Ahdin 9-3:een
Ahdin 9-3:een
Ajatuksena GT28R ahdin futurezilta, mikä näyttäisi ainakin maptunin stg4 pakettiin sisältyvän ja toki samalla asennuksella kiinancooleri ja 3"dp. Kaipaisin samaa fiilistä kun tämä mummon vanha matalapaine päivitettiin
stg1:teen. Tehot tuntuu nyt 30tkm ajon jälkeen jonnekin kadonneen.
Niin kyseessä siis tämä ahdin: http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi ... rett-gt28r
Ainakin lupailevat +300hv riittävän?
Millaisia kokemuksia stg4:stä kolkissa, onko ohjelmassa jotakin eroja stg3:seen tai lisäarvoa käytännössä?
stg1:teen. Tehot tuntuu nyt 30tkm ajon jälkeen jonnekin kadonneen.
Niin kyseessä siis tämä ahdin: http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi ... rett-gt28r
Ainakin lupailevat +300hv riittävän?
Millaisia kokemuksia stg4:stä kolkissa, onko ohjelmassa jotakin eroja stg3:seen tai lisäarvoa käytännössä?
Re: Ahdin 9-3:een
Kai huomasit että kompuran tulo/lähtö ja DP:n lähtö vaatii sitten askartelua ? Joillakin viripuljuilla voi olla tarjota bolt-on versiota.
Lisäksi, jos stg1 jäi pieneksi noin nopeasti niin tämä ahdin on liian pieni hyppäys, melkein samalla rahalla saa jo isommankin.
Lisäksi suuttimet joudut vaihtamaan ja ahtotavoitteista riippuen myös map-anturin ja soppamäärästä riippuen vielä bensapumpun & -paineensäätimen.
Lisäksi, jos stg1 jäi pieneksi noin nopeasti niin tämä ahdin on liian pieni hyppäys, melkein samalla rahalla saa jo isommankin.
Lisäksi suuttimet joudut vaihtamaan ja ahtotavoitteista riippuen myös map-anturin ja soppamäärästä riippuen vielä bensapumpun & -paineensäätimen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ahdin 9-3:een
Pitänee pysyä stg3/4 linjalla. Auto tarkoitus pitää hyvässä käyttökunnossa ja 240tkm ajettun turbon uusiminen lienee jo järkevää. olisiko tämä GT25R sitten "bolt-on": http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi ... rett-gt25r
Sitten löytyi vielä tälläinen kiinalainen T25/T28 hybridi: http://www.raceimport.com/tuotteet_turb ... ortit.html
on halpa mutta miten kivuttomasti sopii ja kannattaako näihin sekaantua? Itse en kyllä kuvan perusteella sopivuutta osaa arvioida.
Sitten löytyi vielä tälläinen kiinalainen T25/T28 hybridi: http://www.raceimport.com/tuotteet_turb ... ortit.html
on halpa mutta miten kivuttomasti sopii ja kannattaako näihin sekaantua? Itse en kyllä kuvan perusteella sopivuutta osaa arvioida.
Re: Ahdin 9-3:een
Vaikka itse ajelen vakioahtimella niin siitä olen vesan kanssa samoilla linjoilla, että noin pieneen uuteen ei kannata päivittää. Eikä muutenkaan sitä ahdinta kannata sen takia vaihtaa, että sillä on 240tkm ajettu, T25 tuntuu kestävän hyvin sekä kilometrejä että käyttöä. Laita 3" DP, isompi IC ja stage3 softa, taas jaksaa pari päivää hymyilyttää.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Ahdin 9-3:een
Ei näyttäis olevan mikään bolt-on malli. Jos joudut teettämään adaptereita tai sorvauksia niin hinta varmaa lähestyy valmiiksi bolt-on malleja joita löytyy vaikkapa maptunilta, speedpartsilta tai turbomeckiltä.S@@B9-3 kirjoitti:Pitänee pysyä stg3/4 linjalla. Auto tarkoitus pitää hyvässä käyttökunnossa ja 240tkm ajettun turbon uusiminen lienee jo järkevää. olisiko tämä GT25R sitten "bolt-on": http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi ... rett-gt25r
Sitten löytyi vielä tälläinen kiinalainen T25/T28 hybridi: http://www.raceimport.com/tuotteet_turb ... ortit.html
on halpa mutta miten kivuttomasti sopii ja kannattaako näihin sekaantua? Itse en kyllä kuvan perusteella sopivuutta osaa arvioida.
Kun joka tapauksessa putkisto pitää päivittää niin miksi et aloittaisi siitä ensin ja vaikka se kiinacooleri paikalleen ja kevyt softapäivitys.
Jos aiot jotenkin käyttää isomman ahtimen hyödyksi niin joudut vaihtamaan suuttimetkin vähintään, ei se teho ilman bensaa tule.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ahdin 9-3:een
Samoilla linjoilla täällä myös. Kytkimenkin voi vaihtaa sitten, kun alkaa luistamaan... Kannattaa tehdä remontit sitten valmiiksi yläkanttiin. Jos kilometrimäärä moottorin osalta alkaa huolestuttamaan, niin itsellä on nyt yli 300 000 ajettu kone, itse en tuota ole avannut, mutta jossain vaiheessa tarkoitus olisi. Stage 3 jälkeen voikin suoraan tähdätä sinne 400-500hv teholuokkaan ja teho yläkierroksilla ettei rupee laatikko hajoamaan - lisäksi ahtimeksi joku halpa ahdin kuten HX40 superi. Vuoden päivät piti ajella tuolla ennenkuin riitti pelimerkit päivitykseen.KAPU2 kirjoitti:Vaikka itse ajelen vakioahtimella niin siitä olen vesan kanssa samoilla linjoilla, että noin pieneen uuteen ei kannata päivittää. Eikä muutenkaan sitä ahdinta kannata sen takia vaihtaa, että sillä on 240tkm ajettu, T25 tuntuu kestävän hyvin sekä kilometrejä että käyttöä. Laita 3" DP, isompi IC ja stage3 softa, taas jaksaa pari päivää hymyilyttää.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Re: Ahdin 9-3:een
Auton viritysasteen lisäys kyllä ollut mielessä, vuotavan etuiskarin vuoksi autoon tuli äskettäin H&R jouset ja GTS iskarit, läpimätä takapönttö antoi syyn hankkia 2.5" Cat-back. Tänä vuonna muutenkin tullut kulutusosia uusittua: kaikki jarrulevyt ja palat, taakse myös satulat. Lisäksi etupyöränlaakeri sekä hihna, rullat ja vesipumppu. Nyt kun lompakko näistä toipunut eikä autosta enää vikoja löydy niin pitänee aloittaa 3" dp:stä ja stg3 päivityksestä. Cat-backiä asennettaessa huomasin orkkisdp:n olevan kahdella joustopalalla ja mielestäni liikehtii liikaa eikä loppuputkistokaan kovin jämäkästi asettunut. Vaihteet ja kytkin tuntuu toimivan hyvin, autohan on matka-ajossa joten lienee vielä pitkäikäiset. Tosiaan välillä miettii kuinka paljon tähän viitsii kilometrien vuoksi enää panostaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
- Paikkakunta: Lohja
Re: Ahdin 9-3:een
Tuossa katselin ja vertailin että ei taida ihan heittämällä mennä. Itse samantyylisessä pulmassa ja ajatellut tuota mitsun td04hl15 ahdinta suoraan speedpartsilta. Katsoo nyt mikä sinne sit loppujen lopuksi tulee.