaamalla. Moottori oli kyllä nielaissut vettäkin (pintaruostetta), mutta se ei ilmeisesti vaikuttanut vikaan. Ylivirta? Syöpyminen?
Tuulilasin huuhtelupumpun vika
Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
1 viesti
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “9-3 SS, SC, CV ja X”
Hyppää
- Ylläpito tiedottaa
- ↳ FOORUMIN SÄÄNNÖT, LUE ENSIN! (Päivitetty 28.3.2020)
- ↳ Helpdesk
- Mallikohtainen foorumi
- ↳ 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- ↳ 90, 99, OG900
- ↳ 9000
- ↳ OG 9-3 & NG 900
- ↳ OG 9-5
- ↳ 9-3 SS, SC, CV ja X
- ↳ NG 9-5
- ↳ 9-2X, 9-4X ja 9-7X
- Yleistä
- ↳ Yleinen
- ↳ Apua tien päällä
- ↳ Konseptit ja tulevat mallit
- ↳ Styling & tuning
- ↳ Luvaton käyttöönotto
- ↳ Projektit
- ↳ Diesel
- ↳ BioPower
- ↳ Olitko se sinä?
- ↳ Gallup-alue
- ↳ Off topic
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Ladies only
- ↳ Auton maahantuonti
- ↳ Saab på svenska
- ↳ Saab in English
- Vain jäsenille
- ↳ Yleinen - Saab-klubi
- ↳ Klubitapahtumat
- ↳ Suomen Saab-klubi tiedottaa
- ↳ Saabistin toimitus
- Saab-markkinat
- ↳ Myydään Saabit
- ↳ Ostetaan Saabit
- ↳ Myydään Saabin osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan Saabin osat ja tarvikkeet
- ↳ Wanhojen Saabien markkinat
- ↳ Kaupalliset tiedotteet
- Muut markkinat
- ↳ Muut osto- ja myynti-ilmoitukset