Ei riitä mreq ja mair vertaileminen. Mair voi jäädä alle pyynnön myös esim. liian alhaisten peruspaineiden takiakin.
Pikemminkin pitäisi verrata mair ja pinl arvoa (tai ahtopainetta muusta mittarista) ja siitä päätellä onko lukema uskottava. Esim. 2-litraisessa GT17:lla 800mg/C pitäisi vastata ehkä n. 0,5 bar ahtoja, 1000mg/C luokkaa 1 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Joo tyypillistä että se voi joskus öljystä sotkeentua varsinkin vv-filtterin käytöstä.
Jos putsaus auttoi niin hyvä, nuo aiemmat antamasi lukemat oli liian alhaiset. Yleensä korkea Amul adaptaatiolukema myös vihjaa massamittarin virhenäyttämästä tai ilmavuodosta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-180 on ihan hyvä. Kertoo että autossa on polttoainejärjestelmä kohdallaan eikä imuvuotoa ole. Yleensä tuntuu ehjissä autossa olevan usein pikkuisen miinuksella tuo adaptaatio.
Kunhan on -500 .. +500 välillä niin hyvä on, plussalla oleminenkaan ei kerro viasta.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ma Marras 16, 2009 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tänään muuten huomasin, että kylmällä koneella Amul oli n. -180, mutta myöhemmin kasvoi koneen lämmettyä (vai liekö negatiiviset lukemat pienenee ) n. -280:een.
Onko tuo normaalissa toleranssissa vai viittaako pieneen "suhinaan"?
jcarlson kirjoitti:Ihan normaalia ja kyllä se vähän elää tuo Amul arvo kokoajan, se päivittyy vasta 15min ajon jälkeen jos olosuhteet pysyy sopivina.
Mulla vaihdellut välillä 30 - 400 eli max 4%, mikä ilmeisesti kanssa vielä ok, mutta kuitenkin kokoajan positiivisella puolella. Ajo-olosuhteet tuntuu tosiaan vaikuttavan.
Mites, jcarlson toi ahtoadaptaatio, joka näyttää viihtyvän negatiivisena? Oli pitkään -30, nyt -20. Yrittääkö kertoa, että T7 pyrkii rajoittamaan ahtoa? Ahdot kyllä nousee, mutta herääminen vähän hitaalla.
jcarlson kirjoitti:Ihan normaalia ja kyllä se vähän elää tuo Amul arvo kokoajan, se päivittyy vasta 15min ajon jälkeen jos olosuhteet pysyy sopivina.
Mulla vaihdellut välillä 30 - 400 eli max 4%, mikä ilmeisesti kanssa vielä ok, mutta kuitenkin kokoajan positiivisella puolella. Ajo-olosuhteet tuntuu tosiaan vaikuttavan.
Mites, jcarlson toi ahtoadaptaatio, joka näyttää viihtyvän negatiivisena? Oli pitkään -30, nyt -20. Yrittääkö kertoa, että T7 pyrkii rajoittamaan ahtoa? Ahdot kyllä nousee, mutta herääminen vähän hitaalla.
Siitähän se kertoo että ahtosäätöä pitää kompensoida vähän miinukselle syystä tai toisesta. Tuntuu olevan T7 kovin nihkeä adaptoimaan sitä ylöspäin vaikka herääminen olisi vähän hidasta. Jos on jotain muutoksia tehnyt (vaikka peruspaineen säätö) niin purkin resetointi kannattaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson kirjoitti:Siitähän se kertoo että ahtosäätöä pitää kompensoida vähän miinukselle syystä tai toisesta. Tuntuu olevan T7 kovin nihkeä adaptoimaan sitä ylöspäin vaikka herääminen olisi vähän hidasta. Jos on jotain muutoksia tehnyt (vaikka peruspaineen säätö) niin purkin resetointi kannattaa.
Tietty niin. Viimeisimmän peruspaineen säädön jälkeen on purkki resetoimatta Tuo pitää nyt kokeilla. Jos joku ei tiedä, niin GT17 peruspaineet ovat tehtaan säädöillä järjestään alakanttiin - kannattaa mittailla.