ahot ei nouse sitten millään...
ahot ei nouse sitten millään...
moro. eli kyseessä 900 turbo 96-vuoden... ja ongelma on että ahot ei anna nousta yli 0,6bar... vaikka tosin on ohjelmoinnille säädetty 1bar... hyvin jännä... kone ei nakutakkaan joten mistä vois moinen johtua....??
Re: ahot ei nouse sitten millään...
Ota mankkuvenasta w-letku irti ja kokeile nostaako nyt ahdot fuelcuttiin saakka. Jos näin toimii niin mankkuvena särki. Jos ei muutosta niin paha vuoto painepuolella tai tukos pakoputkistossa.
Toimiko aikaisemmin, kenen stage ?
Edit: sullahan oli sama vika elokuussa, tuliko tämä silloin kuntoon vai ei ?
Toimiko aikaisemmin, kenen stage ?
Edit: sullahan oli sama vika elokuussa, tuliko tämä silloin kuntoon vai ei ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ahot ei nouse sitten millään...
juu sama vika jatkunutkoko ajan että se nostaa kyllä ahtoja w-letku irti paineletkut ja pako putken ja sen mankkuvenan oon uusinu... mutta menee jo ymmärryksen yli... en muista et kenen steg se on yritän tässä yhteyttä saaa kaveriin joka sen laitto... oisko se ollu maptunin... en meesanomaan ennen kun saan varmistuksen...
Re: ahot ei nouse sitten millään...
Oli samantyyppinen ongelma matalapaine 9-3:ssa stage 1 softapäivityksen jälkeen, ei nousseet ahdot yli peruspaineen millään. Samalla tuli myös modaus T-7 magneettiventtiilille.
Tuli käytyä kaikki mahdollinen läpi, ohjausboksi kävi toistamiseen päivitettävänä ja toimi toisessa autossa oikein.
Loppujenlopuksi vika löytyi magneettiventtiilin johdoista, oli vaan väärät johdot kykettynä venttiilille.
Täältä foorumilta löytyy ohjeet T-7 m.venttiilin kytkemiseksi T-5 järjestelmään, mutta ei ainakaan 9-3:ssa päde ne ohjeet.
Ohjeissa neuvotaan jättämään kolmesta johdosta (oranssi,vihreä sininen) sininen johto kytkemättä, mutta juuri sininen täytyy olla kytkettynä venttiilille.
En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta magneettiventtiili kannattaa tutkia ainakin ja etenkin jos on tehty modaus t-7 venttiilille.
Tuli käytyä kaikki mahdollinen läpi, ohjausboksi kävi toistamiseen päivitettävänä ja toimi toisessa autossa oikein.
Loppujenlopuksi vika löytyi magneettiventtiilin johdoista, oli vaan väärät johdot kykettynä venttiilille.
Täältä foorumilta löytyy ohjeet T-7 m.venttiilin kytkemiseksi T-5 järjestelmään, mutta ei ainakaan 9-3:ssa päde ne ohjeet.
Ohjeissa neuvotaan jättämään kolmesta johdosta (oranssi,vihreä sininen) sininen johto kytkemättä, mutta juuri sininen täytyy olla kytkettynä venttiilille.
En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta magneettiventtiili kannattaa tutkia ainakin ja etenkin jos on tehty modaus t-7 venttiilille.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: ahot ei nouse sitten millään...
jep täytyy tarkistaa nuo johotukset... 

Re: ahot ei nouse sitten millään...
joo eli johotukset oli samalla tavalla... eli et sininen oli kytketty... voihan se olla että johdossa on murtuma eli jos vaihtais vielä uuret johot? muuta en keksi enää ?? 

Re: ahot ei nouse sitten millään...
Tuleeko T5 mankkuvenan johtoliittimeen akkujännite virrat kytkettynä, eli sulake on ehjä (keskimmäinen pinni) ?
Onko ecu testattu toisessa samalla vaihteistolla olevassa autossa toimivaksi, sullahan oli automaatti ?
Paljonko on peruspaine, meneekö tuo 0,6 bar kuitenkin peruspaineen päälle eli jotain ohjausta on ?
Onko ecu testattu toisessa samalla vaihteistolla olevassa autossa toimivaksi, sullahan oli automaatti ?
Paljonko on peruspaine, meneekö tuo 0,6 bar kuitenkin peruspaineen päälle eli jotain ohjausta on ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ahot ei nouse sitten millään...
ei oo testattu toisessa vastaavanlaisessa autossa ja automaatti on kyllä... peruspaine oli n.0,45 ja kyllä se sitä vissii vähä ohjaa kun se 0,6 nouseee?
Re: ahot ei nouse sitten millään...
ng900/og9-3 softassa on automaattilaatikolle lisätaulukot jotka voi rajoittaa maksimiahtopyyntöjä jos softan tekijä ei ole ollut tietoinen niistä. Eli siksi kysyin onko testattu toisessa samanlaisessa automaattivaihteisessa autossa ko. ecua ja oliko toiminta yhtä laimeaa. Binäärin lukemalla tuo selviäisi.
Sitten onhan vielä mahdollista että MAP-anturi raportoi eculle mittaavansa 1 bar ahtopaineen vaikka todellisuus on 0,6 bar. Sekin selviäisi OBD logista tai CAN-väylän logista. Saatko aikaan fuel-cutin kun nostatat ahtopaineita w-letku ilmassa ? (vai onko fuelcut otettu pois softassa). Fuelcut kun perustuu map-anturin mittaukseen. Väärä anturiarvo kyllä sekoittaisi varmaan myös normikäyttöä.
Ja olihan ne mankkuvenan letkut kaikki oikein ja minkäväriset johdot nyt sitten on kytketty T7 mankkuvenalle ja onhan liitin hyvä ?
Sitten onhan vielä mahdollista että MAP-anturi raportoi eculle mittaavansa 1 bar ahtopaineen vaikka todellisuus on 0,6 bar. Sekin selviäisi OBD logista tai CAN-väylän logista. Saatko aikaan fuel-cutin kun nostatat ahtopaineita w-letku ilmassa ? (vai onko fuelcut otettu pois softassa). Fuelcut kun perustuu map-anturin mittaukseen. Väärä anturiarvo kyllä sekoittaisi varmaan myös normikäyttöä.
Ja olihan ne mankkuvenan letkut kaikki oikein ja minkäväriset johdot nyt sitten on kytketty T7 mankkuvenalle ja onhan liitin hyvä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ahot ei nouse sitten millään...
joo elikkä fuelcut tulee 1bar jälkeen kun w-letku on irti... ja mankkuvenalle tuli 2 vihreää ja yksi sininen ja näist' on toinen vihrä ja sininen kytkettynä t-7 venttiilille. se katotttiin täältä forumilta se ohje... kaveri sen teki joka enemmänkin näitä on asennellu. mutta pitänee tarkistaa toi softa vielä jos siinä on kerta erilliset asetukset? 

Re: ahot ei nouse sitten millään...
mitämitä ? tuleeko se fuelcut hetikohta 1 barin jälkeen ?
Jos ahtotavoite on 1 barin luokkaa niin fuelcut pitäis olla kyllä syystä jo nostettu maksimiinsa eli 1,54 bar raja-arvolle.
Jos saisit jostain MAP anturin lainaan niin voisit kokeilla sulkea pois sen viallisuuden vaikutuksen. Tai sitten OBD tai CAN logeista katsoo mitä arvoa anturilta tulee.
Mut hyvä puoli tässä on se että jos kaveri joka on softan sulle tehnyt on ennenkin niitä tehnyt osaa kyllä laittaa tämän sulle kuntoon.
Jos ahtotavoite on 1 barin luokkaa niin fuelcut pitäis olla kyllä syystä jo nostettu maksimiinsa eli 1,54 bar raja-arvolle.
Jos saisit jostain MAP anturin lainaan niin voisit kokeilla sulkea pois sen viallisuuden vaikutuksen. Tai sitten OBD tai CAN logeista katsoo mitä arvoa anturilta tulee.
Mut hyvä puoli tässä on se että jos kaveri joka on softan sulle tehnyt on ennenkin niitä tehnyt osaa kyllä laittaa tämän sulle kuntoon.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko